Getting Medieval

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Re: Getting Medieval

Berichtdoor Beastherder » 23 aug 2015 14:59

Afgelopen donderdag weer een zeer vermakelijke battle gehad met dit leger, dit keer tegen Theo met zijn Chaos Warriors die, in afwachting van de ´officiele´ Chaos lijst, telden als Orcs ^_^
Strijd was zeer bloedig, en na battles tegen Elven en Mensen kwamen enge combat-characters op monsters als een nare verrassing :disturbed:
Op meerdere momenten zag ik het heel somber in voor mijn winkansen, maar uiteindelijk werd het toch nog een Draw ^_^

Nu dit leger zo actief gebruikt wordt, word het ook tijd om weer s wat van dat kale plastic weg te werken :yes:

Allereerst de laatste rij van de Full-Plate infantrie, voor een vol Regiment van 20
(Foot Guard in KoW, Gens d´Armes in historische lijsten')

Afbeelding
Afbeelding

Samen geeft dat toch een vreselijk indrukwekkende unit :wub:

Afbeelding
Afbeelding
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 23 aug 2015 16:20

En als ik dan toch bezig ben met plaatstaal schilderen neem ik meteen wat jongens te paard mee ^_^

Musician, Knight en Unit Champion

Muzikant is geen ridder, dus een stuk minder gepantserd. Hij verstopt zich achterin de unit en laat het vechten aan de zware jongens over.

Het vlaggetje op de helm van de leider ziet er wat komisch uit, en ik heb lang getwijfeld of ik dat hoofd wel zou gebruiken.
Maar het is historisch correct en juist typisch voor het Bourgondische leger.
De vlag is een miniatuur van de unit-vlag, en gaf dus duidelijk aan waar hij bij hoorde in het, voor zijn tijd, uitermate goed gestructureerde Bourgondische leger

Afbeelding
Afbeelding

Over de unit-vlag gesproken

Afbeelding Afbeelding

Geen free-hand, maar de vlag van St. Jude gekopieerd uit de handleiding van de Perry doos

Samen geeft dat weer een complete unit :thumbup:

Heavy Metal B)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 26 aug 2015 14:25

Om de boel te inspireren: Army Standard Bearer

Afbeelding Afbeelding

Model komt gewoon van de Perry plastics set.
Om het een character te maken heeft ie wat gouden details op zn pantser gekregen en een luxe hoofddeksel.
De vlag is van het net geplukt en op het juiste formaat uitgeprint.

Het Bourgondische rijk heeft een behoorlijk complexe vlag.
Dit komt omdat het nooit echt 1 land was, maar een verzameling graafschappen, hertogdommen, steden, etc. die door een eeuw van intrige, oorlog en vooral slimme huwelijken in handen kwamen van 1 familie.
(Zie de kaart op de eerste pagina van dit topic)
In principe waren al die landjes onderdeel van andere koninkrijken als Frankrijk en de Duitse Keizer, maar in de 15e eeuw waren de Bourgondiers machtig genoeg om zich niet veel van hun theoretische meerderen aan te trekken en hun landen onafhankelijk te besturen. *

De gele 'Fleurs de Lys' op blauw is het symbool van het Franse koningshuis waar de Bourgondische hertogen van afstammen.
De geel-blauwe schuine strepen is de heraldiek van de oorspronkelijke hertog van Bourgondie, Philip de Stoute.**
De zwarte leeuw op geel staat volgens mij voor Vlaanderen, de andere symbolen zou ik zelf ook moeten opzoeken... :dunno:

* Toen de laatste hertog, Karel de Stoute, stierf zonder erfgenaam, viel het rijk dan ook meteen uit elkaar, want alle losse stukjes werden weer opgeslokt door de verschillende koninkrijken waar ze officieel onderdeel van waren.
Een interessante 'What if' is dan ook wat er gebeurd zou zijn als Karel geen Zwitserse hellebaard in zn gezicht had gekregen.
Als het Bourgondische rijk langer had bestaan en echt onafhankelijk was geworden zou de kaart van Europa er zeker heel anders uit zien :yes:

** De eerste en laatste Hertog van Bourgondie hebben in het Nederlands de bijnaam 'de Stoute'
Die hebben ze niet gekregen omdat ze in hun jeugd veel kattekwaad uithaalden ;) , maar ze zijn slachtoffer van het feit dat woorden door de eeuwen heen kunnen veranderen van betekenis.
Tegenwoordig zou het vertaald worden als 'dapper' of 'moedig'

(Ander typisch voorbeeld is het woord 'eng', dat vroeger smal of nauw betekende. Veel oude steden hebben dan ook Enge stegen of straten op hun stratenplan staan, maar dat is niet omdat het er spookt :wink: )

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Caladai Doomblade » 26 aug 2015 18:11

Prachtig Frank! Beetje tereurgesteld dat je de vlaggen niet freehand hebt geschilderd hoor. :P

Maar het schiet lekker op met je fantasy leger. Ik ben blij dat de paar potjes Kings of War je hebben kunnen inspireren om dit te maken.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor pijnappel » 26 aug 2015 22:33

Ziet er weer prachtig uit Frank!
Legers die ik speel: WHFB- Empire
pijnappel
Halfling disguised as Tzeentch

Berichtdoor Beastherder » 26 aug 2015 23:07

[quote="Caladai Doomblade"]Beetje tereurgesteld dat je de vlaggen niet freehand hebt geschilderd hoor. :P

F* you! ;)
ik haat freehands :angry:
als de Perry's zo aardig zijn om bij al hun dozen mooie, historische banner ontwerpen te stoppen ga ik niet zitten prutsen alleen maar om te laten zien hoe goed ik wel niet ben.

Bedankt voor de complimenten, en inderdaad, er gaat niks boven een paar prettige battles voor wat inspiratie

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 30 aug 2015 17:47

Het lijkt een kleinigheid, maar het voegt heel veel toe aan het karakter van een leger:
Movement Trays!

Afbeelding

Een mooi geschilderde unit op een kaal plastic tray is toch niet echt af, en zelfs een ongeschilderde unit heeft al wat extra op een goeie tray :yes:

Donderdag wéér een battle afgesproken, dit keer tegen Simon zn Tomb Kings (oh, sorry, ik bedoel natuurlijk 'Empire of Dust' :wink: )
Lang geleden dat ik zo intensief gespeeld heb ^_^

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 20 sep 2015 15:38

Grote pluk infantrie dit keer, de eerste 2 rijen van een blok Halberdiers (of PoleArms in KoW-speak)

Voorste rij met leider in full-plate, en ook de andere jongens zijn vrij goed gepantserd.
(Het leek mij een redelijke aanname dat de beste vechters met de beste spullen zich in de voorste rij bevinden)

Afbeelding
Afbeelding

En de 2e rij, met vlag en muzikant.
Vlag is vrij simpel, met een Bourgondisch kruis en het unit-nummer, in toepasselijke kleuren. (wederom afkomstige van de Perry instructies)

Afbeelding
Afbeelding

En daarmee ben ik al weer halverwege een complete unit ^_^

Afbeelding

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Braxandur » 28 sep 2015 22:58

Het ziet er allemaal goed uit, zowel op de tafel als op de foto's.

Met een beetje geluk rolt rolt je tegenstander volgende keer minder belachelijk bij de Nerve tests en doen ze een stuk meer ;)
Legers die ik speel: WFB: Chaos,undead. 40k:Nids. Lotow: Outlaws. Saga: Vikings. WAB: imperial romans. BloodBowl: Skaven, chaos. Necromunda: Van saar.
Braxandur
Slaanesh' favourite studded tanga

Berichtdoor Beastherder » 11 okt 2015 15:58

Druk aan het verven van de volgende unit.

Dit keer een hele unit in 1 batch, wat een nieuwe ervaring is.
Het geheel gaat er wel sneller van, maar ik merk dat mijn inschatting van de tijd die iedere stap kost iedere keer veel te laag is.
"Alleen nog even de jassen highlighten en dan naar bed" zorgt voor slaaptekort :zzz:

De grote vlakken van huid en kleding zijn af, 'alleen nog maar' de wapens en equipment en de bases.
Nog 2 weken voor ze af moeten zijn, dat gaat wel lukken :whistle:

Dit is wat ik ondertussen aan het lezen ben, dus het laat zich raden wat het gaat worden ^_^

Afbeelding

Beastherder
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs