Frank's Random 40/30k Dingetjes

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Re: Frank's Random 40/30k Dingetjes

Berichtdoor Beastherder » 16 jun 2017 17:26

Laatste Faction Focus over Custodes/Sisters

https://www.warhammer-community.com/2017/06/16/warhammer-40000-faction-focus-talons-of-the-emperor/

de anti-psyker regels van de Sisters lijkt minder heftig dan hij was, maar zonder een goed idee van de Psyker regels is dat lastig beoordelen :dunno:

Custodes zijn toepasselijk bad-ass, maar ik kan geen indicatie zien dat ze kunnen teleporteren.
Mis ik iets, of zijn ze dat kwijt geraakt? :huh:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor shogun » 16 jun 2017 21:03

Psyker regels: je gooit 2x d6 en moet het resultaat van de power evenaren/overtreffen. Dus een psychic power met een warp charge van 6, moet je een resultaat van 6 of hoger hebben. dubbel 1 of dubbel 6 resultaat geeft je een perils en daarmee een d3 mortal wounds. Als de psyker hier aan dood gaat dan krijgen modellen in de buurt ook schade.

Voorheen had je een anti-psyker bubble die groter werd naarmate je meer sisters-squads had en daarmee kon je alle psychic powers nullify-en, inclusief units die onder invloed waren van psychic power upgrades. Nu is ie inderdaad minder goed en doet niks tegen units die van een psyker buiten de 18 inch een psychic power upgrade krijgen. Nadeel is wel dat een psyker met meerdere -1 modifiers steeds meer kans krijgt op een 2 resultaat en dus perils.

Custodes kunnen een venerable land raider kopen/gebruiken en zover ik zie niet teleporteren.
Stats are like bikini's. the show a lot but not everything.
Legers die ik speel: 40k: (chaos) marines, tyranids
shogun
Chaos Squat with the hat of Abaddon

Berichtdoor Beastherder » 17 jun 2017 08:19

Vreemd, zou dat nou zijn zodat ze die Land Raiders kunnen verkopen? :wink:

Maar ach...
[quote="Beastherder"]Guess they're walking then..... :whistle:

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 18 jun 2017 13:36

Yeey, gisteren de nieuwe startset gescoord! :thumbup:

Afbeelding

Nogmaals dank aan Joost en Bob die m voor me hebben meegesleept :worship:

Prachtige set, benieuwd hoe lang het gaat duren voor ik al die modellen geschilderd heb.... :whistle:

De nieuwe Primaris Marines zijn natuurlijk de aandachttrekker, dus daar ging de eerste van in elkaar, en net als iedereen kon ik het niet laten een schaalvergelijk te maken

Afbeelding

Flink groter dan normale Marines (zelfs met Chaos topknot) en veel betere verhoudingen.
Custodes is gelukkig nog nèt iets groter en veel bulkier (en natuurlijk veel meer bling) Ik was even bang dat die nu ook zouden worden overklast door de nieuwe Marines, maar dat valt mee.

In ander nieuws, ook gewerkt aan een Rhino voor de Sisters

Afbeelding

Ik vond nog een Chaos Rhino in de voorraad die ik nu gebruikt heb.
Na het wegsnijden van de spiky bits vind ik die aparte Stormbolter wel wat hebben voor de gothische Sisters
Aquila prominent voorop, de bitbox afgeschuimd naar Purity Seals en hij is klaar voor verf ^_^

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Caladai Doomblade » 20 jun 2017 20:02

Wauw, ben je nu gewoon met 3 40k projecten tegelijk bezig? Dat had ik een jaar geleden echt niet gedacht. Leuk, ik kan niet wachten om te zien hoe die Primaris er uit zien als jij er klaar mee bent. :thumbup:
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 21 jun 2017 20:52

Wel 4! (Tau, Sisters of S, Primaris én Custodes :P )

En ik heb van de week wat Sisters of Battle in de primer gezet :)

Ik zie het niet gebeuren dat ik honderden modellen van het zelfde leger ga schilderen, maar zo af en toe wat.... (zie de titel van dit topic)
Ik ben dan ook erg blij met het feit dat je nu alles van het Imperium bij elkaar kan gooien. Hoef ik niet te kiezen voor 1 groot project, maar veel kleintjes

Meer dan genoeg afleiding in de wereld, dus reken niet op hele snelle voortgang :wink:

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 25 jun 2017 18:34

Ze stonden al in de 2e post van dit topic (November 2016) maar ze zijn eindelijk klaar

Sisters of Silence B)

Squad 1 'Vigilators' (met zwaarden)

Afbeelding
Afbeelding

Squad 2 'Witchseekers' (flamers)

Afbeelding
Afbeelding
Toen deze modellen in elkaar werden geplakt was er maar 1 squad met 3 wapenopties die door elkaar heen konden worden gebruikt
Ze zijn nu gesplitst in 3 types met ieder hun eigen wapen. De bolter modellen zijn dus eigenlijk 'illegaal', maar ik zeg: tellen gewoon als flamers -_-

Close-ups, voor de mooi ^_^

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

De hele groep, met die ene Custodes die ik heb geschilderd :wub:

Afbeelding

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Bobske » 25 jun 2017 21:22

Zien er weer goed uit Frank.
Maar het paars steekt zo erg af tegen het brons vind ik, (kan de flits zijn), Wel eens een dunne paarse wash op je goud/brons geprobeerd?

zie ze graag eens Live (maar niet in de buurt van een Zoanthrope ;)
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 25 jun 2017 22:11

Flits is niet aardig voor het paars idd (ook niet voor de vacht :( )
In the flesh zien ze er beter uit

Contrast tussen de drie kleuren (brons/paars/wit) is juist wat je wilt

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 02 jul 2017 16:07

En de Sisters hebben een Rhino! B)

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Mijn eerste 40k voertuig sinds mijn Guard Sentinels uit 2008 :grijns:

Ik zou graag nog wat witte Aquila's op die paarse zij-vlakken willen hebben
Heeft iemand daar decals voor?

Beastherder
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs