De lopende campaign begint in de latere stadia te komen, en de laatste Side Mission is bepaald.
We gaan definitief niet langs Bespin, dus ik kan de modellen die ik daar voor gereserveerd had laten zien.
Eerst de oplichter, smokkelaar, generaal en voormalig leider van Bespin, totdat de Imperials de boel overnamen, Lando Calrissian

Matchen van de correcte kleuren met het origineel blijft een uitdaging.
De gouden brocade van de binnenkant van de cape is heel goed gelukt, al zeg ik het zelf.
Stippeltechniek van verschillende goudkleuren over een groene basis. Mooi, maar niet iets waarvan ik verwacht het veel vaker nodig te hebben.
De huidskleur ben ik redelijk tevreden mee voor mijn eerste poging tot Afrikaanse huid, maar ik ben niet helemaal zeker of het een goede match is voor die van Billy Dee Williams

En op Bespin kom je ook de plaatselijke politiemacht tegen, genaamd de Wing Guard

Een aantal verschillende huidskleuren, want Bespin is een ‘equal opportunities’ werkgever
De originele uniformen hebben een wat lastige paars-grijzige blauwe kleur.
Ik kon er maar geen goede match voor vinden. Uiteindelijk had het wel een stuk grijzer gemogen, maar ik had geen zin meer om ze opnieuw te schilderen
Op een veilingsite vond ik foto’s van de originele kostuums (verkocht voor 17.000,- dollar per stuk voor de geïnteresseerden

) met een interessant detail.
De originele uniformen hadden een gouden sierrand op de mouw, maar blijkbaar vond iemand op het laatste moment dat dat iets te veel bling was en werd er een zwarte tape over heen gedaan.
Deze is zn tape kwijtgeraakt in de loop der jaren

Deze heeft de tape nog

Dat geeft mij de mogelijkheid voor een extra onderscheid tussen de ‘gewone’ en ‘elite’ groep

En samen met hun leider

En de 4e van de bekende premiejagers.
Na IG-88, Boba Fett en Dengar volgt
Bossk

Geel blijft een rotkleur om te schilderen, maar ik ben erg tevreden met het uiteindelijke resultaat.
Samen met de huidskleur en de grijs-witte details is het geheel toch een iconisch plaatje