Johans schilder en conversie blogje

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Re: Johans schilder en conversie blogje

Berichtdoor Iron Bars » 11 jun 2014 18:49

Volgende batch tanks is af:

2 x exterminator:

Afbeelding

Afbeelding

En 2 x destroyer tank hunter:

Afbeelding

Afbeelding

Wat het totaal brengt op 7 leman russ tanks (nog 3 te gaan):

Afbeelding

Waarmee ik toch een geschilderd 1500pt leger kan maken (zowel astra codex als armoured battle group)

Afbeelding

Ook nog wat werk gedaan aan de hellhound turret:

Afbeelding
Afbeelding

Nu eerst op naar de 10 geschilderde tanks
Flak armor is not just a muscle shirt with the word "ARMOR" stenciled on it
Legers die ik speel: Imperial guard/Space marines
Iron Bars
Not banned yet

Berichtdoor Chris » 12 jun 2014 04:25

Cool cool :)
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Chris
Lord Lion-O

Berichtdoor Son of a Dreadnaught » 12 jun 2014 06:57

fire fire fire fire, I want to see fire!
I sexually identify as an Dreadnought. Ever since I was an Aspirant I dreamed of rumbling over planet dropping hot sticky plasma on heretics. From now on I want you guys to call me "Dreads”. If you can’t accept me you’re a dreadnophobe.
Legers die ik speel: Spezz Mahweens, Rope, Golden fruit
Son of a Dreadnaught
Mastah

Berichtdoor Iron Bars » 12 jun 2014 07:33

Zo te zien is hij goed gekeurd, dan kan hij in de undercoat.
Iron Bars
Not banned yet

Berichtdoor Johan » 12 jun 2014 14:00

even los van het model van de destroyer (want die is super vet vind ik) wat vind je van de destroyer als unit? Ik vind hem met zijn bs3 en de nieuwe regels rond strength D wapens wat tegen vallen.
If you are going through hell, keep going.

"w. churchill"
Legers die ik speel: FOW: Duitsers (Grenadiers en Panzer), Amerikanen (3rd Armoured), Britten. Team Yankee: WarPact forces, Soviets, Britten, Amerikanen en Israeliers, SAGA Normandiërs, Anglo Danes, Anglo Saxons en Ieren
Johan
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor Chris » 12 jun 2014 14:33

Wat heeft str D ermee te maken? Destroyer heeft een heavy laser destroyer array, die 60" str 9 ap 2 ordnance twin linked is. Bs 3 twin linked is 75% kans op te raken.
Het is dat vs de vanquisher met 72" str8 ap 2 heavy 1 armourbane. Welke dan beter is, sja. Hangt beetje van omstandigheden af. Ik denk dat ze allebij redelijk generfed zijn door de nieuwe ed 7 vehicle damage tabel. Ap 2 is een te kleine kans op kaboom, en dan wordt het al snel een hele dure tank voor wat ie opbrengt. Maar ach dan zet je er een paskisher naast en dan heb je dat weer gecompenseert.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Chris
Lord Lion-O

Berichtdoor Johan » 13 jun 2014 04:02

Hey ja, ik kijk het even na en je hebt gelijk. Ik dacht dat het een Strenght D wapen was. Zo heeft hij meer kans om te raken maar minder op een pen. Ik vind de IA versie van de vanquisher echt fijn. Binnen 36" twin linked vanwege de co-axel gun die je er op zet en vooral die beast hunter shells zijn master. :) AP2 is nog een leuke bonus maar explode resultes kun je gewoon niet meer op rekenen vind ik. Pask in een punisher is tegenwoordig wel het antwoord op alles. :P Zeker een coole unit.

"w. churchill"
Legers die ik speel: FOW: Duitsers (Grenadiers en Panzer), Amerikanen (3rd Armoured), Britten. Team Yankee: WarPact forces, Soviets, Britten, Amerikanen en Israeliers, SAGA Normandiërs, Anglo Danes, Anglo Saxons en Ieren
Johan
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor Iron Bars » 13 jun 2014 07:49

Ik ben het met jullie eens, destroyer is een heel gaaf model. Stats redelijk, in de armoured battle group denk ik dat hij een plaats heeft naast de vanq met beast huntershells, in de gewone codex als heavy support niet zo.

Maar uiteindelijk heb ik ze al 3 of 4 jaar maar er nog nooit mee gespeeld :grijns: .
Iron Bars
Not banned yet

Berichtdoor Johan » 13 jun 2014 10:04

dat zegt op zich al genoeg toch. :) En die exterminators? Ik vind het zeker ook vette models maar 4xS7 (tL) en in S9 met BS3. is dat de moeite waard?

"w. churchill"
Johan
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor Chris » 13 jun 2014 14:40

Exterminators zijn poep. Autocannons zijn filler, geen echte main gun. Ik heb destroyers wel vaker gespeeld in mn ABG, al neig ik eerder naar thunderers. Die vind ik wel nog erg goed. Maar een command tank vanquisher met beasthunter met een commisar main battle tank met infernus shells maken een hoop goed. ABG is toch geen toernooi outfit, dus dan maakt het ook minder uit als je ook wat mindere (maar zeker geen crap filler) units mee neemt.
Mooi was de pot dat ik een atlas recovery tank mee nam alleen om er tijdens de pot achter te komen dat ik de techpriest vergeten was ook in de lijst te zetten. Een epische ram later had een landraider een grote krater in zijn flank met een zooi bijzonder verbaasde terminators die eruit werden gegooit. Dat soort grapjes vergeet je nooit meer :)
Chris
Lord Lion-O

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs