Devil's Charge, Indianheads 2th infantry division

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Devil's Charge, Indianheads 2th infantry division

Berichtdoor TROLL » 09 jun 2014 15:09

Via marktplaats een leuke 60 euro deal gemaakt voor een flames of war leger.

Ik kan er het volgende van maken:

2th infantry division
Rifly company HQ 15pts

Combat platoon:
HQ section with 3 rifle squads(200), each squad has a bazooka team instead of 1 of their rifle teams (15)
215pts

Combat platoon:
HQ section with 3 rifle squads, 200pts

Mortar platoon:
HQsection with 3 mortar sections(155), a bazooka team added to all mortar sections (60)
215pts

Tank Platoon:
3M4 or M4a1 Shermans, veteran, improvised armour 350pts

Daarnaast heb ik het volgende over wat ik weer kan verkopen denk ik, dus als iemand geinteresseerd is:
3 shermans (m4a3)
2 Duitse stuggs
2 infantry bases

Enige tips, pointers, ideeën? :)
Legers die ik speel: Tomb Kings, Chaos Daemons, Legion: Imperial. Fallout Wasteland warfare
TROLL
Bandana Waddle Dee

Re: Devil's Charge, Indianheads 2th infantry division

Berichtdoor Skevan » 09 jun 2014 15:51

Stuggs en shermans dibs
With Ate by his side come hot from hell, Shall in these confines with a monarch's voice
Cry 'Havoc,' and let slip the dogs of war;That this foul deed shall smell above the earth
With carrion men, groaning for burial.
Skevan
BOFH

Berichtdoor TROLL » 09 jun 2014 15:59

@ stefan ik laat wel weten wanneer ik weer langs kom :)
Legers die ik speel: Tomb Kings, Chaos Daemons, Legion: Imperial. Fallout Wasteland warfare
TROLL
Bandana Waddle Dee

Berichtdoor Beastherder » 14 jun 2014 20:35

Welkom terug, Theo, in de wondere wereld van FoW :thumbup:

(ik zal die Russische infantrie horde toch wel missen :wink: )

[quote="TROLL"]Enige tips, pointers, ideeën? :)

Lijkt me een prima basis voor een leger :yes:
de belangrijkste kern-elementen heb je zo wel

Die infantry teams inruilen voor bazooka's is een speciale regel voor die lijst neem ik aan?
(Ik heb Devil's Charge gekocht en doorgelezen, maar het zit niet meer zo in mn hoofd :dunno: )

Best handig, word je een stuk enger voor tanks om in de buurt te komen en aangezien de teams die je er voor op offert toch al ROF 1 hebben lever je niet veel in aan vuurkracht.
Misschien een idee om het meer te verspreiden over de 2 units?
Dan heb je 2 units die best eng zijn voor tanks ipv 1 unit die heel eng is en 1 die dat niet is. Tanks zijn mobiel genoeg om de enge unit te negeren en de niet-enge te pakken

De bazooka's voor de mortier-unit lijken mij niet nodig, behalve als je ze mag Combat Attach-en
Die mortieren staan normaal gesproken achter de front-linie, dus als die zich moeten gaan verdedigen tegen tanks is er al iets anders helemaal fout gegaan -_-
Hebben ze de Combat Attachment regel, dan is het een handige manier om meer bazooka's aan je infantrie mee te geven :yes:
Je koopt de bazooka's als onderdeel van je Mortier unit en geeft ze vervolgens standaard aan de infantrie mee. Voor de mortier unit verandert er niks maar je infantrie units zijn net wat groter en enger geworden
Ik weet dat ik dat 'trucje' met mijn amerikaanse para's regelmatig heb toegepast, maar ik weet niet zeker of alle Amerikanen dat mogen doen
Mag je het niet, dan zou ik de punten ergens anders aan besteden

Waarom verkoop je de M4a3 Shermans?
Lijkt mij dat je die toch ook prima kan gebruiken?

Dan krijg je de uitbreidingsmogelijkheden, en die zijn natuurlijk eindeloos

Wat meer lange-afstand anti-tank is wel handig, om te voorkomen dat ze gewoon buiten bereik van je bazooka's je langzaam kapot bombarderen
Die amerikaanse Tank Destroyer regel zijn erg goed, dus dat is een idee, en ik kan natuurlijk voor 2,50 een Thunderbolt vliegtuig voor je meenemen. Dat werkt ook heel goed :yes:

Met de goede amerikaanse Special Rules voor Artillerie is dat altijd een goed idee, met meestal heel veel opties (tip: Spotter-vliegtuig :grijns: )

Infantrie legers zijn altijd vrij verdedigend ingesteld, dus ik vind het altijd wel prettig om een paar snelle units te hebben, zodat je meer kan doen dan je ingraven en incasseren. Meer tanks werkt, natuurlijk, maar vergeet ook zeker de Recon-units niet.
Mijn Para's zijn erg blij met hun rond-crossende Jeeps :yes:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Keer terug naar Historische wargames