Er word gewerkt aan een 2e blok, dit keer Revenants
Nog niet af, maar wel bijna
Afgelopen Donderdag ook een 2e pot kunnen spelen met mn Undead, dit keer tegen Theo zn Bomen en Boselfjes
Hij liet me behoorlijk schrikken met een Vanguard move met zn Treeman, Treekin, Dryads én Cavalerie op 1 flank.
Die stonden beurt 1 opeens wel heel dichtbij
Gaf mn Zombies wel de Charge en als er 1 unit goed is in het opzuigen van schade en zo een flank te houden, dan is het wel een Legion Zombies
Grote blok Skellies werd er met wat magie ook bij bewogen, en de Soul Reavers gingen zich er ook mee bemoeien.
De Revenants bleven alleen achter om de rechterflank te bewaken en pijlen op te vangen
Zij stonden tegenover een speerblok en 2 units boogschutters
De Zombies deden goed hun best, delen wat schade uit, maar verdwenen uiteindelijk van tafel.
De Soul Reavers en Skellies, met wat hulp van de Characters én de dobbelstenen, kregen uiteindelijk alle Bomen en Cavalerie weg
De Catapult deed eerder 1 hit op de Dryads, en met een 2e hit kreeg ie in 1 keer een unit boogschutters weg.
De Revenants hadden genoeg van pijlen vangen en deden een laatste charge op Theo's speerblok.
Ze doen wat schade maar overleven het niet.
Het grote Skellie blok was ondertussen rond de flank gelopen en bedreigde hetzelfde speerblok van opzij.
Theo zn Mage begon mijn Liche King te bestoken met vuurballen, om zo wat punten terug te verdienen en mijn units magische support te onthouden. Dankzij zn Regenaration overleeft ie het, maar het was close.
De Skellies knallen nog in het laatste speerblok, en weten dat ook te verslaan
2e Overwinning voor mijn Undead
Leermomenten:
- Weer erg onder de indruk van het incasseringsvermogen van de grote blokken, gecombineerd met Heal en Lifeleech
- Magisch Support is essentieel voor dit leger. Surge voor de mobiliteit, Heal om te blijven staan, en de Bane Chant van de Liche King kan de aanvallen van de anders zeer middelmatige Skellies en Zombies echt gevaarlijk maken.
- De Soul Reavers waren een stuk indrukwekkender dit keer. Je moet er echt voorzichtig mee manouvreren om te voorkomen dat ze schade incasseren, maar de schade die ze uitdelen kan dat zeker goedmaken
- Zoals de meeste Warmachines in KoW is de Catapult niet erg indrukwekkend. 5+ To Hit is gewoon erg onbetrouwbaar. Zn single-shot kill van een unit in deze battle geeft me er weer een beetje vertrouwen in, en als practisch enige Shooty unit in de Undead lijst zal ie toch wel in mn leger blijven