AoS releases

Warhammer Age of Sigmar, Kings of War, 9th Age

Moderator: theWoodcutter

Re: Rumours/new releases

Berichtdoor kaleith » 17 mei 2015 17:32

[quote="Beastherder"]
Dat is iets wat voor heel veel andere rassen niet telt. De overleving van Dwergen en het onderscheid tussen de verschillende Mensen en Elven rassen zie ik een stuk somberder in

Elven die nu weer 3 rassen worden zie ik niet snel gebeuren, gezien ze levende avatar van hun god hebben die ze leid ( 40k eldar style). Dark elves waren vooral uit op het heroveren van Ulthuan, maar Ulthuan is weg en hun leider is bovengenoemde godsavatar geworden, wat sterker bewijs is dan het Phoenix King zijn( waar ze dus eerst op uit waren). High elves hebben zich bij avatar aangesloten, hun dingen die ze moesten beschermen zijn weg, dus lage kans dat ze nog een goed genoege andere motivatie kunnen vinden. Wood Elves hadden hun forest spirits, maar mijn verwachting is dat als Athel Loren gewoon mee is met de elfenbubbel dat die dus ook geen reden meer hebben om zich af te scheiden van de rest.

Als 40k een inschatting is voor dwarves, dan zie ik het inderdaad somber in- dwarves worden dan gegeten door ogres en of skaven. ( Squats ho!)
Verschillende mensenrassen lijkt me idd lastig, gezien god-emperor of man enzo.
Legers die ik speel: Fantasy:Dark Elves, Vampire Counts 40k: Death Korps of Krieg Flames of War: Soviets Mordheim: Undead,Druchii (rebalanced dark elves)
kaleith
Difficult terrain made from cork

Berichtdoor Gotrek » 02 jun 2015 23:55

Ik hoop dat de afbeeldingen het doen.

Afbeelding
Afbeelding
Website: http://www.sanderschoonbeek.nl

I fight better drunk than you do sober
Legers die ik speel: WHFB: Dwarfs, Warriors of Chaos. WH40k Genestealer Cults
Gotrek
Chaos Squat with the hat of Abaddon

Berichtdoor Terentius » 03 jun 2015 01:55

[quote="Sad Panda"]
There is no separate board game or mordheim-sized skirmish game.

Age of Sigmar replaces/follows WFB as the other big game next to 40K, though the rules are very different from WFB.

If you even mildly dislike the recent narrative direction of 40K, brace yourself.

Die vent zit er nooit naast:

Sad Panda - Total rumors: (18 TRUE) / (0 FALSE) / (0 PARTIALLY TRUE/VAGUE)
...
Legers die ik speel: Chaos Space Marines & Dark Eldar
Terentius
Hormagaunts

Berichtdoor Beastherder » 03 jun 2015 10:47

Oei
Hier word ik toch erg huiverig van :dunno:

Eerste officiele bevestiging dat ze dus idd verder gaan in de post-End Times tijdslijn, waar ik zeker geen fan van ben

Regels die 'significant anders' zijn kan goed of slecht uitpakken natuurlijk
Aangezien ik geen fan ben van de huidige Fantasy regels zie ik dit niet meteen als een groot nadeel, maar het gaat er natuurlijk om wát er dan anders is
Het onbruikbaar maken van alle huidige Army-books zou bv al meteen een groot probleem zijn voor de bestaande spelers

Geen Skirmish-level instap zou een echte teleurstelling zijn :snif:
Er zijn meerdere Fantasy facties die ik altijd al wilde hebben, maar nooit tijd/geld/zin voor had om een compleet leger van te beginnen (Dark Elfs/ Undead/Empire etc)
Dat zou absoluut iets kunnen zijn wat mij weer terug naar GW had kunnen lokken, maar zonder zoiets zie ik het niet snel gebeuren

We wachten (rustig?) af

Tot die tijd kan ik me prima bezig houden met alle alternatieven :whistle:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Gotrek » 03 jun 2015 10:54

Als ik de tekst zo lees kan het dus prima zo zijn dat alles weer gewoon terug komt. De regels daarentegen zullen best flink onder handen zijn genomen. Of er in het regelboek dan ook een optie tot skirmish zal staan lijkt me vrij onwaarschijnlijk (tenzij het hele spel die kant op gaat natuurlijk).

Zelf vind ik de huidige editie best goed spelen, en dit zal dus ook nog wel even een alternatief blijven.
Website: http://www.sanderschoonbeek.nl

I fight better drunk than you do sober
Legers die ik speel: WHFB: Dwarfs, Warriors of Chaos. WH40k Genestealer Cults
Gotrek
Chaos Squat with the hat of Abaddon

Berichtdoor kaleith » 03 jun 2015 12:54

[quote="Beastherder"]Oei
Hier word ik toch erg huiverig van :dunno:

Eerste officiele bevestiging dat ze dus idd verder gaan in de post-End Times tijdslijn, waar ik zeker geen fan van ben

Regels die 'significant anders' zijn kan goed of slecht uitpakken natuurlijk
Aangezien ik geen fan ben van de huidige Fantasy regels zie ik dit niet meteen als een groot nadeel, maar het gaat er natuurlijk om wát er dan anders is
Het onbruikbaar maken van alle huidige Army-books zou bv al meteen een groot probleem zijn voor de bestaande spelers

Geen Skirmish-level instap zou een echte teleurstelling zijn :snif:
Er zijn meerdere Fantasy facties die ik altijd al wilde hebben, maar nooit tijd/geld/zin voor had om een compleet leger van te beginnen (Dark Elfs/ Undead/Empire etc)
Dat zou absoluut iets kunnen zijn wat mij weer terug naar GW had kunnen lokken, maar zonder zoiets zie ik het niet snel gebeuren

We wachten (rustig?) af

Tot die tijd kan ik me prima bezig houden met alle alternatieven :whistle:

Nuja, ik vind het prima als GW de armyboeken obsoleerd als de boeken voor de nieuwe editions gratis zijn, maar GW kennende is dit niet het geval.
Legers die ik speel: Fantasy:Dark Elves, Vampire Counts 40k: Death Korps of Krieg Flames of War: Soviets Mordheim: Undead,Druchii (rebalanced dark elves)
kaleith
Difficult terrain made from cork

Berichtdoor Aeran Meadowgale » 03 jun 2015 13:15

Je hebt zojuist het g-woord gebruikt, ga je mond spoelen :P
- Mick
Legers die ik speel: WARHAMMER: High Elves, Empire, Dwarfs, Orcs & Goblins / LOTR: Moria Goblins / MORDHEIM: Mercenaries, Possessed, Dwarfs, Orcs & Goblins / 40K: Adepta Sororitas / FLAMES OF WAR: Italianen
Aeran Meadowgale
Allergic to spore mines

Berichtdoor Benman » 03 jun 2015 18:58

[quote="Gotrek"]Zelf vind ik de huidige editie best goed spelen, en dit zal dus ook nog wel even een alternatief blijven.
Ik heb de hele 8e editie overgeslagen. Heb er ooit een keer in willen springen toen die editie al een tijd uit was maar toen ik hoorde over de veranderingen in Skirmish Units en de grootte van blokken units was het voor mij gelijk over. Nooit geen 8e editie regelboek gezien, laat staan gekocht. :hc:

Alle boeken obsoleet maken? :td: Het mag voor GW misschien een goede zet lijken om dat te doen maar de GW-fan die meerdere legers speelt zal dus én een nieuw regelboek én alle nieuwe army-boeken moeten aanschaffen. Wordt ie blij van.... NOT!
Boeken obsoleet maken? Ben benieuwd, een compleet nieuw (en anders) regelboek maken kan bijna niet zonder vereiste aanpassingen in sommige, zo niet alle army-boeken. Maar dan durf ik te zeggen dat dat GW de kop kost. -_-
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Benman
BOFH

Berichtdoor Terentius » 03 jun 2015 22:58

I happened to spy on a GW Manager using his computer today. I saw a list of things to be removed from the shelves on Friday (assuming Friday evening).

The rule book
Starter set
ALL army books
All End times books
Movement trays

There was about 10 things on the list but that is all I can remember

So, quick one today after coming across some official information... Many thanks to the secret squirrel!
More a case of what is going than what is coming!

The first big date: June 6th

What's happening:
Stores have been told to remove the following from their shelves:

Island of Blood
Warhammer Rulebook
All WFB Army Books
All WFB End Times Books
All WFB Campaign Books/Boxes
All magic cards
Movement trays
Templates
Deathknell watch

No models or Black Library novels will be affected

Age of Sigmar preorders: 4th July
Age of Sigmar release: 11th July
...
Legers die ik speel: Chaos Space Marines & Dark Eldar
Terentius
Hormagaunts

Berichtdoor Caladai Doomblade » 04 jun 2015 07:23

[quote="Benman"]
Alle boeken obsoleet maken? :td: Het mag voor GW misschien een goede zet lijken om dat te doen maar de GW-fan die meerdere legers speelt zal dus én een nieuw regelboek én alle nieuwe army-boeken moeten aanschaffen. Wordt ie blij van.... NOT!
Boeken obsoleet maken? Ben benieuwd, een compleet nieuw (en anders) regelboek maken kan bijna niet zonder vereiste aanpassingen in sommige, zo niet alle army-boeken. Maar dan durf ik te zeggen dat dat GW de kop kost. -_-

Waarom zou dit erg zijn? Ze hebben het al eerder gedaan, en dat werkte prima. (overgang naar 6th edition als ik me goed herrinner) Toen werd er een gratis boekje uitgebracht met alle army lists en werden alle boeken langzaam uitgebracht. Als ze werkelijk overgaan op minder facties/legers betekent dat dus ook minder boeken, en zouden ze alle facties zeker binnen 2 jaar aan een eigen boek kunnen helpen. Toentertijd duurde het eeuwen voordat sommige legers een echt boek hadden, maar dat is logisch als je 15 army books moet uitbrengen. Als ze teruggaan naar 6-8 legers zou dat een stuk sneller kunnen en een stuk overzichtelijker zijn.

Ik ben heel benieuwd, het kan wat mij betreft alleen maar een verbetering opleveren.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Mass Battles