AoS releases

Warhammer Age of Sigmar, Kings of War, 9th Age

Moderator: theWoodcutter

Re: Rumours/new releases

Berichtdoor TROLL » 24 maart 2015 11:51

@ mick, ik mis je image? je spoiler alert komt niet echt over :)

@ ben, de verkoop van je lizardmen is denk ik al een beetje te laat. Er gaan al maanden rumours rond dat Lizardmen de game uit worden gezet. Ik vermoed dat er nu weinig animo voor is om het over te kopen. :)

T blijven rumours en dus onbetrouwbaar.
Legers die ik speel: Tomb Kings, Chaos Daemons, Legion: Imperial. Fallout Wasteland warfare
TROLL
Bandana Waddle Dee

Berichtdoor Benman » 24 maart 2015 12:15

Lizardmen in blender? :unsure:
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Benman
BOFH

Berichtdoor TROLL » 24 maart 2015 14:57

de rumours zeggen van wel. Gebaseerd op een stuk tekst uit een van The end times boeken waarin staat dat de lizardmen de wereld verlaten.
Legers die ik speel: Tomb Kings, Chaos Daemons, Legion: Imperial. Fallout Wasteland warfare
TROLL
Bandana Waddle Dee

Berichtdoor Beastherder » 24 maart 2015 15:20

Ja, maar de hele wereld is nu zo'n beetje opgeblazen, dus dat geld voor zo'n beetje alle legers :dunno:

Als de End Times tijdlijn word gevolgd zijn alle Dwergen dood, Bretonnia is verdwenen, Empire is dood, eiland van de High Elves is gezonken etc.

Lizardmen zijn door de Slann geteleporteerd naar een andere dimensie, dus die overleven het nog het best -_-

Er word op het net eindeloos gespeculeerd, maar het is echt nog te vroeg om te concluderen hoe GW dadelijk verder wil gaan
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Anatastarte » 24 maart 2015 15:39

ja ik ben inderdaad ook erg benieuwd naar wat er van de wereld en het spelsysteem over blijft. Hopelijk genoeg om het huidige modellenaanbod te behouden en te blijven gebruiken. We wachten geduldig af.
Spelsystemen:
WFB: Dwarfs (0-2500pts max) / Bretonnians (in onderhoud)
W40K: Chaos Space Marines( 0-2000isch pts/(Tyranids 0-1500isch pts)

In de planning:
Firestorm Armada
Legers die ik speel: WFB: Dwarf/Brets W40K: CSM/(Nids)
Anatastarte
Chaos Space Marine Posessed Ballerina

Berichtdoor Benman » 24 maart 2015 18:38

Blijkbaar is GW vorig jaar tot het besef gekomen dat ze een rigoureuze twist moeten geven aan hun spelsystemen. Ik weet me nog wel te herinneren dat het laatste Fantasy-regelboek (8e editie 2010) met nogal wat boe-geroep ontvangen is. Daarna is het met GW niet bijzonder veel beter gegaan (mede door de crisis natuurlijk).

Van de andere kant is het wel vreemd dat er door velen vanuit wordt gegaan dat Lizardmen verdwijnen terwijl die nog vrij kort geleden een nieuw armybook gekregen hebben. What about Bretonnia? Dat is toch ook al een oud regelboek nu. :dunno:
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Benman
BOFH

Berichtdoor Gotrek » 24 maart 2015 18:46

Ik hoop dat die lelijke 40k achtige rat ogre's met de planeet ten onder gaan. Dat soort modellen zorgen er voor mij pas voor dat ik mijn legers in de kast laat staan. Ik heb zelf Kings of War nog niet uitgeprobeerd maar ik weet wel dat er hier in Brighton een hoop mensen het erg goed vinden. Je kan ook nog eens gewoon je GW modellen gebruiken (gelukkig maar want de meeste KoW modellen zien er ook niet uit).
Website: http://www.sanderschoonbeek.nl

I fight better drunk than you do sober
Legers die ik speel: WHFB: Dwarfs, Warriors of Chaos. WH40k Genestealer Cults
Gotrek
Chaos Squat with the hat of Abaddon

Berichtdoor blaze unlimited » 24 maart 2015 19:34

KoW undead zijn naar mijn mening beter dan GW, de elfen daarentegen zijn inderdaad niet zo mijn ding
Legers die ik speel: Dark Angels, Chaos Spacemarines, Blood Angels, Orks, 30k World Eaters
blaze unlimited
Giant with an inferiority complex

Berichtdoor Caladai Doomblade » 24 maart 2015 19:59

KoW is echt wel een tof systeem, maar zoals elk spel moet je er van houden. Het systeem is een beetje 'kaal' of klinisch, maar ik vind dat juist fijn. Ik heb 2 battles gespeeld, en tijdens beide battles misschien 3 dingen op moeten zoeken, dat is bij WH wel anders.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 25 maart 2015 11:36

Er zijn vele goede redenen om Warhammer Fantasy goed op de schop te nemen :yes:

De huidige regels vind ik helemaal niks, en met de combinatie van de huidige prijzen en een focus op grote units is het voor een beginner compleet onmogelijk gemaakt om in te stappen

Serieus, ga maar eens rekenen:
Ik wil beginnen met Warhammer en wil mijn geld aan GW geven (dus geen 2e hands of alternatieve producenten)
De huidige regels lenen zich totaal niet voor het spelen van kleinere battles, dus ik heb 1500pts nodig
+rulebook
+armybook
Hoeveel ben ik kwijt?

:o

Als je van de schok bekomen bent kun je toch wel nagaan wat het grootste probleem is van Fantasy: een veel te hoge instap, dus geen nieuwe spelers :(

Het verdwijnen van kleinere instap-spellen als Mordheim en Bloodbowl is 1 van de grootste strategische fouten die GW gemaakt heeft

Een skirmish Fantasy spel met groei mogelijkheden naar het grotere veldslagen spel zou fantastisch zijn
Lage instap om nieuwe spelers te lokken, en voor ervaren spelers een makkelijke manier om te beginnen met een nieuw leger
Simpele, overzichtelijke regels, minder modellen zodat GW-modellen betaalbaar lijken...
en zo valt er nog zat te wishlisten -_-

Maar

Ik snap totaal niet waarom het voor zo'n verandering nodig is om de achtergrond (waar decennia lang in geïnvesteerd is, en waar je oude klanten erg aan gehecht zijn) compleet op te blazen :dunno:
De achtergrond is echt het probleem niet, en als GW denkt van wel ben ik niet hoopvol dat ze de echte problemen wel kunnen herkennen :snif:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Mass Battles