De ClubAvond

Kwebbel over de kleur van je onderbroek (die van mij is vandaag grijs) of de grootte van een bijzonder omvangrijke tulp in je tuin. Of over iets anders. Begin gewoon een Word Association Thread!
Voorheen ook wel bekend als hive cafe

Moderators: Bobske, Skevan

Re: De ClubAvond

Berichtdoor Bobske » 01 mei 2017 13:16

Donderdag was het reuze gezellig.

S'middags

Klaas/Noorderling vs Stefan (die andere van xwing) speelden Frostgrave.
Joost was helaas ziek maar die 2 hadden reuze schik

Ik speelde tegen Theo Warhammer 40.000
Space Wolves vs Nids.
Door 2 tactische fouten van mij (shoot de little ones want die big ones krijg je niet dood en dat scheelt een hoop schoten/cc attacks) en wat slecht geroll (hoeveel enen en 2-en kun je rollen) was het het snel afgelopen.
Ragnar Blackmane, heeft nog 2 wonden, moet 2 saves maken...and he's gone.
Maar leuk potje en die gaan we overdoen om de punten e.d. met de nieuwe editie te testen

Tim speelde met Necrons vs Chaim met Space Mairnes.
Leek slecht genaa voor de Marines maar Chaim speelde strak op de missie dus toch nog spannend.

Frank zat zijn Tau te schilderen (zie Blog)

Stefan was er en zette vast The Walking Dead klaar

's Avonds
Stefan vs Theo met The Walking dead dus

Ik vs Klaas/Noorderling met Age of Sigmar
Stormcast vs Undead
Was een leuk potje, leek even goed te gaan voor me maarVlad stond weer lekker op en die Morghatsts doen au.
Win voor Klaas dus

We wilden nog een Monster Hunt doen, maar ik was niet lekker, next time gadget, next time
Klaas nog even pinnen geleerd

Nu begint mijn geheugen me in de steek te laten
Guy speelde Dreadball tegen Rick

Ging Frank nu nog Fow spelen, oh nee dat was S'middags
Frank tegen Kellin, Fow
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Noorderling » 03 mei 2017 08:01

Foto's van Frostgrave en AoS (verwacht geen wonderen :pic: )
http://imgur.com/a/ZSe2o
Legers die ik speel: Warhammer AoS: Death + Frostgrave noob + Warhammer Quest: Silver Tower
Noorderling
Tau kung-fu master

Berichtdoor theWoodcutter » 05 mei 2017 08:27

En weer een clubavond voorbij.

Er was cake omdat Bob jarig was geweest. :bday:
En cookies omdat hij jarig was geweest..., maar daar mag hij zelf meer over vertellen als hij dat wil. :whistle:

Verder werd er gespeeld:
Imperial Assault, door Bob, Stefan, Onno, ondergetekende en Frank als Imperial Overlord.
Die had het heel moeilijk, hij moest met zijn mannetjes drie steunpunten opblazen om een muur te kunnen opblazen, waarachter de dorpelingen zich verscholen hadden.
Daar mag hij zelf echter alles over vertellen. ^_^

Verder waren Peter & Stefan er weer om X-wing te spelen. Scum, volgens mij van Stefan won 2x hoorde ik. Altijd goed... :wub:

En zaten Chaim en later Luis aan de schildertafel terwijl Bram zich ook nog ergens even kwam melden.
Science is made up of so many things that appear obvious after they are explained.
Pardot Kynes
Miniaturen schilderen eerste zaterdag van de maand? Zie https://djonijmegen.nl/jongeren/warhammer-scenery/
Legers die ik speel: WHFB: DoC/WoC/Skaven;Bretonnia BP; WH 40K:DA; AT; FoW: Finns, WGoA: Tethru, SAGA:Scots, Jomsvikings, Anglo-Saxons
theWoodcutter
Mastah

Berichtdoor theWoodcutter » 12 mei 2017 09:53

Niet zo heel veel battles gisteravond, maar er waren toch nog wel wat mensen.

Bob vs Frank Shadowwar Armageddon: Die tafel stond vol met terrein en ik hoorde veel geluiden uit die hoek komen. Klonk alsof het ze beviel. :wink:

Stefan (Drex) vs Peter X-wing. Geen idee hoeveel potjes en van de uitslag, maar goed dat ze er weer waren.

Ondergetekende vs Rick, Guildball voor de league, Alchemists vs Hunters
Hier zal ik kort over zijn: verkeerde spelers opgesteld voor deze matchup, verkeerd ermee omgegaan en toen mijn dobbelstenen ook niet meer meewerkten, was het gauw gedaan. Aan het einde van beurt vier was het 12-1 (met 1 goal van Rick).

Verder waren er nog, aan de schildertafel en rondhangend: Luis, Laurens en Bram.
Science is made up of so many things that appear obvious after they are explained.
Pardot Kynes
Miniaturen schilderen eerste zaterdag van de maand? Zie https://djonijmegen.nl/jongeren/warhammer-scenery/
Legers die ik speel: WHFB: DoC/WoC/Skaven;Bretonnia BP; WH 40K:DA; AT; FoW: Finns, WGoA: Tethru, SAGA:Scots, Jomsvikings, Anglo-Saxons
theWoodcutter
Mastah

Berichtdoor Bobske » 19 mei 2017 06:39

Gezelligheid van Jewelste weer.

Joost was er alleen voor et avondeten, er scheen weer een Alien film te zijn waar hij heen ging.
Ook Chaim was er kort die wilde een weekend middeleeuws koken voorbereiden.

Laurens kwam kijken.

Peter ging Xwing tegen Stafan/Drex

Afbeelding

Onno ging tegen Gerie Guildball spelen voor de Campaign eerste ronde
(campaign? Guidball? ja er staat nog niet veel van op het forum, verslagje mannen? ;)

Afbeelding

Skevan ging tegen Michel Dropzone commander. Oefenen om Demo Games te geven

Afbeelding

Simon kwam weer eens binnenlopen :thumbup: :o
(was maar een half jaar weg)

En Luis was net als Frank en Simon erg geinteresserd in Shadowwar Armagedoon
(zoals gezegd regels heb ik aan de club geschonken, ik geloof dat Luis ze nu even mee heeft)

Toen begon mijn potje Shadowwar Armaggedon tegen Frank
Doel Loot counters we hadden er 4
Als je de meerderheid had en je liep het bord af dan had je gewonnen.

Ik had 3 close combat Tyranids met Flesh hooks dwz je kan tegen muren op lopen als difficult terrain en adrenal gland +1 op je Move characteristic
Frank had 6 man Tau en drone
Stefan had zijn Mantic Deadzone terrein mee genomen en dat was perfect.

Met mijn move en flesh hooks was het een koud kunstje. In 2 beurten had ik 3 van de 4 Loot counters (elke Nid 1) zonder dat Frank me ook maar gezien had.
Ik kon ook weer ongezien het bord af....
Maar dat is niet leuk en het was toch geen campaign dus ik liep gewoon door richting Frank. Dan aan hij dus wel schieten.
Frank bleef angstvallig bij elkaar (wat heel verstandig is met overwatch support Tau)
Maar met wat pech met rollen voor hem (ik ren de hele tijd -1 to hit, en ik hugde het terrein, cover -1 of -2)
en geluk voor mij. Moet ik een save maken met laatste won Extenden carapce 4+ -2 van shooting, en ja ik roll een 6 :grijns:

Afbeelding

Stond Frank ineens met bijna 3 Nids in combat. Vrij vertaald Game over

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

1 Nid ging voor combat neer door overwatch maar Frank was al 3 man en een drone kwijt dus run away!!!

Erg vermakelijk weer omdat elke dice roll telt.
Hierna ging Frank nog vs Simon Orks vs Tau maar toen ging ik weg.

Er waren ook nog snoepjes van Joost :hc:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 19 mei 2017 10:12

yup, het was weer super vermakelijk

Bob zn Nids zijn super eng, als ie mijn Tau aanraakt zijn ze dood :disturbed:
maar het blijven dobbels, bij 1 combat fluffde Bob wat dice en mijn Tau haalde bijna een gelijkspel (hij ging nog steeds hartstikke dood, hoor :wink: )

Maar met een beetje meer geluk had ik er toch bijna een paar neer kunnen leggen in de laatste beurt
De 'Supporting Fire' regel is dan toch echt de redder van de Tau in dat soort situaties :yes:

Tegen Simon was ook erg leuk (hij speelde mijn Orks)
Je wilt je Tau dicht bij elkaar houden voor die Supporting Fire regel, maar als ze dan met granaten gaan gooien wordt het toch heel gevaarlijk :disturbed:

Ik overleefde 1 Bottle Test, maar kon genoeg Orks wegtikken om er ook bij Simon testen te forceren
Orks rennen weg, en de Tau hebben hun eerste overwinning :thumbup:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Bobske » 16 jun 2017 10:06

Gisteren eerst potje 40k 8th edition op de club
Laurens/Caladai Doomblade met Dark Angels tegen mijn Tyranids

Een hoop kijkers (Rick, Bram, Frank, Luis etc.)
Dit potje bepaalde hoe de Nids waren in 8th, ik heb gewonnen(4 op een rij :grijns: ), dus Nids zijn cheesy, beardy, overpowered en nu banned bij Hive Novio :harhar:

Het speelde leuk, lekker snel, makkelijk en erg erg prettig. Reuze gezellig, we hadden een paar puntjes, voornamelijk oude regels in je hoofd.
Er stond nog 1 predator tank en een paar termagants dus bloody..

Stefan speelde The Walking Dead tegen Michel
Frank was een 17 jaar oude Rhino in elkaar aan het ztten
Chaim Orks
Joost schilderde m.b.v. het grote Star Wars referentie boek.
Luis had een erg mooie Nurgle warband voor Shadow War Armageddon waar hij mee bezig was
Gerie natuurlijk zijn Guildball team

Vergeet ik nog wat? Omdat ik er laat was en meteen ging spelen en weer naar huis, niet alles mee gekregen

Volgende week 8th edition Launch party? :thumbup: :yes:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

Bobske
BOFH

Berichtdoor theWoodcutter » 23 jun 2017 10:08

En weer een clubavond.

Er was bezig: 2 guildball League matches:
Gerie vs Guy, Engineers vs Brewers. 0-12 was de uitslag. Gerie had grote problemen met het combo potentieel van Guy + dat hij iets te enthousiast naar voren was gegaan aan het begin.

Rick vs Rens, Hunters vs Fishermen, 12-8 was de uitslag. Zoals Rick opmerkte: als de fishermen niet vroeg tot scoren komen, kan ieder team er van winnen. Rens had overigens niet veel mazzel met 5 dobbelstenen een goalkick doen, waarbij 1 4+ worp voldoende is, en dan falen is zuur, heel zuur.

Verder nog:
Johan vs Laurens, 40K Guard vs Dork Angels, Laurens heeft al elders een verslag geplaatst...

Theo vs Bob, 40K Nids vs Space wolves (toch? Of waren het primaris dudes). Ik geloof dat de nids gewonnen hadden, want de opmerkingen over overpowered waren niet uit de lucht. :P

Joost vs Klaas, Frostgrave, missie The Well of Dreams and Sorrows. Hierbij staat er een put/vijver in het midden van de tafel. De wizard die ervan drinkt krijgt 100xp, echter als een poppetje erin valt, is die gelijk dood... Met behulp van de telekinesis spell en wat geluk met mijn fog spell, wist ik vier van de zes treasures te bemachtigen, aan de andere kant lekte ik wel flink wat modellen (+ dat dat als je met een treasure van de tafel gaat dat model ook niet meer mee doet). Terwijl Klaas met zijn 2 treasures aan het sjouwen was (met beide wounded modellen) had ik nog slechts 2 modellen, mijn wizard en een infantryman met nog een treasure. Die laatste liep van tafel en mijn wizard probeerde nog wat spells te casten, waaronder een push op een Ghoul, maar dat hielp verder niet en Klaas kwam met zijn 2 treasures van tafel en had gedronken uit de put. Dus allebei 200xp voor treasures + objective (50xp per treasure + 100 van de put voor Klaas).
Ik ging van level 3 naar level 5 en Klaas van level 5 naar level 8 (dankzij de spells kreeg Klaas ook nog genoeg xp voor een level)
Binnenkort meer.

