door shogun » 16 aug 2016 23:28
[quote="Dragorius"]Als ik dan bijvoorbeeld de regels en statlines van de Wulfen lees dan denk ik bij mezelf: Dat moet echt een vreselijke overpowerede unit zijn.
En in theorie zou je dus met dat Unbounded, een compleet Wulfen leger kunnen inzetten? Bizar.
Bizar? wil je Bizar..?:
1850 punten
Primary detachment
-dark angel CAD
HQ1: Sammael
Troop1: 5 scouts
Troop2: 5 scouts
LOW: Azrael -warlord)
Secondary detachment -librarius conclave
HQ2: Tigurius
HQ3: librarian, bike, lvl2, force axe
HQ4: librarian, bike, lvl2, forceaxe
HQ5: librarian, bike, lvl2, force axe
HQ6: librarian, bike, lvl2, force axe
Total -605
Tertiary detachment -wyrdstorm brotherhood
HQ7: rune priest, helm of durfast, runic axe, jump pack
HQ8: rune priest, runic axe, jump pack
HQ9: rune priest, runic axe, jump pack
HQ10: rune priest, runic axe, jump pack
Total -320
Quarternary formation -wolfkin formation
FA1: 10 fenrisian Wolves
FA2: 10 fenrisian Wolves
FA3: 10 fenrisian Wolves
FA4: 10 fenrisian Wolves
FA5: 10 fenrisian Wolves
De wolfen kunnen samen 1 unit vormen van 50 en alle characters kunnen hierbij joinen zodat je een superunit krijgt die met de juiste psychic powers en bonussen:
- S8 instant death force axen met tank/monster hunter
- 3++ invuln save met reroll
- 4+ feel no pain en/of invisiblity (unit kan alleen geraakt worden op een 6+/snap shots).
- hit and run, dus ze kunnen uit close combat ontsnappen.
- runepriesten kunnen elk met een D6 S7 psychic power schieten.
Met andere woorden: je kunt het bij 40k behoorlijk heftig maken en als je gewoon een beetje lekker wil spelen dan moet je gelijkgezinden 40k spelers vinden zodat de legerlijsten een beetje op hetzelfde niveau zitten. Ik zou dan een beetje balans zoeken tussen anti-infantry/anti tank en shooting en (counter) close combat. Wat je altijd moet hebben zijn 'bewegelijke' units. Dit heb je nodig om objectives te claimen en maakt het spel sowieso interessanter.
[quote="TROLL"] Dit zijn unbound en battleforged (als ik t goed zeg) De eerste geeft je de volledige vrijheid in welke miniaturen je van je leger wilt inzetten....
let wel op dat je nog steeds gebonden bent aan specifieke beperkingen ten aanzien van units/formaties. Bijvoorbeeld: een "unique" model blijft uniek en maar niet gedupliceerd worden.