release rumors

Kom hier om te babbelen over ruimtemannetjes en raketwerpers en andere futuristische verschijnselen. Baard met kaas is een veel voorkomend begrip in 40K.

Moderator: Skevan

Re: release rumors

Berichtdoor Terentius » 29 nov 2014 22:49

Voorlopig blijft GW niet omkijken naar de Sisters of Battle, maar dat betekent niet dat andere bedrijven hetzelfde doen. Raging Heroes beginnen een nieuwe Kickstarter, nu voor de "Sisters of Eternal Mercy".

Afbeelding

Hoewel dit interessant klinkt, heeft de vorige Kickstarter een lading kritiek gekregen. Mensen hebben, na bijna anderhalf jaar, nog steeds geen mini's ontvangen terwijl de verwachte release datum ergens in maart was. Een dergelijk risico wilde ik destijds niet nemen en ben achteraf blij dat ik er niet aan heb meegedaan.

Misschien leren ze er van.

Daarnaast zijn de miniaturen van die Kickstarter wel binnenkort voor het algemene publiek beschikbaar!

[rimg]https://gallery.mailchimp.com/5dd2f1ee21f51d4cc41f5fbce/images/0eaf416a-90b7-41a0-821d-ff8b72c6cf99.jpg[/rimg]

[rimg]https://gallery.mailchimp.com/5dd2f1ee21f51d4cc41f5fbce/images/fc18f6a8-c39e-44b0-855b-3044e5619d5a.jpg[/rimg]

Waarom? Ze hebben geld nodig:

But our uncompromising stance for quality has not only made us late, but cost us a lot financially. And funds are now running low. But... DON'T PANIC

Deze nieuwe Kickstarter zal daar wel bij helpen.
...
Legers die ik speel: Chaos Space Marines & Dark Eldar
Terentius
Hormagaunts

Berichtdoor Beastherder » 30 nov 2014 17:46

Die gasten van Raging Heroes maken fantastische modellen :wub:
(ik heb al een stel van hun pre-Kickstarter modellen in mijn enorme to-do stapel liggen)

Helaas heeft de vorige Kickstarter wel bewezen dat het maken van mooie modellen niet per se betekent dat je weet hoe je een Kickstarter moet runnen :nono:

Ik ben héél benieuwd naar hun visie van een Sisters leger (en ze komen ook nog met Dark Elves ^_^ ), en mijn portemonnee krimpt al van angst voor als die TGG modellen in de winkel liggen, maar geen Kickstarter voor mij -_-

Over de nieuwe bases....

Het is ergens wel logisch, want de scale-creep in de laatste 15 jaar is enorm geweest
Een beetje dynamisch karakter-model steekt nu aan alle kanten uit over zn base

Als het dan gaat tussen het invoeren van een nieuwe base-maat of het herontwerpen van de complete range van de laatste 10 jaar is het een makkelijke keuze -_-

Ik vind die Marines er op hun nieuwe bases veel beter uit zien :yes:

Blijft het kleine detail van het effect op het spel....... :disturbed:
[quote="Terentius"]Ik ben er nog niet helemaal over uit of je daar wel een oneerlijk voordeel aan hebt. Kleinere bases zijn handig voor manoeuvreren en zo, maar je modellen in de unit zitten ook dichter op elkaar, waardoor de unit kwetsbaarder is voor blast weapons.

Als je de ruimte hebt en bang bent voor Blasts kun je je unit altijd verder uit elkaar zetten, of je nu grote of kleine bases hebt :dunno:

Het hebben van kleinere bases is echt alleen een voordeel :yes:
(vergeet ook vooral het effect op close combat niet, met kleinere bases krijg je gewoon meer modellen in combat dan je tegenstander met zn grote bases)

GW kennende zullen ze niet ingaan op dit probleem (oude Terminators op 25mm bases werden eerder al genoemd) dus dit zal toch echt een dilemma worden voor de toernooi spelers :(
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Terentius » 30 nov 2014 18:47

Als je de ruimte hebt en bang bent voor Blasts kun je je unit altijd verder uit elkaar zetten, of je nu grote of kleine bases hebt :dunno:

Het hebben van kleinere bases is echt alleen een voordeel :yes:

Dat is natuurlijk niet waar. De grootte van de base is toch zeker van invloed in hoeverre je de modellen van de unit uit elkaar kunt zetten.

Als je, in het geval van 32 mm bases, 3 modellen zover mogelijk van elkaar af wilt zetten, dan staan de twee verste modellen max. 13,36 cm van elkaar af. Bij bases van 25 mm is dat slechts 12,66 cm. Dus hoe kleiner de base, hoe minder ver die twee modellen van elkaar af kunnen staan, ook al heb je oneindig veel ruimte. Een zelfde argument kan er gemaakt worden voor grotere units.

'Niet-buren' komen dus steeds verder van elkaar af te staan zodra de bases vergroot worden. Voor 'wel-buren' verschilt er uiteraard niks, de unit coherency blijft immers 2''. Dat effect zou vrij helder moeten worden als je bases even denkbeeldig extreem vergroot.

In het geval van 25 mm bases heb je altijd de mogelijkheid om 3 modellen te raken met een Large Blast, ongeacht hoe de modellen nu precies gepositioneerd zijn. De diameter van een Large Blast (12,70 cm) is immers groter dan 12,66 cm. In het geval van 32 mm bases heb je niet altijd de mogelijkheid om 3 modellen te raken (13,36 > 12,70). Large Blasts worden dan duidelijk minder effectief.
...
Terentius
Hormagaunts

Berichtdoor Caladai Doomblade » 30 nov 2014 22:16

Inderdaad een leuk verhaal, maar niet boeiend. :gaap: Who cares? Die ene keer dat het echt iets uit gaat maken dat je modellen 7 milimeter verder uit elkaar kunnen staan zal me echt aan mijn reet roesten. Sorry. :dry:

Wie hier heeft er ooit lopen zeiken op een tegenstander die zijn modellen op scenic bases heeft gezet die net een andere afmeting hebben dan de originele bases? :nono: Niemand? Nou dan, einde discussie. :x
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor vhati » 30 nov 2014 22:31

geloof het of niet er word op toernooien wel degelijk over geklaagd, mijn eldar bikes hebben 'kleine' scenic bases en niet de officiele grote plastic doorzichtige (ze zijn dus net zo groot als de kleine doorzichtige aka 5 euro voor 1 of 5 voor 3) of zelfs geen bases (aka heb nog niet genoeg geld uitgegeven) en ben er 1x voor gediskwalificeerd en heb 2x punten in mindering gehad, en zo vaak ging ik nou ook weer niet naar toernooien.ander voorbeeld is oude landspeeders die achter rhino's verstopt kunnen worden omdat ze kleiner zijn dan biker modellen, op toernooien gelden gewoon andere regels helaas, iedereen doet alles om te winnen

Op de club zal het mij verder worst wezen en aangezien ik toch geen toernooien meer ga spelen voorlopig ga ik zeker niet rebasen :D
Het is voor mij alleen een 'naar' gevoel, het voelt toch als een 'cashgrab' :dunno: (alhoewel zo duur zullen die bases ook weer niet zijn ach gw bashen blijft ook leuk)
I just got lost in thought. It was unfamiliar territory

Why? Just because I can

Painted? What's that?
Legers die ik speel: Eldar, Space Marines, Tau, Tyranids, Chaos Daemons, High Elves, Skaven
vhati
Four Ogres, all with nifty pigtails

Berichtdoor Terentius » 01 dec 2014 00:19

Back to rumours dan maar! LORD OF THE RINGS RUMOURS!

Smaug is coming. To be able to field him in some sort of game would just be a ton of fun. Im not sure how often this would happen, but a fully painted Smaug and Town Militia fighting it out would be fantastic to see. However, we would need rules for this to happen........

Rules for Smaug are coming.

Please remember that this is early information, and must be considered rumors. It is from a very solid source. Just in case you just got here to Faeit 212, Smaug is coming up next week for pre-orders. Smaug: 1 miniature (online only) $490 USD

via an anonymous source on Faeit 212
at the end of the Smaug article in the White Dwarf it's written that full rules for him will be included in White Dwarf 46 in a free supplement.

Afbeelding

Heeft niks met 40k te maken, maar bij deze :P

[quote="vhati"]ach gw bashen blijft ook leuk

Hier nog wat om over te zeiken:

http://www.games-workshop.com/en-AU/Cha ... Web-Bundle

Dat is overigens in Australische dollars, wat neerkomt op zo'n 225 euro, ...voor 13 dwergen en een hobbit van vrij gemiddelde kwaliteit :nono:

Gezeur over GW prijzen in Australië is al lang gaande, maar dit was zo belachelijk dat ik het even moest delen. In Nederland zijn ze overigens 'maar' 165 euro.
...
Terentius
Hormagaunts

Berichtdoor shogun » 01 dec 2014 09:09

[quote="Terentius"] Hier nog wat om over te zeiken:

http://www.games-workshop.com/en-AU/Cha ... Web-Bundle

Dat is overigens in Australische dollars, wat neerkomt op zo'n 225 euro, ...voor 13 dwergen en een hobbit van vrij gemiddelde kwaliteit :nono:

Gezeur over GW prijzen in Australië is al lang gaande, maar dit was zo belachelijk dat ik het even moest delen. In Nederland zijn ze overigens 'maar' 165 euro.

Je hebt 'te duur', je hebt 'belachelijke prijzen' en je hebt 'van de pot gerukt'... hoe durven ze het te vragen. :td:
Stats are like bikini's. the show a lot but not everything.
Legers die ik speel: 40k: (chaos) marines, tyranids
shogun
Chaos Squat with the hat of Abaddon

Berichtdoor Skevan » 01 dec 2014 09:19

oh en het zijn resin modellen(failcast, of is dat inmiddels beter geworden)
With Ate by his side come hot from hell, Shall in these confines with a monarch's voice
Cry 'Havoc,' and let slip the dogs of war;That this foul deed shall smell above the earth
With carrion men, groaning for burial.
Skevan
BOFH

Berichtdoor Terentius » 01 dec 2014 18:03

...
Terentius
Hormagaunts

Berichtdoor Terentius » 01 dec 2014 19:12

De Black Library advent calendar is weer hier: