De ClubAvond

Kwebbel over de kleur van je onderbroek (die van mij is vandaag grijs) of de grootte van een bijzonder omvangrijke tulp in je tuin. Of over iets anders. Begin gewoon een Word Association Thread!
Voorheen ook wel bekend als hive cafe

Moderators: Bobske, Skevan

Re: De ClubAvond

Berichtdoor Bobske » 05 mei 2023 15:29

en hoe was het gisteren?
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Furios666 » 08 mei 2023 16:01

Beetje late reactie, maar...

Ik speelde een potje Mordheim met Frank. M'n Possessed namen het op tegen een nieuwe warband Witch Hunters. We waren op zoek naar een schat (let's look for treasure!). Daarbij heeft m'n Possessed wel Frank z'n warband vakkundig gemold zonder dat ik enige verliezen heb geleden. Helaas was Frank z'n priester dood-dood en gingen de witch hunters meteen maar met pensioen om direct een nieuwe bende te beginnen...sorry Frank! De winst en de schat waren voor mij en btw m'n possessed kan nu ook sprinten.

Peter en Erwin speelden ook een potje Mordheim met hetzelfde scenario. Ik weet echter niet hoe dat is afgelopen. Wel is er e.e.a. uitgevonden voor wat betreft het scenario, zie de Mordheim draad.

Verder Speelde Theo met Atze een potje 40k. Volgens mij ging er een hoop dood over en weer, maar ik was weg voor de uitslag, dus die zul je moeten navragen.

Verder zaten in ieder geval Joost en Gerie aan de schildertafel en misschien nog wel iemand, maar dat weet ik me even niet meer te herinneren. Het was in ieder geval niet superdruk maar wel gezellig.

Eh, ik geloof dat ik het zo wel goed heb...
Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Furios666
Elf on a hot tin roof

Berichtdoor Peter de tweede » 08 mei 2023 21:28

Erwin en ik hebben inderdaad een potje Mordheim gespeeld, mijn beesten tegen zijn undead. We hadden als terrein een kerkhof en dat was duidelijk te merken. De undead hebben me met dat thuisvoordeel genadeloos afgemaakt.

Ik ben vergeten hoe die terreinbak heet maar hij is zeker erg aan te raden voor Mordheim
Legers die ik speel: Beastmen, Dark elves, flames of war Duitsers, Kill Team tyranids
Peter de tweede
Conservative Tzeentch worshipper

Berichtdoor Atze » 09 mei 2023 06:57

Was een gezellige rustige avond! Ook erg fijn dat we met zn allen twee minuten stile hebben gehouden voor 4mei.

Dan het spelletje. Theo en ik hebben inderdaad een potje 40k gespeeld, space wolves vs imperial knights. Eerste keer dat ik Knights speelde en dat Theo tegen Knights speelde, erg vermakelijke! Geen stratagems, objectives met 1, 3 en 5 punten naarmate je verder uit je comfortzone kwam en vooral veel dingen uitgeprobeerd.

Paar takeaways voor mij:
- eerste knight armiger viel al in ronde 1, veel minder sterke schoten (heel veel schoten) werken ook goed om knights af te pellen
- helverins (kleine schiet knights) kunnen zeer weinig in CC dus doe maar gewoon niet mee chargen. Uiteindelijk heeft een enkele space wolf een armiger twee of drie beurten beziggehouden
- knights zijn snel, maar toch duurde t even voordat mijn gallant (grote CC knight) ook daadwerkelijk mocht vechten. Daarna gingen er in opeenvolgende beurten een Dreadnought, een zweef tank en een arme roedel wolven naar doggyheaven.

Geeft motivatie om verder te bouwen en te schilderen :)
Legers die ik speel: nog te bepalen...
Atze
Halfling disguised as Tzeentch

Berichtdoor Bobske » 09 mei 2023 10:43

Bedankt allemaal,
ik zie ik moet het aan jullie zelf overlaten,

geeft veel uitgebreidere verhalen :worship: :thumbup:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Bobske » 09 mei 2023 10:46

Ook erg fijn dat we met zn allen twee minuten stile hebben gehouden voor 4mei.

:thumbup: :yes:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

Bobske
BOFH

Berichtdoor Bobske » 01 jul 2023 17:54

oh, lang geleden..
Vorige week was er niet maar deze week barstte Warhammer 40,000 10th edition natuurlijk los

Dus speeltafels

Bob(ske) vs Rick
Leviathan Nids + vs Thousand Sons.
Rick won overduidelijk maar nog een hoop vergeten (sustained hits voor heel mijn leger heel de battle), ook realiseerde ik me later dat we op een te grote tafel speelden wat ook zijn voor/nadelen had

Peter (de Tweede) vs Wouter/Derlo
Oude Nids vs Orks

Ik weet niet hoe dat afgelopen is.

Aan de schildertafel
Joost/TheWoodcutter met Star Wars Shatterpoint?
Gerie met Pirate Ogres (Warhammer en Warhammer Underworld)
Erwin/Amran met schattige halflings
Luis met??

