Frank's Random 40/30k Dingetjes

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Re: Frank's Random 40/30k Dingetjes

Berichtdoor Bobske » 02 jul 2017 16:43

Ik zal eens kijken als ik thuis ben
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Furios666 » 03 jul 2017 10:07

Ik zal thuis ook eens even spieken of ik nog wat heb liggen.

Goed bezig hoor, heel netjes! :worship:
Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Furios666
Elf on a hot tin roof

Berichtdoor Caladai Doomblade » 03 jul 2017 11:35

Ik heb volgens mij een hele berg transfers op de club neergegooid, maar ik heb thuis ook zeker nog wel iets liggen. Maar Bobske zal me wel voor zijn.

Maar vooral: Super vet, die sisters. Prachtig. Door de groepsfoto vind ik de custodian eigenlijk wel lelijk. Ik vind het teveel bling, zeker in vergelijk met het veel meer ingetogen armour van de sisters. Maar dat is persoonlijke smaak, het ziet er fantastisch uit, die capes zijn ook erg goed gelukt. :worship:
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Johan » 04 jul 2017 07:59

Sisters zien er weer super goed uit Frank! Vooral de details op de mantel zijn er cool. :tu:
If you are going through hell, keep going.

"w. churchill"
Legers die ik speel: FOW: Duitsers (Grenadiers en Panzer), Amerikanen (3rd Armoured), Britten. Team Yankee: WarPact forces, Soviets, Britten, Amerikanen en Israeliers, SAGA Normandiërs, Anglo Danes, Anglo Saxons en Ieren
Johan
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor Beastherder » 09 jul 2017 16:20

[quote="Caladai Doomblade"]Door de groepsfoto vind ik de custodian eigenlijk wel lelijk. Ik vind het teveel bling

Lelijk gaat wat ver, maar te veel bling is het zeker :disturbed:
Een heel Custodes leger (wat met Forgeworld kan) lijkt me ook helemaal niks. Is ook de reden waarom ze geen Land Raider krijgen

1 zo'n bling unit van 5 man in een leger dat verder vrij sober/donker is heeft dan wel echt een impact op een speeltafel

*taddaa* De persoonlijke hand van de Emprah! :worship:

Afgelopen week niet veel geschilderd, maar wel lekker lopen knippen/plakken

Primaris Marines zijn practisch allemaal af, met extra messen voor iedereen want het zijn wel Flesh Tearers B)

Afbeelding
Afbeelding

En ook die Nurgle jongens
Van te voren wist ik nog niet zo goed wat ik er mee aan moest, maar ik begin ze steeds meer te waarderen (yeeh, weer een projectje er bij :roll:)

Wel flink wat bits, hoorns en tentakels er afgeknipt. Naar mijn smaak ziet dat er een stuk beter uit :yes:
Sommige helmen hebben dan wel een nieuwe spike gekregen

Afbeelding
Afbeelding

Ook dat vliegding (waarvan ik steeds de naam vergeet ^_^ ) en ik had van de vorige startset nog die gemuteerde Dreadnought.
Voor mijn Night Lords/Alpha Legion chaos jongens vond ik dat ding helemaal niks met al dat vlees en mutaties, maar in een Nurgle licht zie ik m opeens helemaal zitten :grijns:
Blij dat ik m bewaard heb

Afbeelding

Bij dat vliegding had ik per ongeluk de eerste motor op zn kop gelijmd, met de spikes naar beneden :doh:
Te laat om te corrigeren, dus de andere 2 ook op zn kop gemonteerd
Eerlijk gezegd vind ik ze er zo beter uit zien ^_^
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Caladai Doomblade » 10 jul 2017 09:57

Het zijn inderdaad erg mooie modellen (als je mooi voor Nurgle kunt gebruiken).

De Custodian vind ik (persoonlijk) echt lelijk (Sorry sorry, nooit gedacht dat ik dat over een model zou zeggen dat jij geschilderd hebt). Dat ligt niet aan je schilderkunsten, maar aan mijn smaak. Echt teveel goud en daardoor te weinig contrast voor mijn gevoel. Het kan aan de foto liggen, maar ik denk dat dat voor mij niet veel uit maakt. Ik had het nooit zo kunnen schilderen, want die skills heb ik niet (en geduld ook niet), maar ik had waarschijnlijk donkerdere washes of blacklining gebruikt, of een antraciete basis voor het armour met details in goud. Maar zo doet ieder dingen op zijn eigen manier.

Ik ben wel zeer benieuwd naar de Nurgle marines. Ik heb bij Nurgle altijd nog Nas zijn werkjes op mijn netvlies staan, maar ik kijk uit naar hoe jij ze gaat schilderen. :thumbup:
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Gotrek » 10 jul 2017 11:57

Ik heb mezelf tot nu toe nog goed kunnen weerhouden van het aanschaffen van Nurgle. Ik vind ze echt gaaf, maar heb nog een heel GSC leger te schilderen.
Ben benieuwd wat je er van gaat maken!
Website: http://www.sanderschoonbeek.nl

I fight better drunk than you do sober
Legers die ik speel: WHFB: Dwarfs, Warriors of Chaos. WH40k Genestealer Cults
Gotrek
Chaos Squat with the hat of Abaddon

Berichtdoor Beastherder » 16 jul 2017 15:08

Eerste pot nieuwe 40k gespeeld

uit het Clubavond topic

[quote="Beastherder"]Sisters of Silence + Space Marines + Custodes + Guard Sentinels tegen Imperial Guard :P
(Yeey voor 'Imperium' faction Keyword, lekker alles door elkaar )

Mijn elite infanterie leger mocht lekker te voet naar de overkant gaan sjouwen waar een bult artillerie tanks op ze stonden te wachten.
2 lascannon Sentinels waren mijn enige long-range AT (en weigerden raak te schieten, zelfs als ik er meerdere Stratagem re-rolls tegenaan gooide :roll: )

Gelukig waren de dobbels niet altijd even aardig voor Johan, en flink wat units haalden toch nog de overkant om de combat-regels uit te proberen, maar de einduitslag stond wel redelijk vast ^_^

Eerste indruk van de nieuwe 40k regels is behoorlijk positief :yes:
Speelt lekker makkelijk weg

Eerste indruk van mijn leger is wat minder :unsure:
Gebrek aan AT en snelheid waren duidelijke knelpunten, maar hopelijk word dat in de toekomst snel opgelost als er meer voor die Primaris uitkomt.

Sisters of Silence waren erg leuk, ook als er geen Psykers zijn om op te jagen
5 flamers op een blob infanterie is erg grappig, en die dames met zwaarden kunnen ook (lichte) tanks slopen :grijns:

Custodes te voet zonder transport/deep strike optie zijn behoorlijk zonde van de punten :(

Van Bob ook een hippe decal gekregen voor de Sisters Rhino.
Niet de kleine aquila die ik in gedachte had, maar nog iets coolers B)

Een paar oude startset Marines opgedoken om een kleurenschema uit te testen
Roodbruine primer van Vallejo er op ge-airbrusht. Dat lijkt me een uitstekende basis om mee te experimenteren

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Bobske » 16 jul 2017 17:04

Vergeet niet dat je de clubtraditie in ere hebt gehouden Frank.
Overchargen eerst keer... tuurlijk een 1 tuurlijk maar met re-roll... weer een 1 :thumbup: :doh:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 23 jul 2017 16:08

[quote="Beastherder"]Van Bob ook een hippe decal gekregen voor de Sisters Rhino.
Niet de kleine aquila die ik in gedachte had, maar nog iets coolers B)

Afbeelding
Afbeelding

Nog wat aggressiever, zo met die bliksemschichten
Ik ben er erg tevreden mee :yes:

Ook wat testmodellen voor de Marines

Eerste voor de rode basis.
Redelijk hetzelfde als mn oude Flesh Tearers, maar nu met Vallejo kleuren en een stuk makkelijker op de rood-bruine primer :yes:
Tweede was een idee voor camo, gebaseerd op MERDC camo van Amerikaanse tanks in de jaren '80. Leek me wel aardig voor sneaky Reivers, maar dat gaat m niet worden :(
Camo op power armour blijft toch lastig, het word er zelden beter van

Afbeelding

Moet ik toch wat anders verzinnen :scratch:
Ik zou die Reivers toch graag iets geven om hun speciale rol te benadrukken.
Zwart zou cool zijn, maar dan komen ze in het vaarwater van de Death Company.
Donkergrijs?

Als het dan toch Flesh Tearers worden, moet ik dan die nieuwe Codex kopen, of toch even wachten op de BA codex?

https://www.warhammer-community.com/2017/07/22/the-other-angels-of-death-and-codex-space-marines/

If your Chapter of choice is that of another bloodline – those of Sanguinius, Russ or the Lion – you’re still going to get some new stuff with this release – like the massive Redemptor Dreadnought and the terrifying Reiver shock troops.

As to whether you want to pick up the new Space Marines codex for yourself – it’s up to you. The rules for those new Space Marines Primaris units will all be in the box sets themselves, and matched play points will be published for free on the Warhammer Community and Games Workshop websites.

Misschien maar even wachten ^_^

Beastherder
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs