Ja, klinkt allemaal wel redelijk
Ruïnes als LOS-blokkers zonder rare houserules is alvast erg prettig.
GW heeft er 2 edities over gedaan om er weer achter te komen hoe ieder ander spel 'area terrain' regels maakt.
Je kan er in kijken, met cover, je kan er uit kijken, je kan er niet dóór kijken.
Simpel en duidelijk.
Geen idee waarom 40k in zo veel edities dit wiel opnieuw probeerde uit te vinden

Cover als een +1 op je armour save is alvast logischer dan de oude Cover Save, die je alleen kon gebruiken als je gewone save niet al beter was

Die oude Cover Save was een gevolg van het willen weghalen van zoveel mogelijk modifiers (want die waren 'te ingewikkeld' en 2nd Edition had er wel héél veel)
Nu is het dan weer een modifier, maar persoonlijk zou ik dan toch voor een -1 to hit gegaan ipv +1 armour.
Voelt voor mij gewoon logischer, je bent moeilijker te raken omdat je minder zichtbaar bent, niet per se omdat die struiken de kogels afremmen.
Maar goed, dit werkt ook.
Valt me ook op dat ze in de bewoording van Cover praten over individuele modellen
https://www.warhammer-community.com/wp- ... 83dFGj.jpgBenieuwd hoe ze dat makkelijk gaan maken als je met een hele unit op een andere unit schiet waarvan een deel in Cover staat
Als we individuele schoten op individuele modellen moeten gaan afwerken wordt dat hele 'nieuwe gestroomlijnde 40k' toch erg traag.
Zullen ze vast zelf ook wel bedacht hebben, maar hier praten ze dus nog niet over hoe dat werkt.