Alweer meer dan een jaar sinds mijn laatste activiteit hier. Gelukkig heb ik al die tijd niet stil gezeten. Ik heb mijn aanpak echter verandert. Het probleem was dat ik voor een hoop modellen alleen een stapel bits had en een idee. Voor sommige van die modellen vergat ik na loop van tijd steeds hoe ik de conversie/scratch-built nou precies in gedachte had. Daarom besloot ik eerst al deze modellen samen te stellen voordat ik me met andere dingen bezig ging houden. Dat is nu gebeurd en het schilderen kan beginnen. Dingen beginnen langzamerhand af te komen...
Eerst een model dat al langere tijd af is, maar nog niet tentoongesteld is. Ik had hier nog een Urien Rakarth model liggen van de oude Dark Eldar range:
[rimg]https://dl.dropboxusercontent.com/u/15549794/Warhammer/Pictures/haemonculus_original.JPG[/rimg]
Op zich geen slecht model, maar lijdt wel aan dat overdreven dikke/botte wapen syndroom, net als veel andere oude GW modellen. Daar moest verandering in komen. Mijne miste ook dat rare artefact dat hij in zijn rechter hand houdt. Dit is wat ik er uiteindelijk van gemaakt heb:

Ik heb ook een aantal reeds voltooide modellen opnieuw onder de loep genomen. In sommige gevallen omdat ik toch niet helemaal tevreden was met het model. In andere gevallen omdat ik een toepassing zag van wat coole bits die ik koste wat het kost ergens voor wilde gebruiken. Bijvoorbeeld een helm van een of andere Chaos champion. Waar kon ik die beter voor gebruiken dan voor mijn Chaos Lord:
Oud:
Nieuw:
Een model dat voor mij wat te wensen overliet was de Skull Cannon. Hier is nogmaals het oude model:

Mijn probleem met dit model was dat die 3 uitsteeksels op de kanonlopen en die 2 dingen die het kanon vasthouden te twee dimensionaal waren (niks anders dan plasticard). Verder had de Juggernaut een rare pose: slechts één van z'n poten stond op de grond. Daarnaast was de connectie tussen de wielen en het frame verkeerd, waardoor de wielen eigenlijk niet zouden kunnen draaien. Ten slotte groeven de wielen onnatuurlijk in de grond. Dit is nu allemaal opgelost:

Hiervoor heb ik het kanon bijna compleet opnieuw moeten maken:

Meer updates volgen spoedig!