Henny's LOTR blog

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Berichtdoor The Duke » 24 okt 2006 22:27

Nee ik vind het juist wel mooi afsteken. Zeker als je bedenkt dat er nog grijzer bases onder komen, en er nog wat bruin in de modellen zal zitten. (baarden, riemen, handvaten van de bijlen, etc.) anders gaat het er ook iets teveel als één vlek uitzien. Bovendien past groen en natuurlijk bruin/geelachtig enorm goed bij elkaar als kleur!

Overigens, misschien wil je het bruin nog wel een hele lichte glaze van dark flesh (of een dergelijke kleur) geven als er nog rood in je modellen verwerkt gaat worden. Dat staat wat mooier vind ik, rood+natuurlijk geel kleurt voor geen meter imo.
The Duke

Berichtdoor Benman » 24 okt 2006 22:32

Uhmmm, ik geef mijn Snakebite Leather altijd een wash van óf Bestial Brown óf zelfs van Scorched Brown.
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Benman
BOFH

Berichtdoor henerius » 25 okt 2006 05:02

Hoe maak jij die wash? Frank schijnt door die wash heen een drup wasmiddel te doen. (om de waterspanning te breken) dan vloeit de wash beter over het model.

Doe jij dat ook Ben?

ps ik ga denk ik voor de bestial wash. (dan blijven ze iets lichter, thanks Duke, voor het commentaar)
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
henerius
Mastah

Berichtdoor The Duke » 25 okt 2006 08:01

Wasmiddel kan inderdaad, maar oh wee als dat in je potje verf komt. Het is daarom echt belangrijk niet teveel te gebruiken, en je kwast enorm grondig uit te spoelen, het liefst in 2 bakjes (1 voor de groffe resten, 1 voor het fijnere werk) zodat het er uit goed uitgezuiverd is. Dit verpest je verf enorm.

Ik zelf gebruik "Glaze Medium" van Vallejo. Dat verkoopt eric ook, dit heeft een beetje het zelfde effect maar gaat niet schuimen enzo zoals wasmiddel, wat een mix is van wat chemische troep en zeep. Die glaze medium zorgt er meer voor dat je washes wat minder snel opdroogen, en zo minder ophoping veroorzaken. Hetzelfde als wasmiddel dus eigenlijk. Erg handig spul! Kost, 2 euri ofzo. Onderaan in het Vallejo rek staat het geloof ik. (tesamen met wat ander handig spul, zoals matte vernis uit pot van erg goede kwaliteit, blending medium etc).

Verder veel succes met je leger!
The Duke

Berichtdoor Benman » 25 okt 2006 11:13

Ik gebruik lekker niks. Zeepsop/afwasmiddel vind ik te link omdat je de kans loopt van een potje verf een potje glaze te maken wanneer er afwasmiddel in komt. Glaze medium gebruik ik ook niet want dat duurt eeuwen voordat het droogt.

Ik breng glaze op het model en blijf net zolang met de kwast glaze aanbrengen of weghalen (daar waar teveel zit) totdat het genoeg is. Vaak moet ik drie, vier of vijf keer een glaze aanbrengen. Onder het aanbrengen /weghalen wil ik ook nog wel eens rustig over het model blazen terwijl ik uitadem. Droogt lekker snel.

Zonder hulpmiddelen moet je er wél bijblijven omdat je anders de kans loopt dat de glaze op plaatsen verzameld, daar opdroogt en 'kringen' achterlaat.
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Benman
BOFH

Berichtdoor Squiggoth » 25 okt 2006 14:16

Ik gebruik Ben z'n methode tegenwoordig ook meestal (puur water en inkt/verf), behalve op grote oppervlakken want daar gebruik ik wel Glaze Medium op.

Glaze Medium en afwasmiddel voorkomen beide die 'koffiekringen' die je krijgt bij het drogen van verdunde verf, maar als je gewoon water gebruikt kun je die kringen ook voorkomen door effe met een vochtige kwast over de koffiekring te wrijven wanneer ie nog niet helemaal uitgedroogd is (binnen 10 minuten of zo).

Op het pantser van die Black Orc in m'n Goblin-blog heb ik voor de glazes water gebruikt (en verf natuurlijk). Droogt lekker snel, geen gedoe met zeepschuim en verne*kte verf, en de paar koffiekringen die er per ongeluk nog te zien zijn werk ik sowieso nog bij met highlighten en checks/dags schilderen.

Overigens is bij Glaze Medium de droogtijd afhankelijk van de hoeveelheid Glaze die je gebruikt ..... een glaze van puur Glaze Medium en verf droogt veel langzamer (tot 24 uur of zo) dan een glaze van een drupje Glaze Medium + water + verf (half uurtje tot een uur), maar het effect is nagenoeg hetzelfde.
Squiggoth

Berichtdoor henerius » 25 okt 2006 20:16

henerius
Mastah

Berichtdoor henerius » 25 okt 2006 23:45

Nogmaals bedankt voor de tips. Het is een scorched wash geworden. Het bestial liet de shoentjes net iets te schoon lijken

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Oh ja ze zijn zo goed als af. de Bases nog.
Laatst bijgewerkt door henerius op 14 maart 2018 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt
henerius
Mastah

Berichtdoor henerius » 26 okt 2006 22:58

Zo mijn eerste battle met dwergjes gespeeld. Hoewel ik mijn fototoestel bij me had vergeten om foto's te nemen.

Mijn dwergjes vs de Uruks van Kevin.

Het meest opvallende aan de battle was het gebrek aan support voor de Dwergen. Dit in de vorm van Speren en/of Pieken.

Alle dwergjes gingen uiteindelijk tenonder aan het feit dat de Uruks een ondersteuning hadden (en dus een extra attack). Kevin gooide goed. maar het goed gooien van Kevin heeft het proces alleen maar versneld.

Ik moet voor dwergjes iets anders gaan verzinnen om te winnen dan de strategie die ik nu heb gebruikt. een kort front helpt alleen de tegenstander. om veel attacks in combat te krijgen moet ik lappen. dus een breed front is noodzakelijk voor dwergjes. en ruimte om rond die flank te komen.
Vreemde gewaarwording dat een leger met een karakter als dwergen (grotten, tunnels, hallen, gangen, noem eens wat meer claustrofobische dingen op!) de open ruimte op moeten zoeken in lotr.
henerius
Mastah

Berichtdoor Death Rider » 27 okt 2006 14:48

Het lappen zoals jij noemt word wel moeilijk voor dwergen, die geen cavalry hebben en ook nog maar ns een movement van 5". Tegen de tijd dat je om dat huisje of bosje heen bent gelopen zijn er al een paar beurten voorbij en heeft de tegenstander de kans gehad om flink wat wounds toe te brengen.

Ook kan gezegd worden dat uruk-hai niet echt de ideale tegenstanders voor de dwergen zijn. dwergen hebben erg hoge pantser, maar de uruks met strenght 4 hebben daar minder moeite mee als bijv. moria goblins, en dan had ik ook nog ns 3 berserkers meegenomen.
Death Rider

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs