2e battle tegen Bram,Grey Knights, volledig afgeslacht en opgegeven.
reserves op 2+ maar toch 2x een 1
saves gefaald, alles ging ineens liggen. Na beurt 3 had ik 1 Swarmlord over en 3 warriors in een droppod die nog moesten komen en nog 1 of 2 pods.
Maar we waren wel binnen de tijd klaar
3e battle vs Chaim Space Marines
Ik wilde altijd iets proberen en nu had ik de modellen (iekes ongeschilderden op tafel)
1 Tyranid Pirme (verplichte HQ)
3x1 Venomthrope (mobiele cover save)
+ 88 genestealers en 3 Broodlords
We speelden op de lavatafel en dat was gewoon difficult terrain met 5+ cover save
tactiek: infiltrate alle genestealers op 1 groupje van 7 na, outflank
Staan ze op 18", zet dan een paar naar achteren en de venomthopres op de rand van de deployment zone 3+ cover save

En de venomthropes moet je raken door de genestealers heen
Goed plan, werkte redelijk maar na beurt 4 weer opgegeven. We waren laat begonnen en de D&D tijd was al weer lang voorbij.
Wat ging er mis
1. het veld opgezet met LOS blockers over de breedte, we gingen over de lengte
2. te weinig LOS blockers in deze doos (TERREINMEESTER!!!)
3.de stealers stonden in conga line naar achteren in het terrein, je schiet de voorste af dus dat is weer 1 of 2 beurten later chargen. Ik had beter echt een 18" lijn kunnen amken
4. ik heb bijna alle varianten van genestealers (met scything talons, met adrenal glands etc.) en speelde WYSIWYG.(duh!) had dus nog meer stealers in kunnen zetten (minder broodlords=meer stealers)
5. een 7" en 8"charge falen, wel door terrein maar met fleet
6. hij had een thunderfire cannon (ignore cover)
7. chaim dropt een drop pad met veterans, ik ren terug met 1 groepje stealers en maak ze af. Vervolgens kunnen die stealers makkelijk 3 obj. claimen (we speelden obj. geen D&D 2015 missie). Maar nee hoor die objectives kreeg ik niet alleen. 3 units in je eigen deployment zone. Hallo, alles rent naar voren. 3 units in Chaims deployment zone. Dat probeer ik maar daar was ik nog niet. Pak obj 2, de neige in chaim's depl. zone.
8. outflankers lieten weer een beurt op zich wachten (en konden dus pas beurt 4 de thunderfire gaan uitschakelen)
9. Chaim had de eerste beurt
Maar leuke battle, chaim had toch zo iets van Shit, that many!
Daar doe je het voor als Nid speler
Alles outflank dan maar volgende keer.
We stopten bij 3-4 voor Chaim. Doordat hij bleef staan en schieten had hij ook niet veel obj. (en dan nog mazzel dat hij er 2x 1 in/nabij zijn deployment zone had