Warhammer Ancient Battles

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Berichtdoor The Duke » 24 jan 2007 16:36

Hmmm, met die plaatjes is het inderdaad een stuk aantrekkelijker! Zijn er ook germaanse stammen te koop in die serie? Of zou je daar iets anders voor kunnen gebruiken? Want ik ben eigenlijk wel erg geïntereseerd geraakt toen ik naar dat prijskaartje keek! B)

Misschien hier maar eens een legertje van aanschaffen, en wat van frank zn romeintjes in elkaar stampen, asterix en obelix stijl :P .

Wat ben ik plotseling blij dat ik hier een topic over gestart ben! :)
The Duke

Berichtdoor Beastherder » 24 jan 2007 17:11

Jazeker zijn er germanen, waar moeten die romeinen anders tegen vechten? B)

Die pupkes die ik heb zijn van Italeri, vind ik qua kwaliteit wel de beste (revell is ook goed, maar die hebben niks ouder als middeleeuwen)

kijk maar op deze links

germanen
celtische cavalry
Macedonische cavalry
de complete productlijst

voor andere tijdperken heeft de hierboven genoemde Hät een enorme collectie. Die kan ik hier op het werk bestellen, maar het is niet altijd meteen leverbaar (de kwaliteit is ook niet altijd prachtig, maar als je de enige bent die het maakt.... :P )

Ik zal morgen iig wat pupkes meenemen en het regelboek, dan kunnen geïnteresseerden het iig effe inkijken
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor The Duke » 24 jan 2007 17:39

En die germaanse infanterie kit is ook zo cheap? :D

Interesse en enthausiasme groeit met de post.

*edit: Nog een handig linkje gevonden!
Reviews van bijna alle 1:72 modellen die er op de markt zijn. Handug!

*edit 2: Die Italeri germanen zijn best lelijk. Maar die kelten daarentegen! Prachtig! :D Ik denk dat ik die maar ga kaufen dan. Gauls overheersch. B)
The Duke

Berichtdoor Benman » 24 jan 2007 22:10

Op Ebay worden genoeg Warhammer Historival boeken aangeboden. :yes:
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Benman
BOFH

Berichtdoor The Duke » 31 jan 2007 21:59

Frank, zou jij volgende week donderdag naar de club kunnen komen met je warhammer historical spul? :) Lijkt me leuk een keertje te bekijken! Komende donderdag kan ik wéér niet wegens het mixen van nummers met m'n band. Zou erg mooi zijn!

Nog ene vraagje: Had je al van die Italeri Gauls aangeschaft? Zo ja, zou je die ook kunnen meenemen? Want de plaatjes die ik op internet heb gezien zien er veelbelovend uit, maar dat zegt ook niet alles ;) .
The Duke

Berichtdoor Beastherder » 02 feb 2007 10:06

Prima hoor, ik neem het wel mee.

Toevallig is gisteren mn bestelling binnengekomen, dus ik heb nu van Italeri de Barbaren, Galliers en Keltische Cavalerie, en de vroege en late romeinse infantrie en cavalerie, meer dan genoeg voor 2 complete legers dus.

Ik zal ze je volgende week wel laten zien

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor The Duke » 02 feb 2007 13:53

:thumbup:
The Duke

Berichtdoor Beastherder » 04 feb 2007 19:19

Nou, even aan het werk geweest met mn 1:72 romeinen en barbaren.
Erg veel gepruts om de mouldlines weg te krijgen, hoor. Met al die miniscule details doe ik er net zo lang over als bij een 'normaal' warhammer pupke :wacko:

Aardig trucje waar ik mee begonnen ben is het bijbuigen van de poses met een soldeerbout. Doordat die 1:72 pupkes allemaal uit 1 stuk zijn hebben ze soms erg platte en onrealistische poses. Met een hele simpele, zwakke soldeerbout heb je al meer dan genoeg hitte met dit zachte plastic om de armpjes e.d. heel simpel in betere poses te drukken.

@Omar
erg bedankt voor die link van die review-site, errug handig om te zien wat er allemaal te krijgen is en in welke kwaliteit. Ik heb al weer veel te veel dingen gezien waar ik mn romeinen tot ver boven de 2000pts zou kunnen brengen :D

Die Italeri Gaul warriors zijn idd prachtige pupkes, zeer strak gedetailleerd voor die schaal. De Barbarians zijn wel minder en met de berenvelletjes lijken sommige meer op holbewoners dan germanen, maar ze zijn toch zeker nuttig voor wat variatie.

Beastherder
BOFH

Berichtdoor The Duke » 04 feb 2007 19:26

Hehe keuzes keuzes, die Zvezda Grieken en Macedonïers zijn wel ERG hip, de uitbreiding van het reik van Charlemagne naspelen :D .

Phalanx :wub: .

Maarja, ik denk eerst maar eens die Gauls doen, en kijken hoe het bevalt B) .
The Duke

Berichtdoor Furios666 » 05 feb 2007 10:50

Ohw man...ik hoop dat ik snel in m'n nieuwe huis zit, dan kan ik er ook eens aan beginnen...voorlopig hou ik me met de digitale versie bezig, Rome Total War, de computer neemt namelijk geen extra ruimte in beslag.
Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Furios666
Elf on a hot tin roof

VorigeVolgende

Keer terug naar Historische wargames