mathijs's 40k en flames of war blog

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Re: mathijs's 40k blog

Berichtdoor Bobske » 29 okt 2014 10:06

Tja, je kunt altijd liegen en hem gewoon aanvragen. Ik weet niet hoeveel problemen Mathijs daarmee heeft.

Dat heet de Wet overtreden, niet liegen.
eigen zeggen ze oh, foei en worden mensen boos. De wet overtreden kost je geld.
Trust me, je wilt geen strafblad voor zoiets stoms als een Paypall account
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Terentius » 29 okt 2014 14:36

En dat staat waar in de wet? Je hoeft hiervoor geen officiële identiteit te vervalsen, wat wel strafrechtelijk is (neem ik aan). Wat ze hooguit kunnen doen is je account opheffen of blokkeren.
...
Legers die ik speel: Chaos Space Marines & Dark Eldar
Terentius
Hormagaunts

Berichtdoor Chris » 29 okt 2014 14:42

Dit zijn inderdaad gebruikers voorwaarden. Heeft weinig met de wet te maken. Of je dat dan wel of niet wilt doen laat ik in het midden.
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Chris
Lord Lion-O

Berichtdoor mathijs97 » 10 nov 2014 20:33

vandaag de bike squad in elkaar geplakt en een begin gemaakt met een preadator anhilator.
foto's volgen zodra ik de preadator af heb.

wel vraag ik me af na het potje afgelopen do tegen chaim waar mijn zwaktepunten liggen.
iemand tip/wat toe te voegen? het liefs blijf ik uit de buurt van de heldrake want die vind ik echt spuglelijk :tau:
Legers die ik speel: 30k: World Eaters & Ultramar Auxillia Mordheim: Beastmen Black Powder: Östenreich
mathijs97
Suicidal Nurgling, playing with soap

Berichtdoor Terentius » 10 nov 2014 22:11

wel vraag ik me af na het potje afgelopen do tegen chaim waar mijn zwaktepunten liggen.
iemand tip/wat toe te voegen?

Weet je wat er mis ging? Kan anders moeilijk advies geven ^_^

het liefs blijf ik uit de buurt van de heldrake want die vind ik echt spuglelijk :tau:

Heldrake is vreselijk inderdaad.
...
Terentius
Hormagaunts

Berichtdoor mathijs97 » 11 nov 2014 01:25

wel, de raider had ik aan de zijkant ge deployed en werd vrij snel door een droppod met 5 sternguard met combi-meltas uitgeschakeld.
hierdoor werd typhus gedwongen om nog 2 derde van het bord te hobbelen voordat hij in close combat stond.
hoewel dit goed ging bij chaim denk ik niet dat dit veel gaat gebeuren bij een wat minder ap1 leger aka orks ofzo.

verder liet ik mijn plague marines niet ver genoeg door rijden omdat ik bang was dat zijn 2 vindicators, die al de mijne hadden gesloopt, de rhinos zouden slopen en daarmee de plague marines zouden mollen.

de plague zombies hebben niet veel gedaan omdat het een killpoints game was maar denk als het een objective game was gewwest dat ze meer hadden geddan.
Legers die ik speel: 30k: World Eaters & Ultramar Auxillia Mordheim: Beastmen Black Powder: Östenreich
mathijs97

Berichtdoor Terentius » 11 nov 2014 03:05

Een dure squad in een Land Raider stoppen is een flinke gok, vooral tegen Space Marines is dat geen goed idee. Alpha strike melta squad of centurions maken daar nogal snel korte metten mee.

Ik denk dat het sowieso slimmer is om zo'n 500+ punten squad in het midden van het veld te deployen, zo dicht mogelijk bij de actie, en niet aan de zijkant. Je had dan ook meer units in de buurt kunnen zetten zodat het voor die Sternguard moeilijker was om te landen. Je wilt geen geïsoleerde units als je tegenstander een dergelijke squad meeneemt. Ja, zo'n Sternguard squad kan geen fluit meer nadat ze hun combi-meltas hebben afgeschoten, maar dat zijn wel 2 kill points die daar niks staan te doen. Je wilt er ook niet je beste squad aan verspillen. Plague zombies zijn daar uitstekend voor. Die staan daar ten eerste de boel te versperren en ten tweede kunnen ze meteen een counter-charge uitvoeren, dan hebben die ook meteen wat te doen. Sternguard wint daar overigens niet tegen.

Vindicators zijn lastiger om mee af te rekenen en zijn uitstekend tegen jouw leger. Dat is een kwestie van een ongelukkige match-up. Enige wat Chaos daar echt tegen heeft zijn Havocs met Lascannons (alles op de Vehicle Damage table, behalve Immobilized, is goed tegen Vindicators) of Chaos Spawn met Mark of Nurgle (geen Instant Death en veel Strength 5 attacks op de charge).
...
Terentius
Hormagaunts

Berichtdoor Caladai Doomblade » 11 nov 2014 10:29

Als ik het zo hoor mis je toch een beetje long-range fire-support of iets heel mobiels zoals bikes. Bikes zijn uitstekend om zoiets als vindicators uit te schakelen.

Het is denk ik vooral belangrijk om ergens op het veld dreiging neer te kunnen leggen. Een voorbeeld daarvan zijn de vindicators van Chaim. Alleen de dreiging van die machientjes zorgt er al voor dat jij er op een bepaalde manier rekening mee gaat houden. Zoiets mist jouw leger denk ik, omdat de dreiging die je hebt allemaal 'short range' is en daardoor redelijk voorspelbaar.

Als je een landraider met een dikke unit er in hebt, dan zul je ook iets moeten hebben om ze te dekken of de aandacht af te leiden van het echte gevaar. Dat kan iets zijn dat heel groot is (qua model), of iets dat als heel gevaarlijk wordt ervaren (omdat het damage potentieel bijvoorbeeld heel groot is).
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Chris » 11 nov 2014 11:48

Waar ben je bij anderen bang voor? Dikke kans dat dat voor jou ook goed kan werken.
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Chris
Lord Lion-O

Berichtdoor mathijs97 » 11 nov 2014 13:44

[quote="Caladai Doomblade"]Als ik het zo hoor mis je toch een beetje long-range fire-support of iets heel mobiels zoals bikes. Bikes zijn uitstekend om zoiets als vindicators uit te schakelen.

hier kwam ik ook op uit, alleen was ik niet zeker wat het beste te doen met de punten. ik heb nu een preadator anhilator erbij voor longrange en een bike squad van 6 bikers met 2 meltaguns.

@chris:
over het hele bord vind ik ap1 en ap2 wapens eng. assault units doen me niet zoveel, mits ze geen grote hoeveelheid power weapons hebben.
en grote tanks met een hoog armour allround.

en natuurlijk mr.schnipschinp :P
mathijs97

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs