USSR cossacks

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Re: USSR cossacks

Berichtdoor kaleith » 16 okt 2015 23:34

Smoke als russen heet flamethrowers, en die zijn helaas in Hero Cavalry niet te krijgen. Gelukkig zijn mortieren en katyusha's goedkoop, en in de berlin list zijn ze vets of tellen ze als vets voor bombardments. Druk zetten wordt weer de naam van het spelletje, dus waarschijnlijk scouts die infiltrate geven zijn ook een goeie investering.
Legers die ik speel: Fantasy:Dark Elves, Vampire Counts 40k: Death Korps of Krieg Flames of War: Soviets Mordheim: Undead,Druchii (rebalanced dark elves)
kaleith
Difficult terrain made from cork

Berichtdoor kaleith » 20 apr 2016 13:31

Dus eindelijk sinds de aanmaak van dit topic heb ik de eerste daadwerkelijke cossacks binnen! twee volle companies (van 17 bases each) plus HQ gaat nog een hele klus worden om in elkaar te knutselen.
Legers die ik speel: Fantasy:Dark Elves, Vampire Counts 40k: Death Korps of Krieg Flames of War: Soviets Mordheim: Undead,Druchii (rebalanced dark elves)
kaleith

Berichtdoor Beastherder » 21 apr 2016 08:52

:tu:

Heel benieuwd :yes:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor kaleith » 09 aug 2016 17:28

I see a Red horde and i want to paint it....

AfbeeldingCossacks1
AfbeeldingHQ scouts
AfbeeldingCompany1

Eerste Company, HQ met sappers en scouts (of PTRDs, maar die zijn prut, dus waarschijnlijk niet). Omdat deze een ander uniform aan hebben dus geen basis russian green, maar zwart. Gelukkig heeft battlefront een vrij uitgebreide guide hoe deze te schilderen.
kaleith

Berichtdoor Beastherder » 09 aug 2016 18:02

:thumbup:

ziet er heel indrukwekkend uit

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor kaleith » 09 aug 2016 23:51

Ik mag ook daadwerkelijk historisch correct roze gaan schilderen! een van de cossack legioenen (Kuban) heeft als vlag kleur blauw roze groen, dus kan het niet laten om die in wat lansvlaggen terug te laten komen natuurlijk.
kaleith

Berichtdoor kaleith » 03 sep 2016 15:07

Battlefront heeft hun mal probleem gefixt want ik kreeg opeens mijn tweede company cossacks binnen- plus alle support weapons die ik er bij had besteld. Fotos volgen snel, ze zitten al in elkaar, als ze gebasecoat zet ik ze op de foto.
kaleith

Berichtdoor kaleith » 27 sep 2016 10:47

They're coming to take me away, haha!
Afbeelding

45mm obr 1937, 45 mm obr 1942 of 76 mm regimental gun opties op deze light antitank guns van PSC. De eerste is een EW only ding, de tweede erg goedkope en mobiele antitank, de derde erg prut maar een goedkope 4 extra FV bases in een Hero Cossacks lijst voor Quantity of Quality. 30 shots to pin reroll twice to unpin maakt voor een unit die erg graag in assaults komt.

Afbeelding

Ghostbusters! oh wacht, verkeerde systeem. Maar de modellen lijken echt erg op ghostbusters, vandaar. Flamethrowers zijn nogal vitaal om in assaults te komen of mensen te pinnen, dus vandaar 4 bases.

Afbeelding

8 Maksim HMGs, omdat je als russen nou eenmaal belachelijke hoeveelheden van deze dingen kan fielden. Voor ong 200 pts kan ik 12 FV HMG's neerzetten, of 150 voor FT.

Afbeelding

10 bases Faustnika teams, want alles is beter met panzerfaust teams. Kan ik ook mijn cavalry panzerfausts geven en dismounten in de Hero list.Of ze gewoon als engineer sappers spelen met rondlopende ROF2 bunker busters.

Afbeelding

Wat, ben ik nu duitsers begonnen? Neen, dit zijn de decoy sdfz 250 halftracks voor de spetsnaz/rota!

Afbeelding

De spetsnaz zelf. Kan op deze foto de details helaas niet goed laten zien, maar zijn inderdaad duitse uniformen die ze aan hebben. Spetznaz in sdfz 250 hebben 3 erg nuttige eigenschappen voor 100 punten: de decoy regel (no shooting them until you pass a skill test), ze zijn FV reconnaisance (lift al de GTG), en ze infiltraten de meeste tank units (turn 1 10 T-34 assaults worden nu een realiteit!)

Afbeelding

Een platoon 80mm mortars, goedkope template die in kan graven. Plus de laatste company strelkovy die ik nog had liggen maar niet gebasecoat had. Kan nu in EW twee volledige Strelkovy companies fielden van 30 bases per company met respawns.

Afbeelding

ZIS guns, ZIS-3 of ZIS-2. ZIS-3 is een beetje een EW-MW AT gun die later tot artillery gerepurposed werd- zal ze waarschijnlijk neit als deze fielden tenzij ik 152mm reserver artillery wil gaan halen en fielden. ZIS-2 is zo ong de beste nog mobiele soviet antitank gun met benen.

Ben nu denk ik wel even druk met basecoats. Voor een dagje of 2 als ik de tijd heb.
kaleith

Berichtdoor Beastherder » 28 sep 2016 17:21

Dat is weer een enorme berg modellen
succes met het schilderen van dat alles :disturbed:

die spetsnaz unit heb ik ook, maar ik heb m nog nooit gebruikt (moet ik toch s doen :scratch: ) als alles lukt kun je daar héle enge dingen mee doen ^_^

Beastherder
BOFH

Berichtdoor kaleith » 29 sep 2016 09:30

ja idd spets zijn echte do-it-alls en zetten een turn 1 assault met tanks op.

Waarschijnlijk heb ik in de kerst gewoon twee dagen lang basecoaten voor me, en dan ns bedenken wat ik voor extra details wil. Mijn strelkovy blobs zijn in 1 dag gebasecoat.
kaleith

VorigeVolgende

Keer terug naar Historische wargames