Rik negeerde mijn linker flank met de 88-ers (teveel mijnenvelden denk ik) en ging volledig voor rechts.
De tank units die mee-infiltreerden met de Spetsnaz stonden meteen erg dichtbij, dus er was zeker geen gebrek aan doelwitten
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Mijn ‘Fortifications ‘ moest ik Deployen voor de Objectives waren neergelegd, dus mijn ingegraven SS-ers konden net niet de rechter Objective claimen.
Die taak viel op de schouders van de Sicherungs platoon, verreweg de slechtste troepen in mijn leger.
Dit was dan ook, begrijpelijk, de Objective waar Rik voor ging.
Met een extreem ‘lucky shot’ schakelt 1 van mijn PaK40’s de leider van de ISU-152’s uit.
Die konden nu niet verder bewegen en waren practisch uitgeschakelt.
Héél prettig, want die grote kanonnen hadden veel schade kunnen doen op mijn ingegraven eenheden.

Een stel T-34’s redt het door het spervuur en Assault succesvol de Sicherungs, en claimen de Objective.
Zou het dan na al dat werk al op beurt 2/3 afgelopen zijn?
Nee hoor, het gecombineerde vuur van de omliggende units ruimt die tanks zo op
Ik schiet tientallen modellen weg (paardenvlees is volgende week in de aanbieding), maar aan de overkant stromen de Reserves net zo hard weer binnen.
Mijn eigen Reserves zijn Delayed, maar uiteindelijk komen die ook opdagen.
Zo’n unit Panzer IV’s is hard nodig om de verdediging te versterken
De Fallschirmjäger zijn ondertussen van de genegeerde linkerflank naar het midden gemarcheerd, maar Rik’s Katyusha’s zijn erg blij met zo’n prettig doelwit als infantrie in het open.
Met al dat geweld op rechts valt het bijna niet op dat er door het midden 3 Su-100’s bezig zijn met oprukken (dóór de kerk heen

)
Ik maak me niet echt druk, want de Objective op de heuvel word bewaakt door mijn sterkste unit.
SS-ers in loopgraven met een Panzerfaust in iedere base.
Als die SU’s zelfmoord willen plegen door dat te assaulten moeten ze dat lekker zelf weten.
Zo’n groep tanks voelt een stuk veiliger op de Objective dan die Sicherungs jongens
De StuGs zijn ondertussen weg ge-assault van de extreme rechterflank, en ook de Tigers zijn verder naar het midden getrokken omdat die infantrie met PzFausts wel erg dichtbij kwam
10 T-70’s maakt niet veel indruk op Tigers, maar die KV’s, Spetsnaz in gestolen halftracks en vooral al die infantrie maakt het zelfs voor Tigers wel erg hachelijk
Uiteindelijk gebeurd het onvermijdelijke, en de Tigers worden onder de voet gelopen door een horde infantrie met Panzerfausts.
Kansloos
Even lijkt het gevaarlijk, maar die hele horde word dan weer weggevaagd door het spervuur van de omliggende units

:
Köningstiger en Panthers zijn ondertussen ook op komen dagen, maar maken geen indruk.
Ze worden practisch meteen onder vuur genomen door de Russische vliegtuigen, en doen verder niet meer mee
De onophoudelijke bombardementen (vierdubbele template mét re-rolls to hit) van de Katyusha’s beginnen langzamerhand ook indruk te maken, zelfs op de ingegraven units.
De Su-100’s wagen het er op, en besluiten te assaulten.
De SS unit daar is al aardig uitgedund, maar zelfs met een halve unit zie ik nog geen gevaar.
5 bases met Panzerfausts versus 2 tanks?
Dat moet geen enkel probleem zijn. (Famous last words

)
Eerst de Defensive Fire, en alle Fausts missen.
2 attacks van de tanks, 2 dode infantrie.
Morale check van de Fearless SS-ers word gefaald, en opeens staan er 2 Russen op mijn Objective
Ik heb niks in de buurt staan wat die gasten daar weg kan krijgen, en het is precies op tijd, want we moeten naar de Chinees
Overwinning voor de Russen
De Nabeschouwing:
Het was allemaal erg indrukwekkend. Zo veel modellen op zo’n grote tafel, heel gaaf.
De 8’x6’ tafel geeft veel extra.
De extra diepte geeft meer mogelijkheden om eenheden te verplaatsen ‘achter de frontlinie’
Bewegen At the Double word opeens veel belangrijker dan in normale veldslagen op een standaard formaat tafel.
Mijn tanks die uit Reserves kwamen waren eigenlijk meteen nodig om gaten te dichten in de verdediging, maar mijn verkennings autootjes hebben eigenlijk niks gedaan.
Als ik het opnieuw zou doen zou ik toch proberen om ze via een flank op de Russische tafelhelft te krijgen, al was het maar als afleiding.
Mijn Nebelwerfer eenheid en het vliegtuig deden hun best, maar bij zo’n veldslag mis je toch wel de echte artillerie. Die had op al die opeen gepakte infantrie écht serieus schade kunnen doen.
Wat meer AA kan ook zeker geen kwaad. Die Sturmovik deed uiteindelijk veel meer schade dan goed is.
Zeker voor herhaling vatbaar

Nog 'even' doorwerken voor een leger dat wat mobieler is om echt gebruik te maken van de grotere bewegingsvrijheid.