MWUHAHAHAHAAAA!
Fear the might of Heavy Metal!

Dat lijkt me genoeg aan zware jongens voor ieder reëel scenario
Natuurlijk aan het plakken gegaan om ze te kunnen laten zien
Eerst de ISU-152

Groot en lomp zoals het hoort, prima gedetailleerd
Hij lijkt heel erg op zn voorganger, de SU-152 (die ook gemaakt word door Zvezda en al eerder in dit topic te zien was)
De SU-152 was gebaseerd op het KV-chassis, de ISU-152 op het IS-chassis
Van de voorkant en van opzij zijn ze nauwelijks van elkaar te onderscheiden.

Van bovenaf is het wat duidelijker
Een ander motordek, en de SU heeft een meer 6-kantige opbouw ten opzichte van de rechthoekige van de ISU

In FoW heeft de ISU flink wat meer pantser (en kost ook heel wat meer punten) dus het kan toch handig zijn om ze uit elkaar te kunnen houden
Maar de echt nieuwe ster is natuurlijk de Königstiger of King Tiger

Model ziet er geweldig uit, prima gedetailleerd en erg indrukwekkend
Toen ik m in de winkel op de sprue zag was ik bang dat ie wat te klein zou zijn, maar niks is minder waar
Een vergelijking met mijn BF model laat zien dat ie zelfs een fractie langer is



Zoals zo veel modellen van Battlefront heeft hun KingTiger een te dikke loop (ik gok om verbuiging tegen te gaan, een reëel gevaar bij die metalen modellen)
Met de smallere, realistischere loop van het nieuwe model ziet ie er een stuk minder lomp uit
Een echte verbetering
Dit model mist de Zimmerit van mijn BF model, maar dat is prima voor alle KingTigers vanaf, zeg, het Ardennen offensief tot het eind van de oorlog
Kleine details zoals de koplamp zijn soms wat minder precies, en je mist de mogelijkheid om een commandant uit de koepel te laten kijken, maar voor een fractie van de prijs kan ik m echt aan iedereen aanraden.
Wel goed opletten met het in elkaar zetten
Alles goed aandrukken, anders krijg je kieren, en vooral goed kijken naar de juiste orientatie van het onderdeel waar de loop aan word bevestigd.
Doe je het net als ik de eerste keer, dan word je gedwongen om de loop op zn kop te installeren en omdat ik alles al verlijmd had kon ik het niet meer herstellen
