Avanti!

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Re: Avanti!

Berichtdoor Caladai Doomblade » 15 dec 2014 09:11

Lekker bezig Mick! Now get to work soldier! No slacking! en dan spelen!

Zijn je eerste tankettes al binnen want ik ben ook heel benieuwd hoe die er uit gaan zien.

Heb je inmiddels al een rulebook? Want ik heb een print op de club gelegd omdat ik inmiddels een hardback editie heb dus die kun je ook pakken.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Aeran Meadowgale » 15 dec 2014 16:54

Ik heb het regelboek op de... 'alternatieve methode' al digitaal verkregen :P

Tankettes zijn echt hilarisch klein, ik zal er a.s. donderdag wel wat meenemen om te laten zien!
- Mick
Legers die ik speel: WARHAMMER: High Elves, Empire, Dwarfs, Orcs & Goblins / LOTR: Moria Goblins / MORDHEIM: Mercenaries, Possessed, Dwarfs, Orcs & Goblins / 40K: Adepta Sororitas / FLAMES OF WAR: Italianen
Aeran Meadowgale
Allergic to spore mines

Berichtdoor Beastherder » 21 dec 2014 14:24

Tankettes afgelopen donderdag gezien, en ze zijn inderdaad super-cute ^_^

Ik snap waarom je ze zo graag wilde hebben

Ik heb tegenwoordig het Hellfire&Back boek, met de regels voor Early War Italianen, dus als je die een keer wilt inzien kan ik m best meenemen naar de club
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Aeran Meadowgale » 21 dec 2014 16:42

Ook daar heb ik de 'alternatieve' versie al van, maar bedankt voor het aanbod :D

En inderdaad, tankettes zijn adorable :P
- Mick
Legers die ik speel: WARHAMMER: High Elves, Empire, Dwarfs, Orcs & Goblins / LOTR: Moria Goblins / MORDHEIM: Mercenaries, Possessed, Dwarfs, Orcs & Goblins / 40K: Adepta Sororitas / FLAMES OF WAR: Italianen
Aeran Meadowgale
Allergic to spore mines

Berichtdoor Aeran Meadowgale » 04 jan 2015 18:16

Gisteren de company HQ op kunnen halen, heb echter nog steeds niet alle modellen die nodig zijn om er een speelbare lijst van te maken...

Laatst ook de bersaglieri afgemaakt:
Afbeelding

Zit nu met veertien fucilieri die naar bersaglieri omgebouwd moeten worden... Veertien keer kleine ringetjes om de rand van de helm maken en veerpluimpjes op de helm maken... Niet zo'n makkelijke opgave :(
- Mick
Aeran Meadowgale
Allergic to spore mines

Berichtdoor Guy » 04 jan 2015 18:51

Ziet er fraai uit Mick, en wat die helmpjes betreft; oefening baart kunst!
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Guy
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 04 jan 2015 20:08

Go Go Greenstuff! :wink:

Infantrie ziet er goed uit zo :tu:
close-up foto voor details?
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Aeran Meadowgale » 04 jan 2015 20:42

Ik zal morgen proberen wat close-ups te maken, ik ben niet zo handig met een camera als het donker is... :D
- Mick
Aeran Meadowgale
Allergic to spore mines

Berichtdoor Aeran Meadowgale » 07 maart 2015 23:48

[quote="Aeran Meadowgale"]Ik zal morgen proberen wat close-ups te maken, ik ben niet zo handig met een camera als het donker is... :D

Oke die belofte ben ik dus lichtelijk vergeten... :whistle:

Vandaag mijn tweede platoon bersaglieri opgehaald, binnenkort eindelijk een speelbaar (hoewel zeer klein) leger!

Dan heb ik nog een tactisch vraagje voor jullie: welke van deze twee guns zouden jullie aanraden? (CT command, staff en 4 guns voor respectievelijk 170 en 165, trucks en observer voor 5 en 15 extra)
75/27 gun - Heavy - 24”/60cm - ROF 2 - AT 7 - FP 3+ - Gun shield, Smoke.
Firing Bombardments - 64”/160cm - AT3 - FP 6 - Smoke bombardment.

100/17 howitzer - Immobile - 24”/60cm - ROF 1 - AT 7 - FP 2+ - Breakthrough gun, Gun shield.
Firing Bombardments - 72”/180cm - AT4 - FP 4+

Wel even de moeite waard om erbij te vermelden dat de enige andere smoke in mijn leger drie van deze zijn:
81/14 mortar - Man-packed - 24”/60cm - ROF 2 - AT 2 - FP 3+ - Smoke, Minimum range 8”/20cm.
Firing Bombardments - 48”/120cm - AT 2 - FP 6 - Smoke bombardment.

Iemand die zijn tactisch genie op deze opties los wil laten?
- Mick
Aeran Meadowgale
Allergic to spore mines

Berichtdoor Guy » 08 maart 2015 14:54

De functie van de 75/27 ligt meer in de anti-tank rol. Het bombardement is een aardige bonus die de
je de mogelijkheid geeft om eenheden van de tegenstander te pinnen of te smoken, maar je moet niet verwachten dat je er iets mee stuk maakt.
Heel aardige eenheid om bijvoorbeeld een objective te verdedigen samen met een peleton infanterie

De 100/17 daarentegen heeft een prima firepower van 4+, daarnaast is Breakthrough Gun ook een prettige special rules als je ze in direct vuur wilt gebruiken.
Uitstekend voor 'Death from above en afar'.

Wat de beste eenheid is hangt er in mijn ogen helemaal vanaf wat je er precies mee wilt doen. Als je al genoeg andere anti-tank opties hebt
zou ik voor de 100/17 gaan; aan die drie mortieren heb je genoeg m.b.t. smoke bombardments.
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Guy
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Historische wargames