Lorenzo's Grossdeutschland Panzergrenadiers

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Re: Lorenzo's Grossdeutschland Panzergrenadiers

Berichtdoor Beastherder » 11 dec 2014 11:16

Oeh, Tigers B)

Ik moet toch een keer die Su-100's gaan schilderen :scratch:
En ik bedenk me toch zo maar dat mijn Britten hebben nog wat extra 17-ponders nodig hebben :P

Probeer meteen zo'n Tiger Ace Skill dice van Stefan te vragen
Ik weet dat ie er een paar heeft, en die zijn best handig (en super-cool)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Caladai Doomblade » 12 dec 2014 11:00

[quote="Beastherder"]Oeh, Tigers B)

Ik moet toch een keer die Su-100's gaan schilderen :scratch:
En ik bedenk me toch zo maar dat mijn Britten hebben nog wat extra 17-ponders nodig hebben :P

En dat is dus precies het effect dat de tiger tank had op de allies: "Oh shit, tigers. :disturbed: Laten we snel een enorm kanon op onze tanks plakken!"

Maar misschien kun je voor de 500 punten die ik kwijt ben voor die twee tanks beter gewoon een half leger neerzetten. :yes: Focus jij maar lekker op die tigers, dan kunnen mijn StuG's gewoon hun gang gaan. :thumbup:
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 14 dec 2014 16:15

Yep, dat is vaak wel de beste oplossing voor die Heavies

Rookgordijn er op gooien, verder negeren en de rest van het leger proberen te slopen ^_^

Maar een goede wapenwedloop is erg goed voor de motivatie om dingen afgeschilderd te krijgen, dus ik vind het altijd wel prettig :yes:

"Die vliegtuigen vorige week waren erg eng, snel die luchtafweerkanonnen af krijgen"
"Laurens heeft Tigers, toch maar aan die Tank Killers gaan werken"
"Die ingegraven infantrie was echt niet weg te krijgen, ik moet nodig wat zware artillerie aanschaffen"

En uiteindelijk heb je een mooi gebalanceerd leger :wink:

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Caladai Doomblade » 03 jan 2015 23:37

Een beetje laat voor een kerstkado maar ik heb nu toch binnen, van mijn vriendin gekregen!
Afbeelding
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 04 jan 2015 15:30

Weehee!

Een echt boek, met pagina's om te bladeren en zo :D

Toch een stuk prettiger dan een illegale PDF :wink:

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Caladai Doomblade » 04 jan 2015 15:35

Zelfs als de PDF legaal is is het toch gewoon lekker om een echt boek te hebben. Toch een stuk overzichtelijker en makkelijker!

Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Caladai Doomblade » 09 jan 2015 16:54

Gisteren 2 tigers en 2 Pak40´s in ontvangst mogen nemen. Nu heb ik ongeveer 1500 punten bij elkaar.

Ik laat de tigers nog maar even ´ongeschilderd´. Skevan heeft ze mooi gespoten en ik weet niet of ik zo happig ben om er overheen te gaan kliederen. De huidige camo past niet zo goed bij mijn pas-geschilderde StuG's, maar van de andere kant kan elke duitse tank zijn eigen camo maken dus kan dat prima.

Volgende week donderdag tegen Beastherder 1500 punten spelen. Ik ben benieuwd wat hij meeneemt, want ik heb tot nu toe alleen maar tegen britten gespeeld (shermans of crommwell's, they all die! :whistle: )

Nu wordt het sparen voor half-tracks. Ik hoop in februari mijn budget bij elkaar te hebben voor de Plastic Soldier Company Panzergrenadier Support Deal (16 halftracks en conversion kit).

Maar nu eerst maar eens Pak's schilderen!

Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 11 jan 2015 16:30

Een stapel Panzerschrecks, wat Stugs, Pak 40's én Tigers
Ik denk dat het wat anti-tank betreft wel goed zit :yes:

Tigers zaten in onafhankelijke Schwere Panzerabteilungen, dus het is vrij logisch dat ze een andere camo-stijl hebben van je Stugs, want ze zijn van een andere eenheid
Lijkt me zonde om die ge-airbrushde camo over te schilderen

Ik weet zelf ook nog niet zo goed wat ik mee zal nemen. :unsure:
Ik zal mijn britse Shermans maar thuis laten als je die al zo vaak hebt gehad
Proberen die Tigers te swampen met hordes T34's klinkt leuk, of ik kan toch stiekum die IS2's meenemen voor het schrik-effect :D
Mijn 82e para's hebben ook al heel lang geen speeltafel gezien, ook wel weer leuk
Met alleen maar infantrie hebben al die enge anti-tank kanonnen ook niks meer om op te schieten :wink:

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Caladai Doomblade » 11 jan 2015 18:43

Qua schilderwerk weet ik dat de tigers best een andere camo kunnen hebben, maar door het air-brush gebeuren zien mijn StuG's er opeens uit alsof ze met vingerverf zijn geschilderd :o

Ik zie wel wat je meeneemt frank, ik wil ook best je infantry assaulten met mijn tigers hoor! :wink:

En anders lusten mijn grenadiers ze ook wel rauw. :whistle: :disturbed:

Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Lert » 13 jan 2015 14:14

Geroostert zijn ze veel lekkerder. Heb jij flamers?

Wat lijst betreft zou ik eigenlijk bet wel graag die IS'en in actie zien.
Thousands of feet march to the beat, it's an army on the march. Long way, from home, paying the price in young men's lives
What's the price of a mile?
Legers die ik speel: Ingeblikte duistertjes (FOW), dronken russen (Bolt action en ook FOW)
Lert
Some guy in Mousillon ... smelling funny

VorigeVolgende

Keer terug naar Historische wargames