Frank's Fantasy Bad Guys

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Re: Frank's Fantasy Bad Guys

Berichtdoor Beastherder » 11 apr 2016 21:17

Yep, al bekend mee :yes:

Ik zie dat het een nieuwere versie is dan ik had (v.006 ipv v.004) dus toch maar opgeslagen en geprint.
Op het eerste gezicht zie ik geen verschillen, maar er zal wel iets getweaked zijn aan punten/statlines :dunno:

Geen idee waarom ze zo terughoudend zijn om het een 'officiële' lijst te maken.
Het zijn eigenlijk niet meer dan Elves met een andere special rule (Vicious ipv Elite) en Daemon vriendjes ipv bomen

Oh, en de Wizards zijn wat agressiever. Waarom een hippie-vriendelijke Heal spell als je ook een Fireball kan Casten? :P
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Furios666 » 12 apr 2016 20:50

Ze hebben plannen om er echt iets anders van te maken dan alleen evil elfjes. Wat dit dan precies moet gaan worden is nog niet bekend. De prioriteit lag in ieder geval bij de basisregels en de basislegers. Twighlight Kin krijgen nog wel een keer een "echte" lijst en die zal waarschijnlijk aardig afwijken van de huidige.
Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Furios666
Elf on a hot tin roof

Berichtdoor Beastherder » 29 mei 2016 16:15

Er word gewerkt aan een 2e blok, dit keer Revenants
Nog niet af, maar wel bijna

Afgelopen Donderdag ook een 2e pot kunnen spelen met mn Undead, dit keer tegen Theo zn Bomen en Boselfjes

Hij liet me behoorlijk schrikken met een Vanguard move met zn Treeman, Treekin, Dryads én Cavalerie op 1 flank.
Die stonden beurt 1 opeens wel heel dichtbij :disturbed:
Gaf mn Zombies wel de Charge en als er 1 unit goed is in het opzuigen van schade en zo een flank te houden, dan is het wel een Legion Zombies :D
Grote blok Skellies werd er met wat magie ook bij bewogen, en de Soul Reavers gingen zich er ook mee bemoeien.

De Revenants bleven alleen achter om de rechterflank te bewaken en pijlen op te vangen -_-
Zij stonden tegenover een speerblok en 2 units boogschutters

De Zombies deden goed hun best, delen wat schade uit, maar verdwenen uiteindelijk van tafel.
De Soul Reavers en Skellies, met wat hulp van de Characters én de dobbelstenen, kregen uiteindelijk alle Bomen en Cavalerie weg :tu:
De Catapult deed eerder 1 hit op de Dryads, en met een 2e hit kreeg ie in 1 keer een unit boogschutters weg.
De Revenants hadden genoeg van pijlen vangen en deden een laatste charge op Theo's speerblok.
Ze doen wat schade maar overleven het niet.

Het grote Skellie blok was ondertussen rond de flank gelopen en bedreigde hetzelfde speerblok van opzij.
Theo zn Mage begon mijn Liche King te bestoken met vuurballen, om zo wat punten terug te verdienen en mijn units magische support te onthouden. Dankzij zn Regenaration overleeft ie het, maar het was close.

De Skellies knallen nog in het laatste speerblok, en weten dat ook te verslaan

2e Overwinning voor mijn Undead :thumbup:

Leermomenten:
- Weer erg onder de indruk van het incasseringsvermogen van de grote blokken, gecombineerd met Heal en Lifeleech
- Magisch Support is essentieel voor dit leger. Surge voor de mobiliteit, Heal om te blijven staan, en de Bane Chant van de Liche King kan de aanvallen van de anders zeer middelmatige Skellies en Zombies echt gevaarlijk maken.
- De Soul Reavers waren een stuk indrukwekkender dit keer. Je moet er echt voorzichtig mee manouvreren om te voorkomen dat ze schade incasseren, maar de schade die ze uitdelen kan dat zeker goedmaken
- Zoals de meeste Warmachines in KoW is de Catapult niet erg indrukwekkend. 5+ To Hit is gewoon erg onbetrouwbaar. Zn single-shot kill van een unit in deze battle geeft me er weer een beetje vertrouwen in, en als practisch enige Shooty unit in de Undead lijst zal ie toch wel in mn leger blijven

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 05 jun 2016 13:14

2e Unit is af, 20 Revenants

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In tegenstelling tot de Skeletten allemaal hetzelfde schildontwerp, om het verschil nog wat duidelijker te maken.

Net als het kleurenschema zelf, geïnspireerd door lokale invloeden :grijns:

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Furios666 » 05 jun 2016 13:44

Vet! :thumbup:
Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Furios666
Elf on a hot tin roof

Berichtdoor henerius » 05 jun 2016 17:57

Erg goed man. Zijn dat de kleuren uit het wapen van Nijmegen?
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
henerius
Mastah

Berichtdoor Beastherder » 05 jun 2016 20:18

Niet het Wapen van Nijmegen, maar wel de vlag van Nijmegen

https://nl.wikipedia.org/wiki/Vlag_van_Nijmegen

Afbeelding

Afbeelding

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 25 jul 2016 16:31

Er moest iets duurs geschilderd worden om de 100pts per maand vol te houden, dus ik ging voor de Soul Reavers

Vampieren in vol pantser met dubbel-handige wapens, gemaakt van Perry historische plastics.

Voor het kleurenschema gegaan voor zwart gelakt pantser, met rode sierstrepen ipv het traditionele goud

Afbeelding

Verder de zichtbare huid ongezond bleek gehouden voor dat 'vampier' gevoel, en de rest wijst zich vanzelf

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Leider kreeg het hoofd dat de Perry's er bij hebben gedaan om Richard III te kunnen maken
Werkt prima voor een vampier ^_^

Afbeelding

En de achterste rij mag ook goed in beeld

Afbeelding

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Bobske » 25 jul 2016 18:58

Leider kreeg het hoofd dat de Perry's er bij hebben gedaan om Richard III te kunnen maken
Werkt prima voor een vampier

Aargh Richard III was een vampier ;)
Ziet er weer puik uit en past prima bij de rest FRank :thumbup:
Dat glanzende vind ik cool
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 07 aug 2016 16:56

Eerste uitbreiding boven de eerste geplande 1300pts in elkaar geplakt

Revenant Cavalry

Afbeelding

Gemaakt van de Undead Cavalry van GW
Mijn eerste 'moderne' GW plastics in hele lange tijd

Prachtige modellen, maar wat zijn ze GROOT :o
Ze passen nauwelijks meer op hun base, en om een unit passend naast elkaar neer te kunnen zetten moet je toch echt even opletten.

Naast mijn Perry ridders ziet het er gewoon lachwekkend uit :unsure:

Afbeelding

En uit de oude doos had ik hier ook al járen een Vampier te paard in mn bitbox liggen
Die heb ik ook maar s in elkaar geplakt

Afbeelding

Beastherder
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs