release rumors

Kom hier om te babbelen over ruimtemannetjes en raketwerpers en andere futuristische verschijnselen. Baard met kaas is een veel voorkomend begrip in 40K.

Moderator: Skevan

Re: release rumors

Berichtdoor Bobske » 26 mei 2018 18:39

Dat losse piloot figuur is best hip, maar die zal vast niet los verkrijgbaar zijn

e-bay, bits dealers, alleen effe 1 dag geduld hebben na de release date. Ik wordt erg nieuwsgierig naar de codex zo,
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 29 mei 2018 09:28

Meer nieuws voor de liefhebbers van Giant Stompy Robotstm

https://www.warhammer-community.com/2018/05/27/all-knights-great-and-small/

Nu ook met shooty variant van de mini-knight

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

En een cool stuk Necromunda terrein ;)
(Schijnt ook Knights te repareren/herladen :dunno: )
Verkleinde Afbeelding
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor brammo1991 » 29 mei 2018 11:05

kleine robots zien er leuk, die grotere is een beetje mwah mwah... ik wil hem hebben... maar ga hem nooit inzetten.
oftewel, dunno..
Legers die ik speel: Necron, Grey knights, Ad-Mech, Imperial Knights, Assassins
brammo1991
Kirby

Berichtdoor brammo1991 » 29 mei 2018 17:27

Alhoewel... als ik de regels zo lees, lijken het wel leuke dingen om in te zetten in een groot potje 2000+

Afbeelding

Verkleinde Afbeelding

een beetje standaard plasma cannon... zeker de 1 damage lijkt me wat mager voor zo'n enorm kannon

Afbeelding
Anti-tank/monster kannon, funky.
Afbeelding
Afbeelding
Het betere bbq werk, leuk tegen chargende terminators.

Afbeelding
De ''ik wil dat ding dood hebben'' harpoon. Bizar sterk ding, ook een belachelijk idee, maar erg leuk...
Wel is ie echt volkomen nutteloos tegen necrons, aangezien je altijd je quantum shielding rol gaat halen tegen 10 damage.

Afbeelding
Afbeelding
De turrets op de knights lijken ook wel geinig, stevigere autocannon, ik blijf de random damage en schoten wel jammer vinden, dat mag best een gegeven getal worden wat mij betreft.
De missiles daarentegen, stuk interessanter, geen invul saves en ap-4, daarmee knal je wel wat vervelend harde units mee weg.
brammo1991
Kirby

Berichtdoor Beastherder » 30 mei 2018 09:56

Hmmm, nee :dry:

Echt veel te veel wapens op die nieuwe Knight :nono:

Zo'n Knight wordt toch bestuurd door 1 piloot?
Hoe moet die in vredesnaam al die wapens bedienen?

In een Titan heb je echt een hele crew, die allemaal hun eigen wapens bedienen, dan vind ik het allemaal nog geloofwaardig (voor een 40k variant van geloofwaardig natuurlijk :wink: )

Natuurlijk is het ding in het spel een monster, maar ik ben geen fan
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Bobske » 31 mei 2018 05:28

Zo'n Knight wordt toch bestuurd door 1 piloot?
Hoe moet die in vredesnaam al die wapens bedienen?

Helemaal met Frank eens. IK vind het wel een cool model maar Superheavies en dergelijke, doe maar vanaf 3.000. (en dan 1)
Bij mijn legers is het anders , jij wint.

En een Warhound titan zou nog gehakt van dit ding moeten maken, want Titan, void-shields, beter tech etc.
Benieuwd hoe de stats daar van zijn
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor shogun » 31 mei 2018 09:19

[quote="Bobske"]
Helemaal met Frank eens. IK vind het wel een cool model maar Superheavies en dergelijke, doe maar vanaf 3.000. (en dan 1)
Bij mijn legers is het anders , jij wint.

[quote="Beastherder"]Natuurlijk is het ding in het spel een monster, maar ik ben geen fan[/quote]

Zo veel vuurkracht op een enkel model is gewoon niet handig. Misschien heeft de nieuwe knight codex een hoop extra bonus dingen om ze beter te maken (relic's/stratagems etc..) maar anders ga je die dingen op toernooien nauwelijks zien. Natuurlijk kan het zo zijn dat de knight speler de eerste beurt heeft en de tegenstander zodanig bestookt dat het onmogelijk is om de balans terug te draaien. Maar de knight speler heeft daar ook last van. Een paar dikke wounds en de bskill begint te stijgen en tel daar de andere - to hit modifiers bij op en dat ding doet niet veel meer.
Stats are like bikini's. the show a lot but not everything.
Legers die ik speel: 40k: (chaos) marines, tyranids
shogun
Chaos Squat with the hat of Abaddon

Berichtdoor Furios666 » 31 mei 2018 09:41

Welke andere - to hit modifiers? Knights kunnen lopen en heavy weapons schieten zonder probleem en verder zijn er weinig tegenstanders die - to hit geven. Daarnaast moet je minstens 12 wounds doen voordat de BS stijgt. Iets wat niet super eenvoudig is met de shielding en waarschijnlijk een strategem of 2...

Dat gezegd hebbende denk ik niet dat dit ding super competatief gaat wezen, want verder heb je wel gelijk.

Verder qua smaak vind ik het apparaat echt too much. Alle wapens zitten er maar een beetje "aangeplakt" en daarbij is het zelfs voor een scify 40k universum lastig om redelijk te maken dat 1 piloot dit alles kan besturen.
Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Furios666
Elf on a hot tin roof

Berichtdoor shogun » 01 jun 2018 07:53

[quote="Furios666"]Welke andere - to hit modifiers? Knights kunnen lopen en heavy weapons schieten zonder probleem en verder zijn er weinig tegenstanders die - to hit geven. Daarnaast moet je minstens 12 wounds doen voordat de BS stijgt. Iets wat niet super eenvoudig is met de shielding en waarschijnlijk een strategem of 2...

Dat gezegd hebbende denk ik niet dat dit ding super competatief gaat wezen, want verder heb je wel gelijk.
[/quote]

Er zijn weinig 'factions' die specifiek -1 to hit modefiers geven aan enemy units, maar er kunnen wel veel 'Aeldari' tegenstanders aanwezig zijn op een toernooi.
Craftworld & Harlequins hebben directe mogelijkheden om het model -1 to hit te geven en alle aeldari (dus ook drukhari) hebben de stratagem 'lightning reflexes' dus als de knight met zijn supersuperkannon gaat schieten dan kunnen ze die ook nog een extra -1 to hit geven.

Wat wel nasty kan zijn is een combinatie van die dikke 'auto hit' flamer knight & custodes jetbike captains.
Stats are like bikini's. the show a lot but not everything.
Legers die ik speel: 40k: (chaos) marines, tyranids
shogun
Chaos Squat with the hat of Abaddon

Berichtdoor brammo1991 » 01 jun 2018 14:40

Maar die abilities en strategems zijn tegen iederen, dat maakt de knight niet minder goed, aangezien iedereen minder goed wordt.
Ik denk dat er vast households en strategems zijn die de knights de moeite waard maken. En als ie dat niet is, dan is het alsnog een leuk model om te hebben.
brammo1991
Kirby

VorigeVolgende

Keer terug naar WH 40.000