Verder hingen er nog rond:
Luis, Frank en Simon aan de schilder-/knutseltafel vooral bezig met nieuwe modellen zag ik.
Tim kwam nog even buurten bij Theo vs Bob.
Jan hing daar ook even rond.
Chaim kwam zijn boeken halen.

En niet vergeten Gerie heeft het stukje bij de trap voorzien van wat cement om volgende week tot aan de trap ook tapijt te kunnen leggen. :worship: Tevens gaat hij ook ons afvoerprobleem verhelpen. :worship: :worship: :worship:
Pardot Kynes
theWoodcutter
Mastah

Berichtdoor Johan » 23 jun 2017 18:16

Inderdaad! Hulde aan Gerie!! :thumbup:
If you are going through hell, keep going.

"w. churchill"
Legers die ik speel: FOW: Duitsers (Grenadiers en Panzer), Amerikanen (3rd Armoured), Britten. Team Yankee: WarPact forces, Soviets, Britten, Amerikanen en Israeliers, SAGA Normandiërs, Anglo Danes, Anglo Saxons en Ieren
Johan
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor theWoodcutter » 30 jun 2017 12:11

Weer een clubavond. Heel veel 40K en Shadowwar Armageddon.
Gerie heeft de afvoer gemaakt :worship:
En samen met Bob is het vloerdeel tot aan de trap naar buiten nu ook met tapijttegels belegd. Volgende week nog het laatste stukje onder de trap. :worship:

Bezig waren:
Stefan vs Bob, 40K, Nurgle vs Primaris dudes (geen idee of en/hoe Bob ze noemt en wat ie speelt :P )
Nurgle werd uitgeschakeld. Voornamelijk omdat Stefan te weinig van zijn te vele speciale rules gebruikte (ja jongens en meisjes: die informatie staat allemaal op de datasheets... en je wilt daar nog wel eens in verzuipen :hc: )

Tim vs Rick, 40K, Necron vs Tau
Het schijnt dat een barge + necron lord nogal baardig is, 4+ heropstaan met re-roll :panic:
Uitslag onbekend.

Eric vs Simon, Shadowwar Armageddon.
De heren hebben zeker 3 potjes weten te spelen, allemaal met verschillende missies.
Het was echter Eric die constant aan het kortste eind trok. (Iets met dat Heavy Bolters nogal een dingetje zijn....en nieuwe dobbelstenen een must :whistle: )

Over die nieuwe dobbelstenen gesproken... die had ik zelf ook meegebracht na mijn abominabele rolls in de vorige match.
Ik speelde zelf een match voor de Guildball Campaign met mijn alchemists tegen Sander zijn Butchers.
Ik stelde op: Midas (Captain), Naja (Mascot), Katalyst, Vitriol, Compound en Mist (Union). Waarmee ik 3 strikers had, wat anders proberen dan de vorige keer -_- .
Tegen Sander zijn Ox (Captain), Princess (Mascot), Brisket, Boiler, Shank en Rage (Union).

De alchemists kozen ervoor om te receiven, waardoor ik 1 momentum kreeg. Brisket trapte de bal naar de linker helft van de tafel. Na wat voorzichtig manoeuvreer, met onder meer Naja en Katalyst aan mijn kant, Princess en Ox aan Sander zijn kant, besloot ik met Mist de bal op te pakken en deze (succesvol) naar Midas te trappen. Met de gratis 4" dodge die daaruit voorvloeit (kost normaal 1 momentum, maar Midas heeft teamwork kost -1 momentum, dus gratis) kon Midas met zijn volgende beurt een goal scoren mbv zijn super kick ability: 4-0 voor de alchemists (en dat is 3 meer dan de hele vorige match). Echter ik had in Midas zijn beurt ook nog Vitriol in de richting van Midas gehaald met de Lure of Gold ability... Terwijl Sander de ball liet scatteren naar de achterlijn (achteraf gezien niet zo slim, dit betekent dat hij geen momentum kan genereren, maar dat hadden we pas laat door en het is niet zo'n veel voorkomende situatie) en zelf verder wat positie spel ging spelen, wat heel verstandig is. Als laatste activeer ik Vitriol. Ik laat haar vanuit schaduw beginnen, doe een gratis loop actie en zet mijn Clone klaar. Daar hapt Sander min of meer op met Shank, waardoor ik voor nop (en zonder schade) weer 2" dichter naar de achterlijn kom.

In beurt 2 mocht Sander de keuze maken om te beginnen en koos ervoor dat te doen. Hij probeerde met Ox schade te doen op Vitriol, mbv een counter-attack (die je voor 1 momentum kan kopen) weet ik weg te komen voordat ik serieuze schade krijg, tevens krijg ik daarbij dat momentum weer terug. Ik activeer Midas als eerste en beweeg Vitriol naar hem toe (goud is blijkbaar toch wel ergens goed voor). Ondertussen probeert Sander wat met Princess tegen Naja, maar die springt weg. Voordat Sander wat anders doet, beweeg ik met Vitriol vanuit de smoke en scoor ik (met een screamer, dus +3 momentum ipv +1). De bal beland ongeveer voor de voeten van Rage, die deze, later in de beurt oppakt. Ik houd de meeste van mijn modellen uit charge range van Rage. Op het middenveld ontstaat een scrum rond Mist waar Compund helaas niet zoveel kan doen (want geen influence toegekend), Mist krijgt een aantal klappen te verwerken: het blijkt dat het beter is toch naast hem te gaan staan en te tikken dan te chargen, want in dat geval kan ik +1 DEF kopen voor 1 momentum en met een 6+ op een D6 wordt het lastig om wonden te doen. Maar goed aan de andere kant met 1 momentum kan ik ook een counter-attack kopen en weg-dodgen (mits ik die resultaten haal).
Rage doet zijn ding op Katalyst, die nog mag activeren.
Als laatste ga ik met Katalyst proberen een klap uit te delen aan Rage, (helaas vergeet ik daarbij mijn 2 extra dobbelstenen omdat ik in de fik sta), maar met een beetje geluk weet ik 5 successen te halen en deel ik 3 damage uit + 4" push weg, waarmee Rage dus ver op de eigen helft blijft.

In beurt 3 wint Sander het iniatief en begint met Rage op Katalyst in te slaan. Dat doet wat pijn, niet genoeg om een deuk te slaan in de 27 health van Katalyst. Helaas dat ik de counter-attack fluff.
Als ik dan aan de beurt ben, steel ik eerst de bal met een tackle en vervolgens sla ik Rage tegen de grond met mijn momentous tackle. Ik loop weg en probeer een goalkick op 2 dice, dat lukt en zo is het 12-0 voor de alchemists.
Ik scoor 10 Campaign Points voor "The beautiful game": als je wint zonder een model van de pitch te slaan.
Ik mocht niet klagen over de dice-rolls en de aangepaste tactiek heeft me ook geholpen. Sander merkte nog op dat hij daar wel het meeste moeite mee heeft: snelle modellen die en wegspringen als hij te dichtbij komt en veel/extra kunnen lopen.

Verder was er nog aan de schildertafel:
Gerie :worship: , met zijn Guildball Engineers.
Luis met zijn Nurgle model uit de nieuwe startset.
Frank met zijn 40K modellen.
Pardot Kynes
theWoodcutter
Mastah

VorigeVolgende

Keer terug naar De kroeg