Sander's Wargame Blog

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Re: Sander's Wargame Blog

Berichtdoor Skevan » 13 apr 2015 13:12

Het is niet zeker dat ik kan Michel, dus spelen jullie maar.

want ik hebt storingsdienst
With Ate by his side come hot from hell, Shall in these confines with a monarch's voice
Cry 'Havoc,' and let slip the dogs of war;That this foul deed shall smell above the earth
With carrion men, groaning for burial.
Skevan
BOFH

Berichtdoor Gotrek » 13 apr 2015 15:14

Hoeveel punten had je in totaal Stefan? dan kan ik daar ook een lijstje voor maken, en dan zien we wel of je er bent of niet. Kleine battle zonder commanders zou toch ook wel wat sneller moeten gaan dan wat wij vorige week deden.
Website: http://www.sanderschoonbeek.nl

I fight better drunk than you do sober
Legers die ik speel: WHFB: Dwarfs, Warriors of Chaos. WH40k Genestealer Cults
Gotrek
Chaos Squat with the hat of Abaddon

Berichtdoor Thunderboy » 16 apr 2015 15:38

Ik kom vanavond en neem ook mijn scourge mee. Dan moet een kleine 3way battle kunnen denk ik zo.
Groet, Michel
Speel:
40k: geen leger op het moment
Dropzone & Dropfleet commander (demo op verzoek kan altijd)
IA: Tau, Navy
Kill team: Nids
Legers die ik speel: Dropzone commander: UCM en Scourge
Thunderboy
Suicidal Nurgling, playing with soap

Berichtdoor Gotrek » 16 apr 2015 15:40

Ik hoor net van Stefan dat hij eerst naar Uden moet dus wij zouden alvast een battle kunnen doen.

Gotrek

Berichtdoor Gotrek » 29 mei 2015 00:30

Sinds een tijdje weer helemaal into Warhammer Fantasy, en helemaal into Dwarfs sinds ik met mijn Chaos tegen Anatastarte met Dwarfs had gespeeld (het voelde niet goed). Al best wat battles gedaan sinds ik weer in Nederland ben, maar vanwege een aantal exposities en het daarbij behorende werk geen tijd/zin gehad om een battle report te maken. Aangezien ik wel iedere keer foto's neem nu toch maar eens de laatste veldslag rapporteren (vooral nu ik me nog kan herinneren hoe het liep). Wederom met mijn Dwarfs tegen Onno's Lizardmen (ook wel dwarven kryptonite genoemd).

Het enige waar ik nog slechter in ben dan fatsoenlijk rollen is fatsoenlijk opstellen (iets wat niet geheel on belangrijk is bij dwarfs, ook al beweeg je over het algemeen niet zo heel veel). Gelukkig attendeerde Onno me er deze keer nogmaals op dat hij Scouts had (iets wat ik eigenlijk al wist maar natuurlijk weer even was vergeten). Vandaar dat ik toch even wat units op de zijkanten richtte (die fijnde skinks kostte me vorige week in beurt 1 al mijn organ gun).

Afbeelding

Het voordeel van een dichte opstelling is wel dat het er iig uit ziet alsof ze weten waar ze mee bezig zijn.

Afbeelding

En als Onno zijn Slann dan ook even zichzelf en zijn hele unit op blaast tijdens zijn eerste poging tot magic, is het eerste potje al snel voorbij.

Afbeelding

Goed even op undo en lekker doorgaan

Afbeelding

Ik schiet zowaar een hele cold one dood (Onno krijgt het voor elkaar 2 keer zijn look out sir te falen, en ik krijg het voor elkaar om die 2 keer met een 1 te beantwoorden). Mijn quarellers faalden om na een charge te restrainen en zijn dus weer even bezig geweest om zich om te draaien. Inmiddels zijn Onno zijn flyers al bij mijn cannon ge-arriveert en heb ik mijn quarellers en grape shot nodig om er vanaf te komen. Gelukkig falen zijn Cold Ones de charge en mag ik er de volgende beurt op in hakken met mijn longbeards. Helaas heeft hij wel een paar flinke magic buffs wat mij wel wat erg veel van mijn unit kost.

Afbeelding

Dit houd dan weer in dat ik geflanked word, maar wonder boven wonder houd ik dit toch nog best lang vol (Stuborn zit best lekker op je banner).

Afbeelding

Een van mijn andere grootste problemen is echter het plaatsen van de kleine skink units, die het mij continu onmogelijk maken om ook maar iets nuttigs te doen. Onno is daar toch een stuk beter in dan ik, want ik huppel maar gewoon wat rond. Ook hebben onze 2 hero's in de combat met de Saurusen tegen de ironbreakers elkaar er eens even flink onderuit getikt.

Afbeelding

Niet heel erg veel over op het einde. Mijn quarellers weten de laatste cold one er in de stand en shoot tussen uit te schieten, en van mijn Iron breakers blijven er ook nog net genoeg over. De grote combat tussen de 2 generalen zou wel spanned zijn geworden als ze niet pas in de laatste ronde tegen over elkaar stonden.

Afbeelding

anyways, tijd voor een nieuwe lijst, en tijd voor nieuwe dobbels.

Onno, goed gespeeld en terecht gewonnen!

Gotrek

Berichtdoor Onnozel » 29 mei 2015 23:28

Leuk verslag. :thumbup:

Uiteindelijk was er maar een verschil van 350 vp.
Legers die ik speel: WHFB: Ogre Kingdoms & Lizardmen WWX: Outlaws & Enlightened Guildball: Butcher's guild
Onnozel
Skink, addicted to chocolate

Berichtdoor Gotrek » 16 jul 2015 23:50

Zojuist eerste poging tot Warthrone tegen Jaap. Meer bezig geweest met het opzoeken van regels dan spelen, maar volgens mij is het simpeler dan het lijkt. Een erg leuk spel waarbij de formaties en commands een erg grote rol spelen. Iedere formatie heeft andere consequenties, en het lukt ook niet altijd om reform orders uit te voeren. Ook andere orders kunnen al lastig zijn, zo hadden mijn chaos warhounds er niet echt zin in om te gaan marchen. Combat resolutie werkt gelukkig erg makkelijk dus dat geeft een hoop vaart aan het spel, ook is het niet ontzetten belangrijk wie de charge krijgt aangezien je als reactie er zelf ook een charge van kan maken.
Helaas vanwege het vele opzoeken niet verder dan beurt 3? gekomen, maar zeker voor herhaling vatbaar.

Gotrek

Berichtdoor Gotrek » 21 jul 2015 01:04

Vandaag was Onno even langs gekomen voor een potje Age o........ 8th edition. Mijn dwergen tegen zijn ogre's.
Een erg leuk potje en vanwege beide leger samenstellingen ook nog eens vrij kort.

Ik had geluk met de eerste keuze in tafel helft en ook de eerste beurt was voor mij (zoals je ziet niet heel veel op te stellen). Omdat op de foto's mijn leger steeds erg donker is maar even een korte introductie van rechts naar links: 25 Longbeards met GW en een magic banner (voor Stubborn iets wat later zeer van pas zal komen :nono:), aangevoerd door een runesmith met dispel scroll. Daarnaast een flamecannon met rune of forging. Mijn main unit de Hammerers (26), met mijn Generaal (Lord op Shieldbearers) en BSB. Vervolgens een kanon met rune of forging (en rune of burning :wink:). Weer een unit van 25 Longbeards met magic banner (voor stubborn en magic resistance). En dan links op het heuveltje een Organ gun met rune of accuracy een Master Engineer en inn het torentje 10 Quarellers met gw.

Afbeelding

Afgezien van een kanon die zoals gewoonlijk een 1 rolt om te verwonden (waar een 2+ nodig is), verliep mijn 1e beurt vrij goed. Mijn Flame canon raakte Onno's leadbelchers volop, en aangezien hij ze net te ver van zijn BSB had afgezet, besloten ze ook maar om meteen van tafel af te rennen (menig dwergenspeler zal zoiets al eerder voor elkaar hebben gekregen, dit was voor mij de eerste keer). Ook mijn Organ gun en Quarrellers deden het vrij goed tegen de scout unit van Onno, maar deze waren daar niet zo van onder de indruk en bleven dus gewoon staan.
Nu vond Onno het wel mooi geweest met mijn vuurwerk en besloot hij behalve naar voren te knallen, om ook maar eens op mij te gaan schieten. Het gevolg hiervan was dat mijn kanon meteen kon vertrekken.

Afbeelding

In mijn volgende beurt werd het al weer al te duidelijk waarom zelfs runes mij niet kunnen helpen, na een dubbele misfire rol ik te laag op de misfire tabel en houd ook mijn flame canon het voor gezien (maar goed dat ik net mijn unit Longbeards er voor had gezet om deze tegen een charge te beschermen. Gelukkig blijft mijn trouwe organ gun het wel redelijk doen (voornamelijk omdat ik daar zelfs 2 rerols heb, die ik ook allebei nodig had om weer wat te doen). De scouts overleefden een 2e volley van de Organ Gun en Quarrellers namelijk niet.

Afbeelding

Mijn gedachte om Onno naar mijn Longbeards te lokken was op zich niet zo heel verkeerd. On ondanks dat ze vrij snel veel man verloren, hielden ze stand door stubborn te zijn. Mijn gedachte was uiteraard om daar eens even flink mijn unit Hammerers in te gaan chargen, dit terwijl mijn andere Longbeards verplicht werden om in de Sabertusk? te knallen.

Afbeelding

Hoewel de Hammerers het helemaal niet zo slecht deden, was het niet genoeg om 2 units Ogre's de baas te zijn. Mijn Longbeards waren al snel tot moes gestampt en dus waren ze alleen over. Mijn andere Longbeards hadden dan wel weer heel dapper de Sabertusk te pakken gekregen.

Afbeelding

Uiteraard kregen de Hammerers er weer een nieuwe charge bij, en ook de Longbeards werder gecharged. Dit leek geen enkel probleem totdat ik moest rollen om te verwonden. Een tunderstomp van 6 later en ik kon een stubborn leadershipje maken. Dubbel 6 zorgt er dan toch voor dat je zelfs met Stubborn dwergen (net te ver van de BSB af) alsnog weg rent.

Afbeelding

Mijn Quarrellers probeerden nog even heldhaftig in de rear van een unit Ogre's te chargen, maar ook dit keer bleken de beentjes te kort. Hoewel mijn Lord flink om zich heen ramde en ook de BSB vrij moeilijk weg te krijgen was, was Onno's betere strategie toch te veel.

Afbeelding

Een leuk potje met 2 legers die volgens mij wel aan elkaar zijn gewaagd. Ik weet niet precies wat Onno allemaal had ingezet, maar gelukkig had mijn dwergen anti magic kracht er voor gezorgd dat er bijna geen enkele spreuk door heen kwam. Als ik nog wat levends over had had ik het in mijn book of grudges kunnen noteren, maar ik denk dat ik maar gewoon een nieuwe throng op ga zoeken.

Gotrek

Berichtdoor Onnozel » 22 jul 2015 11:02

Leuke battle en dito verslag :tu:

8th editite blijft een goed spel dus voorlopig blijf ik dit gewoon spelen en af en toe een uitstapje naar Kings of War, Warpath of Aos.
Legers die ik speel: WHFB: Ogre Kingdoms & Lizardmen WWX: Outlaws & Enlightened Guildball: Butcher's guild
Onnozel
Skink, addicted to chocolate

Berichtdoor kaleith » 22 jul 2015 13:58

[quote="Onnozel"]Leuke battle en dito verslag :tu:

8th editite blijft een goed spel dus voorlopig blijf ik dit gewoon spelen en af en toe een uitstapje naar Kings of War, Warpath of Aos.

Dit. 8th was ik best tevreden mee, op misschien 1 wijziging ( flanking ignoret steadfast is imo een regel die flankers weer een belangrijk voordeel geeft).
Legers die ik speel: Fantasy:Dark Elves, Vampire Counts 40k: Death Korps of Krieg Flames of War: Soviets Mordheim: Undead,Druchii (rebalanced dark elves)
kaleith
Difficult terrain made from cork

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs