Frank's Soviets

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Re: Frank's Soviets

Berichtdoor Lert » 05 jan 2015 22:54

[quote="Beastherder"]een stuk minder subtiel

Ik wou al zeggen. Als je subtieliteit zoekt moet je niet bij Iosif Stalin zijn.

Hmmm.

Iosif Stalin. IS. En als-ie dood is wordt het een WAS?
Thousands of feet march to the beat, it's an army on the march. Long way, from home, paying the price in young men's lives
What's the price of a mile?
Legers die ik speel: Ingeblikte duistertjes (FOW), dronken russen (Bolt action en ook FOW)
Lert
Some guy in Mousillon ... smelling funny

Berichtdoor Beastherder » 11 jan 2015 16:55

Eindelijk weer een uitbreiding geschilderd voor die rare Russen

ZIS-2 57mm anti-tank kanonnen

Afbeelding
Afbeelding

57mm klinkt niet heftig, maar als je het door zo'n lange loop perst kan het nog hard aankomen :yes:
met anti-tank 11 ga je geen Tigers of Pathers van voren bang maken, maar al het andere moet toch echt oppassen

en als ze dichtbij komen kun je de Volley Fire regel gebruiken, dan worden ze echt heftig (re-roll to Hit binnen 16" :D )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit is een relatief goedkope unit (zowel in punten als geld: lang leve PSC :tu: )
http://theplasticsoldiercompany.co.uk/index.php?main_page=product_info&cPath=1_2_19_75&products_id=454

Deze jongens zullen hopelijk vijandige tanks van mn Objectives weg houden, zodat al mijn tanks lekker onbezorgd kunnen rond-crossen ^_^
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 01 feb 2015 15:59

Russische infantrie is met zn simpele kleurenschema ietwat saai om te schilderen, maar bij het schilderen van de gun-crew hierboven merkte ik dat ik het deze keer niet eens zo erg vond.

Meteen gebruik van maken, want er zijn nog genoeg pupkes te schilderen :yes:

Een pluk extra infantrie voor de Tank Rider Company kan er altijd wel bij

Afbeelding

Afbeelding

22 pupkes, goed voor 5 extra bases

wat close-ups, just because....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Samen met de modellen die ik al had is mijn Tank Rider Company nu dus 2 platoons groot (12 SMG teams + HMG team + Command + Kommissar)
Dit is dus 1 enkele unit ^_^
Afbeelding

Betekent dat ze nu groot genoeg zijn om gebruik te maken van de Quality of Quantity regel :tu:
(10 hits nodig ipv 5 om ze te Pinnen)
En dat maakt ze nu ook een echte assault-eenheid :yes:
Tot nu toe gebruikte ik ze alleen maar om op een Objective te zitten, ik kijk er alvast naar uit om ze een keer lekker agressief naar voren te gooien :grijns:

De unit is nu wel groot genoeg voor mijn doeleinden, maar als je echt bang wilt worden voor die Russen moet je je bedenken dat er dus nóg 6 bases én een HMG team bij kan :o

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor joost » 01 feb 2015 19:03

Ziet er goed uit ... En leuke units :thumbup:
Legers die ik speel: flames of war ...
joost
Ogre with nifty pigtails

Berichtdoor Caladai Doomblade » 01 feb 2015 19:36

Prachtig werk weer! Goed bezig! :tu:
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 08 feb 2015 16:30

Hele kleine update, maar mijn Su-122's hebben nu ook eindelijk een commandant gekregen

Afbeelding

Even terug gebladerd in dit topic, en die tanks waren al geschilderd in November 2013 :unsure:
Zou je toch denken dat ik wel eerder tussendoor zo'n enkel pupke had kunnen schilderen, maar ik was m eigenlijk gewoon vergeten :bloos:

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Caladai Doomblade » 09 feb 2015 07:29

Toch wel lastig, die hen-and-chick regel zonder commandant om te volgen... :x

Ziet er weer prachtig uit!
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 15 feb 2015 15:57

Als je als Rus op zoek bent naar wat mobiele bescherming tegen vliegtuigen voor je tanks, maar je hebt geen zin/tijd/kennis voor iets high-tech is er een simpele oplossing.
Je neemt een zwaar machinegeweer, zet het op de laadbak van een truck, en klaar is Kees (of beter gezegd Ivan)

Simpel en effectief, zo goed zelfs dat de moderne variant nog iedere dag te zien is op het 8-uur journaal vanuit het Midden-Oosten of Afrika.
De krakkemikkige Zis truck is vervangen door iets als een Toyota pickup, maar het machinegeweer is vaak nog steeds de zelfde DshK -_-

Battlefront maakt er modellen van, maar als je die goedkope Zvezda trucks hebt wil je daar natuurlijk niet zo veel geld aan uitgeven
Na het bouwen van de IS-2's heb ik wat van die DshK machinegeweren over, dus met een beetje gepruts met plastic strip heb je al vrij makkelijk een nieuwe unit

Afbeelding
Afbeelding

In spelletje geeft het je een handige kleine unit.
Ze missen de vuurkracht om een luchtaanval altijd volledig te stoppen, maar ze kunnen zeker het ergste venijn er uit halen.
Als ongepantserd voertuig zijn ze extreem kwetsbaar, maar ze zijn dan ook idioot goedkoop :grijns:
Mocht je tegenstander geen vliegtuigen hebben kunnen ze altijd nog rondcrossen en knallen op kwetsbare eenheden (of nog beter, op een Objective gaan staan ^_^ ) of je gebruikt ze om je eigen Objective te bewaken tegen vijandelijke infantrie

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Caladai Doomblade » 15 feb 2015 18:53

Puike wagentjes Frank, ziet er super netjes uit hoor. Ik weet niet of ik me erdoor zou laten weerhouden om een sappig doel te 'airstriken', maar met een goeie rol kunnen ze vast wat schade aanrichten!

Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor mathijs97 » 15 feb 2015 21:26

die "Dushkas" zien er leuk uit!
Legers die ik speel: 30k: World Eaters & Ultramar Auxillia Mordheim: Beastmen Black Powder: Östenreich
mathijs97
Suicidal Nurgling, playing with soap

VorigeVolgende

Keer terug naar Historische wargames