Pot 1:
vs de duitse landskampioen bleek. Hij had Yorr (Shuttle), Soontir Fell (interceptor) en Carnor Jax (ook interceptor). Openings exchange ging behoorlijk goed. Jax naar 1 hull, soontir ook een damage, ik wat schilden kwijt. Ik mis een block op 2 milimeter, anders zou Jax eraan zijn gegaan door bump van Oicunn, maar hij komt helaas net weg. Kath krijg de wind van voren van de rest, en gaat kapot. Oicunn weet in 6 beurten schieten iedere keer op 1 damage te weinig niet door de autothrusters interceptors heen te komen. Laatste ronde weet ie Jax nog net een damage te doen, en laat Fel op 1 of 2 hp over. 34-100 loss.
Pot 2:
Tegen brobots, B EN D. Mangler op de B, Ion op de D. Pot liep perfect. Alles wat ik probeerde lukte ook, met als resultaat dat ie van gekigheid om te proberen weg te komen met D van het bord af vloog. B knalde een of twee rondes later ook maar uit elkaar. Ik was geloof ik alleen mn schilden kwijt, geen hull damage. 100-0 win.
Pot 3:
Brobots #2, B en C deze keer. De standaard netlijst HLC brobots. Ik maakte een kapitale fout in mijn tactiek, namelijk denken dat je die bozo kunt outrunnen. Ook had ik geen turn 1 engage verwacht. Pot was bijzonder snel voorbij. Maarja, nu heb ik tenminste eens tegen die schepen gespeeld dus dat zal een volgende keer een stuk beter gaan. 0-100 Loss
Pot 4:
4 x Heavy scyks met manglers. 2x VI, 1 x bodyguard en Serissu. We stelden in standaard joust positie op, maar ik nam meteen de afslag naar mijn andere hoek. Oicunn slow rolled aan mijn kant, terwijl Kath als een idioot naar zijn andere hoek sprint. Ik draai tegelijk in met mijn schepen. Kath neemt een 4 straight aanloop gevolgt door een boost, waardoor ze precies uit alle arcs uitkomt, maar zelf wel een range 1 shot heeft. Oicun knalt tegen de lead scyk aan, wat een schade doet, en ervoor zorgde dat al zijn schepen bumpen. Geen acties voor hem. Kath maakt haar scyk af, oicun jetst serissu's schild, en levert zelf ook zn schilden in. Daarna wegens Mara Jade heeft zijn hele vloot een gratis stress, terwijl ze in konga lijn tegen een large base aan staan. Oicunn knalt dus wederom vrolijk ertegenaan voor nog meer gratis schade, en kath draait bij voor de auchie range 1 rear shot. Bij hem had alles stress dus het enige wat ie kon was over me heen vliegen, want de achterste ook nog niet eens haalde. Dus wederom geen schoten voor hem, en ik knal 2 scyks weg. De laatste scyk vloog voor de vorm nog een ronde verder maar ontplofte daarna ook braaf. 100-0 Win.
Pot 5:
Superdash en Farlander b-wing pall. Hij wilde heel graag mijn decimator hebben, die samen met kath een kat en muis spelletje aan het doen was met dash. De b-wing is erg langzaam, dus ik probeerde hem zoveel mogelijk uit de tent te lokken. Ik kreeg daarom 2 rondes 2v1 op zijn Dash, wat verder helaas helemaal niks opleverde voor mij, maar hem wel wat damage op mij gaf. Sja, ach kan gebeuren. De volgende paar beurten schieten we elkaar aan gort, waarbij ik op zijn b-wing focus en hij op mijn deci. De deci gaat snel neer tegen HLC en mangler cannon, maar de B heeft ook nog maar 2 hull, en dash nog 1 schild. We staan oog in oog, ik laat hem denken dat ik noord ga, maar buig af naar zuid, wat mij een range 2 schot op Farlander geeft zonder dat hij terug kan schieten. Exit Farlander. Nog een aantal rondes vliegen en ik wordt langzaam maar zeker afgeknalt. Dash turtled zich een gek. Ik maak een inschattingsfoutje en kom met een hoekje 2 mm over de rand, dus einde oefening. We hadden nog 10 min over, dus we speelden voor de "what if"nog even verder, maar ook daarin speelde hij het heel netjes uit en knalt kath van de tafel af. 45-100 loss.
Toen wij weggingen (voor de cutoff potjes) stond mijn tegenstander van pot 1 3e, tegenstander van pot 2 9e, tegenstander van pot 3 ik geloof 5e, tegenstander van pot 4 23e, en tegenstander van pot 5 13e. Al met al dus best pittige tegenstanders gehad. Ik ben redelijk tevreden met mijn resultaat. Eigenlijk alleen de HLC brobot pot heb ik echt vernaggelt, de rest zou ik zo weer zo spelen (met uitzondering van de bordrand aanraken uiteraard). Zowel pot 1 als pot 5 hadden "makkelijk" wins kunnen zijn met net andere dice rolls. En daar gaat het mij uiteindelijk om, zo goed mogelijk spelen. Als je dan alsnog verliest vindt ik het niet erg, want dan verdient je tegenstander het ook.
En het belangrijkste: ik heb een top dag gehad!
Oh trouwens, pot 1 gast post ook op team covenant blog, en die zou daar ook een battlerep voor maken. Pot 4 gast heeft ook een blog, en zelfde daar:
www.rebelcaptive.blogspot.de