Afgelopen zondag de eerste battle van mijn nieuwe leger
1300pts vs Simon's Empire of Dust
Legerlijst van de vorige pagina, nu met de skellies uitgebreid naar 40 en wat andere kleine extra's voor 1300pts
Simon had zn horde Chariots en Scorpion op een flank, zn Giant de andere, en in het midden zn grote blok skellies met wat boogschutters en Ushabti met bogen in support
Ik begon met mn zombies in het midden, skellies op links en Revenants rechts. De Soul Reavers begonnen helemaal links, maar verplaatsten zich al snel naar het midden
Mijn 2 wizards (Liche King en Necromancer) rennen op en neer achter de linies om support te geven waar nodig, terwijl mijn Revenant King (Krell

) op zoek gaat naar een support-charge

Mijn Catapult scoorde in de eerste ronde een hit op de Giant, en dat was het wel. De rest van de battle heeft ie niks meer geraakt
Mijn Skellies kwamen op de linkerflank in gevecht met de Giant, en daar bleven ze de rest van de battle staan.
Beide units kregen wounds terug door Lifeleech en werden af en toe ge-healed door de wizards aan beide kanten, dus het ging heel langzaam.
Uiteindelijk had ik m kunnen hebben, de laatste 2 beurten had ik een serieuze om m te breken, maar ik haalde de dobbelrollen net niet

Op de rechterflank, ondertussen, ben ik dom bezig met het manoeuvreren van de Revenants.
Ze worden in de flank gepakt door chariots, met de Scorpion in de front. Dat was al snel het einde van de Revenants
Ik draaide mijn Zombies naar de chariots, en chargde de Soul Reavers in het skellie-blok om hun flank te dekken
10 man tegen 40. 'S kijken of ze echt zo eng zijn
Zombies worden ge-bufft met de Bane-Chant spell, en Krell charged mee om ze te helpen

Succes!
Chariots én Skellies zijn verdwenen, dat ziet er opeens erg positief uit.
Nadat de Soul Reavers hun grote kracht hebben laten zien (veel schade uitdelen) laten ze ook meteen hun grote zwakke punt zien (slecht in incasseren van schade)
Simon schiet er op met zn 2 schiet eenheden en ze zijn verdwenen

Simon negeert mijn Zombie blok, want hij kan nooit genoeg schade doen om die weg te krijgen, en charged zijn Scorpion en Farao op Krell.
Zijn KoW geluk begint duidelijk op te raken, en de Scorpion mist met alle attacks

Krell overleeft en de Scorpion kan nu in de flank gecharged worden door de Zombies
De Zombies hebben 40 attacks, en met de flank charge wordt dat verdubbeld naar 80

maar het is niet genoeg, zelfs met Krell zn attacks er bij.
De volgende ronde volgt een herhaling van zetten: Scorpion charged Krell, krijgt m niet dood, Krell en zombies chargen Scorpion.
Uiteindelijk word het teveel voor de Scorpion, maar mijn 160(!) Zombie attacks hebben uiteindelijk slechts 4 wounds gemaakt
Einde van de Battle, en een rekensom van de schade toont aan dat ik gewonnen heb
Eerste succes van dit leger, en een einde van Simon's lange winning streak
De grote blokken deden het uitstekend, en de Undead Dogs upgrade voor Lifeleech(2) was zn punten meer dan waard
De Necromancer en Liche King zijn duidelijk essentieel.
'Surge' voor de mobiliteit, 'Heal' natuurlijk, maar ook zeker de 'Bane Chant' upgrade van de Liche King is erg belangrijk, want die maakt de anders matige attacks van Skellies en Zombies echt gevaarlijk
De Soul Reavers zullen nog het lastigst zijn om mee te leren omgaan.
Hun potentieel voor schade is indrukwekkend, en met Speed 6 en niet-'shambling' zijn ze behoorlijk snel voor dit leger, maar ik zal heel goed moeten opletten om ze niet onnodig schade te laten krijgen
De 'The Fog' magic item (-1 op shooting op de unit) is in ieder geval een blijver voor deze unit