Frank Peeters/Beastherder zat met zijn poot omhoog dud keek bij onze battel mee.

En Thijben en Lucas waren er...Wie?
2 nieuwe (40k) spelers als ik het goed gehoord heb, welkom heren, stel je voor op het intro topic zou ik zeggen.
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

Bobske
BOFH

Berichtdoor Bobske » 08 jul 2023 06:23

Donderdag 6-7-23

Schildertafel was lekker vol

Erwin /Amran met Halflings

Luis met Nurgle en Obelix ehm Dwarf Slayer

Joost/TheWoodcutter met Star Wars Shatterpoint

En Michel was er weer! :tu: met zijn Tyranid Battlefleet B)

Spelen was natuurlijkweer WH40k 10th edition, iedereen is nog aan het leren

Jeroen vs Thijmen, Tau vs Nurgle, leuke matchup, nog niet gezien, verslag is elders

Frank P./Beastherder vs Bram/Brammo1990

Necrons vs De nieuwe space marines

Benieuwd hoe dat gelopen is.

Rick en ik waren er ook nor, ik maar kort, in de file gestaan
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

Bobske
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 08 jul 2023 09:59

Frank P./Beastherder vs Bram/Brammo1990

Necrons vs De nieuwe space marines

Benieuwd hoe dat gelopen is.
Wel 2 hele beurten gespeeld voor we moesten opruimen voor tijd :laugh:
Op dat moment hadden we allebei 2 VP met nog niet heel veel slachtoffers, dus dat telt als een gelijkspel?

Ging heel relaxed met veel regels checken, dus het is niet zo vreemd dat we niet zo snel waren.
Het voelde voor mij wel echt alsof er veel meer was gebeurd dan slechts 2 beurten, dus dat is een goed teken voor de interactiviteit van de regels. :tu:

Veel extra tijd werd ook ingenomen door moeilijke vragen stellen als "Ik neem aan dat ik die Battleshock test kan nemen op de Leadership van mijn character, toch?" en "Wat gebeurt er als die Terminators zoveel slachtoffers maken dat mijn unit niet meer in combat staat als het mijn beurt is om terug te slaan?"
(Dat was op dat moment best een redelijk scenario :whistle: )

Redelijk tevreden met hoe mijn Necrons speelden.
Ik was gegaan voor max overleving met Resurrection Orbs en de Reanimator langpoot walker en dat werkte best goed.
Mijn unit van 10 Warriors heeft iets van 15 casualties gehad en was toch weer bijna op volle sterkte toen we stopten :laugh:

De langpoot walker met grote kanon op zn rug heeft 1x kunnen schieten en dat was erg indrukwekkend, maar ik moest echt de volle trucendoos opentrekken om hem Bram zn eerste beurt te laten overleven. (En in beurt 2 kon hij alsnog van tafel)
Hij is niet echt stevig als mensen er met echte anti-tank op gaan schieten. Echt een Glazen Hamer effect, zeg maar.

Marines waren wel wat je zo zou verwachten, best indrukwekkend.
Die 'Oath of Moment' ability is erg nasty
Die unit met alleen flamers vind ik nog steeds wat vreemd als concept, maar ik kan niet ontkennen dat dat héél véél hits zijn als die los gaan, ook in Overwatch :sproeiuh

De Apothecary die je er bij krijgt was dan wel heel vreemd want er is geen unit die hij kan joinen in de Leviathan doos, waardoor zijn speciale regels ook niet werken. :dunno:

Al met al een prettige ervaring, dus het zou zomaar kunnen dat ik zelfs nog een 2e potje ga spelen voor er weer een nieuwe editie komt :wink:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Bobske » 14 jul 2023 07:20

Hij is niet echt stevig als mensen er met echte anti-tank op gaan schieten.

dat heb ik wel gemerkt aan de nieuwe editie, anti Tank is echt ANTI-TANK!
en dan hebben ze niet eens het anti keyword :wink:

Gisteren 13-7-2023 weer een leuke clubavond (maar dat is hij altijd :yes: :thumbup: )

Ik speelde 40k vs Theo
Beide de Leviathan box legers, ik Nids Theo Space Marines.
Speelde lekker en soepel.
Theo ging niet voor de objectives maar voor de all-kill-win.
Dat haalde hij net niet. Het was dus spannend tot het eind maar eindigde 11-4 voor mij.
Weer heel wat geleerd.

Een drukke schilder/klets tafel.
Joost/TheWoodcutter nog druk met Star Wars Shatterpoint.
Gerie met zijn Piraten Ogre en kameraadjes
Lucas met de Leviathan Nids in Leviathan kleuren, dat ging heel rap
Luis en Erwin, die waren er wat later, niet gezien waar die mee bezig waren.

Frank P. had zijn werk meegenomen, wat Gundam modellen maar was meer met onze 10th edition battle bezig.
En trakteerde natuurlijk vanwege zijn verjaardag :thumbup:

Volgende week, donderdag 20 juli 2023, GEEN club dus ivm 4-daagse

Daarna ga ik die Necrons van Frank eens opeten :hc:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

Bobske
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar De kroeg