De hele avond was een rare mix tussen oud en vertrouwd (bekende gezichten! Proper Warhammer!Het was goed jullie weer te zien, en met name de 6th edition battle tussen de dwergen van Frank en Hennie’s Dogs of war trok mijn aandacht. Hoe is het jullie vergaan heren?
) en eng nieuw (Mensen! Zonder maskers! Lucht uitademen in dezelfde ruimte!
)Potje Warhammer voelde heel vertrouwd.
Ongelooflijk hoe makkelijk het was om dat weer op te pakken.
"Erm, dat werkte zo, toch? Even checken in het regelboek voor de zekerheid... Yup, precies zoals ik al dacht"
Basically het hele spel kunnen spelen op het mentale equivalent van muscle memory
De battle ging niet helemaal volgens plan voor de dwergen.
Een combinatie van slechte positionering van m'n enige artillerie stuk (ik was ietwat optimistisch over de range van m'n organ gun) en slechte dobbels.
Handgunners wisten op het cruciale moment niet meer hoe ze op Ogres moesten schieten, en als dan je elite Ironbreakers een Ld9 break test én een Ld10 rally test falen en gewoon van tafel rennen weet je dat het m niet gaat worden deze avond
Als goedmakertje wist ik dan nog wel 1 van Henny z'n pikebloks op te ruimen, maar verder een dikke Massacre voor de Dogs of War
Henny heeft wat foto's gemaakt, misschien dat we die hier nog gaan zien?
Al met al voelde het als een terugkeer naar de enige echte vorm van 'proper' wargaming waar al die andere spelletjes maar een slap aftreksel van zijn
(Maar misschien ben ik wat bevooroordeeld
)Bij mij zijn het altijd de paarden waar ik tegenop zieIk zie altijd op tegen ruiters schilderen.. geen idee waarom
Als we onze krachten bundelen kunnen we een enorm cavalerie leger bouwen!
Dat was een dingetje op een bepaald moment, jaHebben Chaos Knights in 6th edition magische zwaarden, of is dat in 7th/8th (ensorceled weapons heette het geloof ik) - I am asking this for a friend

Mijn 6thEd. Hordes of Chaos boek zegt gewoon Hand Weapons, dus dat was vroeger en/of later.

Dat zal de volgende keer dan wel weer anders zijn.