Henny's LOTR blog

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Berichtdoor henerius » 28 okt 2006 17:46

[quote="Death Rider"] Tegen de tijd dat je om dat huisje of bosje heen bent gelopen

Dat zeg ik Kevin dat zeg ik.

[quote="henerius"] Vreemde gewaarwording dat een leger met een karakter als dwergen de open ruimte op moeten zoeken in lotr.

Op open terrein staan weinig huisjes of bosjes Kevin. Vandaar: open.
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
henerius
Mastah

Berichtdoor henerius » 05 nov 2006 21:58

Zo weer een weekje niks kunnen doen. Maar een vrije zondag doet veel goed.

bases.
Zand strooien en kieperen.
Afbeelding
Zwarte inkt.
Afbeelding
Codex grey.
Afbeelding
Fortress grey.
Afbeelding
Ik weet nog niet of ik er meer, op de base, wil hebben. Het is nu wel wat saai.
ga ik nog eens over na denken. (nee Martijn#1 geen paddo's, daar pas ik voor)

Verder heb ik wat Archers geschilderd.
Afbeelding

En ik heb een groepsfoto gemaakt. Je zult Gimli er geschilderd tussen zien. Daar heb ik individueel geen foto's van.
todo list (zie boven in de foto) 2 captains, Murin, Drar en twee banners. (helaas identieke banners, ik had de keuze uit twee identieke banners of twee identieke captains.... het is het eerste geworden.)
Afbeelding
hmmm Balin's base eens effe bijwerken....
Laatst bijgewerkt door henerius op 14 maart 2018 18:41, in het totaal 2 keer bewerkt
henerius
Mastah

Berichtdoor Death Rider » 06 nov 2006 15:53

ziet er mooi uit, henny.

Ik vind dat er te veel grijs op de bases zit, misschien nog een keer brown inken? Er is nu niet veel schaduw effect, terwijl ze wel altijd in grotten enzo lopen waar weinig licht is.. Misschien is het ook leuk om hier en daar een klein stukje pilaar of muur op een base te plakken, dat geeft al snel een mooi effect. Dat doe ik nu ook met de base van mijn cave troll.(alhoewel daar wel meer ruimte voor is) Ik plak er kleine stenen op met 1 rechte hoek, en die geef ik dan een andere kleur dan de base en schilder er dwergen runes op (nog mee bezig)

just a idea.
Death Rider

Berichtdoor Benman » 06 nov 2006 17:24

Nou, wanneer je alleen al de rand van de base een donkere kleur geeft dan kijkt dat al heel anders. Donkerbruin bijvoorbeeld.
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Benman
BOFH

Berichtdoor Squiggoth » 06 nov 2006 19:58

Hmmmz ...... Ik zou het zand hier en daar washen met verwaterde Scorched Brown, en de bases donkergrijs (50:50 Codex Grey:Chaos Black) danwel donkerbruin (Scorched Brown of Graveyead Earth) schilderen.
Squiggoth

Berichtdoor henerius » 19 nov 2006 01:53

Nou ja, na een dag of 12 continu werken eindelijk een normaal weekend vrij. Dus ik heb er weer een paar geschilderd. :) Dwergjes that is....

Eerst maar eens terug komen op de voetjes. Het is geworden de mix ven codex grey en Chaos black. Scorched en Graveyard zijn afgevallen... De wash moet ik nog me experimenteren... -_- eens kijken hoe dat gaat werken :huh:

AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Geschilderd maar nog niet gebased (voor degene die dat niet ziet :P ) Mûrin en Drâr
Afbeelding
Afbeelding

En twee command groups :hc:

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

De laatste command group heb ik een beetje compatible (nou ja, een beetje) gemaakt met Mûrin en Drâr. Ik ga (als laatste dwergjes) 3 Dwergjes met schild en 3 met boogje schilderen om samen met Mûrin en Drâr een kleine expeditionairy force te vormen. En een Royal banner staat op stapel (ja die banner met die raaf met gespreide vleugels)

Dan heb ik dus:

Helden:
Gimli
Balin/ Koning
Captain
Captain met schild
Mûrin/ captain met schild
Drâr/ captain met boog

Krijgers:
3 Warriors met Banner
8 Khâzad guard
9 Warriors met schild
3 Warriors met tweehandig wapen
9 Warriors met boog
Laatst bijgewerkt door henerius op 14 maart 2018 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt
henerius
Mastah

Berichtdoor Squiggoth » 19 nov 2006 14:49

Ziet er goed uit zo in blauw/groen en rood/groen. B)
Nu nog een handjevol Kabouters+banner schilderen in geel/groen en je hebt het complete setje primaire kleuren. ;)
Squiggoth

Berichtdoor Ranger of the North » 19 nov 2006 14:57

Mooi geschilderd.
Inderdaad erg jammer dat je moest kiezen tussen verschillende poses voor de banner, of de captain :(
Ranger of the North

Berichtdoor henerius » 19 nov 2006 15:05

Ik heb die andere banner via internet besteld. 100% kans op een banner in een andere pose ;)

Tja, blauw groen en rood groen zorgen ervoor dat het hele legertje toch een bindende faktor heeft. Het Groen van Durin's volk in dit geval.... En buiten dat ziet het er gewoon hip uit. :)
henerius
Mastah

Berichtdoor henerius » 24 nov 2006 22:18

HAHA eindresultaat!!!

De dwergenkonig begeleid door zijn persoonlijke standaard en zijn Guards
Afbeelding

De Clan van de koning. Meestal de grootste in getale binnen de Keep, ook in dit geval.
Afbeelding

De kleinere clans die een Keep bevolken, vormen meestal een eigen regiment binnen het leger van de Koning. Niet minder fel en dapper om hun keep te verdedigen, maar gewoon met minder manschappen.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door henerius op 14 maart 2018 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt
henerius
Mastah

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs