Martijn's Orcs & Goblins

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Berichtdoor Benman » 08 nov 2006 19:24

Ik vind het metaal erg stoer ........ het hele model is gewoon erg okee. B)
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Benman
BOFH

Berichtdoor Squiggoth » 11 nov 2006 19:59

Okee ....... Ik heb net Troy gekeken. Tijdens Troy heb ik bij welgeteld 2,5 Giant Spiders de mouldlines weten te verwijderen. En dan nog niet eens alles, want sommige plekken zijn compleet onbereikbaar.

Giant Spiders zijn zonder twijfel de nummer 1 als het aankomt op Vreselijk Vervelende Mouldlines. Erger nog dan Gnoblars! :snif:

Misschien moet ik straks maar eens Spiderman gaan kijken voor wat inspiratie. :P
Squiggoth

Berichtdoor bas_2312 » 11 nov 2006 20:34

[quote="Squiggoth"]Okee ....... Ik heb net Troy gekeken. Tijdens Troy heb ik bij welgeteld 2,5 Giant Spiders de mouldlines weten te verwijderen. En dan nog niet eens alles, want sommige plekken zijn compleet onbereikbaar.

Giant Spiders zijn zonder twijfel de nummer 1 als het aankomt op Vreselijk Vervelende Mouldlines. Erger nog dan Gnoblars! :snif:

Misschien moet ik straks maar eens Spiderman gaan kijken voor wat inspiratie. :P

Daar durf ik dus niet aan mn spinnenruiters te beginnen.. en ik heb er 20 :blink: *oek*

Succes ermee ;)
Legers die ik speel: Chaos Dwarfs, Ogres, Otherstuff..
bas_2312
Prozac of Khorne

Berichtdoor Squiggoth » 09 jun 2007 21:38

*blaast stof van blog*

Het schilderen van die Giant Squig Hopper is goed bevallen, dus ben ik voorlopig weer effe aan het pielen met Orcs. B)

Inmiddels bits voor 25 Boyz bij mekaar gezocht en begonnen met bouwen, en deze keer ga ik proberen om rekening te houden met de armen en de schilden zodat ze ook daadwerkelijk naast elkaar in een unit passen als ze geschilderd zijn .... een ezel stoot zich geen drie keer aan dezelfde steen. :unsure:
Afbeelding

Oh, en kijk eens hoe stoer ..... dit is één van m'n favorietsterige Orc-modellen aller tijden: de 5th edition Big'Un Musician en één van Brian Nelson's eerste Orcs. :wub:
Mot nog wel effe in de thinner, want de paint job is ook niet meer geheel up to date .... :P
Afbeelding
Afbeelding

Ben nu effe een nieuw speedpaint receptje aan het uitproberen ..... wederom door middel van basen met (voornamelijk) Foundations gevolgd door een smerige bruine wash. Zometeen effe highlighten en dan zien hoe ze geworden zijn.
Afbeelding
Afbeelding

En Squigs zijn hip! :p
Afbeelding
Squiggoth

Berichtdoor Benman » 10 jun 2007 00:11

Die Orcs zien er na de wash al aardig goed uit zeg. Beetje highlighten en klaar. B)
Benman
BOFH

Berichtdoor The Duke » 10 jun 2007 16:35

Nas aan het dippen. Dat ik dit nog mag meemaken :hc: .
The Duke

Berichtdoor henerius » 10 jun 2007 17:34

Volgens nas is washen; dippen voor beginners :p

dit is nog het noob-dip-stadium Duke :)
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
henerius
Mastah

Berichtdoor Benman » 10 jun 2007 18:17

Het heeft eigenlijk wel wat weg van dippen want het hele model krijgt een bruine wash van huid tot kleding.
Benman
BOFH

Berichtdoor Squiggoth » 10 jun 2007 20:12

Ik heb nooit gezegd dat dippen en washen niet hip is .... 't is NMM waar ik een hekel aan heb. :P
Washes/dips hebben alleen als nadeel dat veel mensen denken dat je - om maar effe een willekeurig voorbeeld te noemen - een leger Plekberrors met alle mouldlines er nog aan groen en zilver kan verven en daarna in een pot vloerlak kan smijten, en dat het leger dan af is. Da's niet hip. ;)

Ben inmiddels vrolijk aan het highlighten/glazen geweest en dan ziet het er al een stuk minder gedipt uit .... als ze straks mat gevernist zijn dan zie je niks meer van de glans en zet ik zonder schaamte een unit van deze min-of-meer-gedipte Orc Boyz op tafel. B)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Squiggoth

Berichtdoor Benman » 10 jun 2007 20:14

EENS!!
Benman
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs