Killteam

To boldly go where no one went before in a galaxy far far away or maybe this one in 20 years.
Alle andere toekomstig, wetenschappelijk, fantastische stoompunk gebeurtenissen...

Moderator: Skevan

Re: Killteam

Berichtdoor Beastherder » 11 okt 2018 14:19

Ssssst, spoilers :x

Je kan met de Ghosts je KillTeam natuurlijk maken in verschillende tijdperken :yes:
Vroeg met Bragg en Corbec, of laat met sergeant Tona Criid als Leader B)
Kolea als Sergeant, als hersenbeschadigde trooper, of als Major -_-

Er zijn heel veel mogelijkheden voor GW om hippe dingen te doen met KT
Re-release van de Last Chancers lijkt me een no-brainer

Ghosts zijn lastiger omdat er,zoals gezegd, nooit genoeg modellen zijn geweest voor een vol team (tenzij ze ze een enorme regel-buff geven om de punten op te schroeven)

Voorlopig lijkt GW zich te richten op het passen van de huidige modellen in het KT systeem, maar de Rogue Trader doos laat wel zien dat ze meer ambities hebben.

Een doos als Rogue Trader met Gaunts Ghosts versus Blood Pact moet toch te verkopen zijn.... :whistle:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor brammo1991 » 11 okt 2018 14:59

Lijkt me een goudmijn. Of als inquisitors een kill team krijgen Eisenhorn v Glaw.
Legers die ik speel: Necron, Grey knights, Ad-Mech, Imperial Knights, Assassins
brammo1991
Kirby

Berichtdoor Johan » 11 okt 2018 19:00

Ik ben me sinds kort aan het verdiepen in Kill Team en heb vandaag een intro gehad van onze gamemaster Bob. :thumbup:

Erg leuk spel. Ik vroeg me alleen af, ik kan op de site van GW geen killteam doos (met markers, scenery etc. z'n doos) van de adaptus astartus (vooruit, gewone vanilla space marines) vinden. Is deze nog niet uit? Of moeten we geacht de deathwatch of space wolves doos te kopen?
If you are going through hell, keep going.

"w. churchill"
Legers die ik speel: FOW: Duitsers (Grenadiers en Panzer), Amerikanen (3rd Armoured), Britten. Team Yankee: WarPact forces, Soviets, Britten, Amerikanen en Israeliers, SAGA Normandiërs, Anglo Danes, Anglo Saxons en Ieren
Johan
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor Caladai Doomblade » 12 okt 2018 08:01

Je moet de 'space wolf' doos kopen, alle marine chapters gebruiken dezelfde regels dus space wolves zijn ook gewoon marines in het geval van Kill Team. Of het boek los kopen.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 12 okt 2018 08:07

Welkom bij KillTeam, de leukste vorm van 40k :wink:

De Space Wolf Reiver set is op dit moment de 'standaard' Marine set.
Er is in KT (nog?) geen verschil tussen de verschillende Marines (Ultra/Wolves/Angels etc.) dus voor de regels maakt het niet uit.
Goed om te zien dat ze voor een andere chapter zijn gegaan dan de standaard Ultras, maar het maakt de set idd minder generic

Nou zijn er nog meerdere facties die nog niet zo'n set hebben, dus ik vermoed dat er nog meer gaan komen.
En dan wellicht ook nog een met een set scouts of tactical marines, maar daar is nog niks van bekend :dunno:

edit:
Aaah, Laurens is me net voor :P
Je moet sowieso het regelboek kopen, die zit niet in die sets. :nono:
Regelboek heeft alle regels en strategems, die team dozen geven je wat markers en een paar extra strategem kaarten, maar niks essentieels. Als je de modellen en het terrein interessant vind, heel goed, maar je kan prima zonder

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Johan » 12 okt 2018 10:54

Ik had al een startset in bestelling staan sinds 23 september (voor het regelboek, terrein etc.) maar hij is zelfs bij GW online uitverkocht dus zal zijn tijd gaan duren ben ik bang.

Weet ik in ieder geval welke set ik moet hebben. Ik neem aan dat ik van die space wolves ook 'gewone' space marines kan maken. Inderdaad leuk dat ze niet direct voor de vanille variant zijn gegaan maar het maakt het voor nu wel weer verwarrend. (daar zijn ze helaas erg goed in bij GW)

"w. churchill"
Legers die ik speel: FOW: Duitsers (Grenadiers en Panzer), Amerikanen (3rd Armoured), Britten. Team Yankee: WarPact forces, Soviets, Britten, Amerikanen en Israeliers, SAGA Normandiërs, Anglo Danes, Anglo Saxons en Ieren
Johan
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor Beastherder » 14 okt 2018 15:50

Nou, hij kan besteld worden

https://www.games-workshop.com/en-NL/Kill-Team-Commanders-2018-eng

Prijs valt me helaas wel tegen. :(
Een uitbreiding die meer kost dan de hoofdregels voelt gewoon verkeerd :dunno:
(Ja, je krijgt er ook kaarten en markers en zo bij, maar toch... )

De Commander setjes zijn allemaal even duur (25,-)

Dat zorgt voor rare verhoudingen met de modellen die er in zitten, want die zijn dat zeker niet :nono:

De Tau Fireblade Commander https://www.games-workshop.com/en-NL/Comm-Tau-Cadre-Fireblade-2018-eng is 10 euro duurder dan het model los https://www.games-workshop.com/en-NL/Tau-Empire-Cadre-Fireblade-2017 wat voelt als veel geld voor wat markers en kaartjes.

De Marine Librarian Commander https://www.games-workshop.com/en-NL/Comm-Primaris-Librarian-2018-eng is 5 euro goedkoper dan het losse model https://www.games-workshop.com/en-NL/Primaris-Space-Marines-Librarian-Epistolary
Die blisters kunnen ze wel uit het schap halen van de winkels, want wie gaat die nog kopen?

Erg jammer allemaal, veranderd mijn instelling tot Commanders van "Cool om een keer te proberen" naar "Mwah, het zal wel" :dunno:

Oh, en alle Commander opties voor gewone Marines zijn Primaris Marines, dus extra brandstof voor de complottheorieën dat de oude 'gewone' Marines vervangen gaan worden :whistle:

Beastherder
BOFH

Berichtdoor brammo1991 » 14 okt 2018 19:56

Ik snap het gewoon niet... Een vrij dunne uitbreiding die duurder is dan het origineel.
En wat brengt die uitbreiding? Wat extra units.. Geen nieuwe manier van spelen (zoals cities of death toendertijd deed), nope gewoon "hier heb je je captain".. Boring :zzz:

Maar goed, de basis van kill team is meer dan prima.

Ik laat de meuk lekker aan me voorbij gaan.
Legers die ik speel: Necron, Grey knights, Ad-Mech, Imperial Knights, Assassins
brammo1991
Kirby

Berichtdoor Caladai Doomblade » 14 okt 2018 22:21

De basisdoos marines bevat ook enkel primaris, dus 'gewone' commanders was ook raar geweest. Nu us het voor mensen die enkel kill team hebben nog logisch.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Johan » 15 okt 2018 11:07

Ik vind de prijzen voor de commanders ook wat scheef. Vooral als je het model in kwestie al hebt betaal je dus 25 euro voor wederom een paar kaartjes en wat markers. (Of we dat al niet eerder hebben gezien. :nono: )

Ik ga voor optie B denk ik. De nieuwe regels gewoon uitprinten.

"w. churchill"
Johan
Nurgle in a petticoat

VorigeVolgende

Keer terug naar Andere SciFi Wargames