Voor wie het niet heeft meegekregen een samenvatting:
GW begint weer met het verschepen van spullen, en ze hebben nog een model liggen voor een evenement dat ze nu gratis verdelen over de onafhankelijke winkels om die te ondersteunen.
Yeey, goed werk GW!
Maar....
Ze kunnen er wel x 1000 hebben gehad, maar verdeeld over alle winkels ter wereld zijn dat er maar een paar per winkel (1 tot 4 is zo wat rondgaat op het web)
Het is een cool model, dus iedereen wil m hebben
Een beetje grote winkel met een actieve 40k groep heeft zo al 20 man die m wilt hebben, een paar man personeel die m ook wel willen en honderd e-mails van onbekenden die alle winkels afgaan, en ze krijgen er.... 2
Wat moet je dan?
Verkopen aan degene die toevallig het Community artikel als eerste las, of je eigen personeel, of je beste klant?
En voor hoeveel?
GW is zo leuk geweest om te zeggen dat jij er niks voor hoeft te betalen, dus als je m heftig prijst lijk je ook al snel de kl&#zak.
Daar komt dan ook bij dat de aankondiging op WHcommunity werd gedaan voordat de winkels hierover werden ingelicht, dus al die mensen beginnen hierover te vragen voordat je er zelf ook maar iets vanaf weet.
Dus sommigen hebben m gewoon op eBay gegooid, waar dus al idiote bedragen als £300,- worden geboden.
(iig 1 geeft de opbrengst aan een goed doel, dus dat is wel heel netjes)
Andere dingen die je zo voorbij ziet komen zijn winkels die m op een of andere manier verloten onder hun klanten.
Maar dat moet nu dus wel georganiseerd worden door winkels die misschien wel andere dingen aan hun hoofd hadden, en nu meteen, want er bellen iedere 5 minuten weer nerds met de vraag hoe ze aan dat model kunnen komen.

En het eindresultaat is nu dan toch eerder teleurstelling dan positief.
Naar mijn idee komt dat nu vooral omdat je m nu had kúnnen hebben.
Als het een event-exclusive was geweest voor iets in, zeg, Amerika was het gevoel "cool model, maar ik kom toch niet in Amerika en niemand die ik ken gaat naar Amerika, dus ach..."
Maar nu is er dadelijk in 1 model in de buurt geweest, maar jij had pech

Het was veel minder erg geweest als ze dit hadden gedaan met een lelijk model, maar hij is zo cool!
Kom maar op met die Catachan reboot!
(Want die plastics kunnen echt niet meer

)