Martijn's Orcs & Goblins

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Berichtdoor Squiggoth » 02 okt 2006 19:36

Rode schoentjes zijn hip, man .... die periode staat niet voor niets bekend als GW's Red Period. :laugh:

Ik heb nog steeds effe de Goblin-koorts dus ben ik gisteravond maar eens begonnen aan de Common Troll. Het beest lijkt een beetje op een kruising tussen een LotR-Cave Troll en een Rancor uit Return of the Jedi, en da's IMHO een Goede Zaak want Rancors heerschen, en zeker in RotJ zie ik liever de Rancor dan die stomme Ewoks. ;)

Ennieweej, de W.I.P. [s]Ranc[/s] Common Troll:
Afbeelding
(En ja, ik weet dat m'n keyboard smerig is .... al zeker een half jaar niet meer schoon gemaakt. :P )
Squiggoth

Berichtdoor Benman » 02 okt 2006 19:38

Hehehe, ben weer benieuwd wat het eindresultaat is. Ennuh ...... een grote kwast doet wonderen. :P
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Benman
BOFH

Berichtdoor Squiggoth » 02 okt 2006 21:07

Mjah, ik heb 'm net eens afgestoft met een grote kwast maar erg veel schoner ziet ie er niet uit op de foto. Macro-functies zuigen. :P

Ennieweej, stap 1 was Vomit Brown ----> Bronzed Flesh ----> mix van Scorched Brown, Purple Ink & Green Ink.
Stap 2: rug en ledematen geschilderd met verwaterde Catachan Green en daarna een was van Catachan Green, Dark Green Ink en Brown Ink over het hele model gekieperd ... In het echt ziet ie er een stuk donkerder uit dan op de foto (flits).
Inkt glimt als een tierelier en ik gebruikhet dus eigenlijk nooit, maar als je het mengt met verf wordt de glans een stuk minder en glazen met inkt geeft stiekem best mooie intense kleuren .... en het gaat snel, wat erg handig is bij Orcs & Goblins. ;)

Plaatje .... Ik baal alleen wél dat ik vergeten ben om een grijze vuilniszak over z'n kop te sculpten, nu lijkt ie net een oud Warhammer Vrouwke met die hangende memmen. :laugh:

Afbeelding
Afbeelding
Squiggoth

Berichtdoor Skaoot » 03 okt 2006 12:59

Woot woot!
Goblins!
ziet er goed uit...
ik hoorde gelijk geschreeuw om aandacht vanuit mn kast opklinken... Ik vrees dat die van mij zich verwaarloosd beginnen te voelen :huh:
Skaoot
Lover of Squigs

Berichtdoor Squiggoth » 14 okt 2006 17:20

Weer een paar uurtjes aan m'n Goblins zitten friemelen. De Shaman begint al lekker te vlotten (z'n Squig is af! B) :P) en ook maar eens begonnen met twee Spear Chukka crew.

Ik ben een beetje aan het experimenteren met verschillende huidskleuren .... Common Goblins en Forest Goblins wil ik wat frisser van kleur maken dan Night Goblins.

De twee Chukka crew (Common Goblins) hebben een basecoat van 50/50 Goblin Green/Snakebite Leather en een highlight van Camo Green .... Zometeen dat nog eens highlighten met 50/50 Camo Green/Bleached Bone, dan een beetje glazen met wat vieze kleurtjes en dan puur Bleached voor de laatste highlights ... Ben benieuwd wat eruit komt. :)

De Night Goblin Shaman is Goblin Green met Rotting Flesh toegevoegd voor de highlights en ook wat vieze glazes .... Wat grauwer en kouder dan de Commons.

Afbeelding

*edit*

Huid af ..... Nou de rest nog. :P

Afbeelding

*edit*

Go with the flow ..... Vandaag weer effe lopen piemelen aan m'n pupkes en 't schiet lekker op. B)
De bolt thrower is een ouwe paint job, dus die ga ik effe hier en daar bijwerken ..... Duidelijk nog Red Period zoals ie nu is. :P

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Squiggoth op 14 okt 2006 23:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Squiggoth

Berichtdoor Benman » 14 okt 2006 17:44

Hm, die Bolt Thrower heeft niet zoveel nodig denk ik. Die ziet er al redelijk uit.

Die Troll is errug smerig ....... ik kan 'm bijna ruiken. :D
Benman
BOFH

Berichtdoor Squiggoth » 21 okt 2006 19:55

Okseltjesfris, zo'n Troll. :P

De bolt thrower ziet er op de foto niet zo heel erg uit maar in het echt zit ie vol mouldlines en is het schilderwerk nogal belabberd .... Volgens mij was het Boltgun Drybrush, Brown Ink, Mithril Drybrush, Vermin Brown en Brown Ink op het hout en dan een Bubonik drybrush.
't Was toendertijd een haastklus. ;)

Ik ga 'm in ieder geval niet in de aceton gooien want da's inderdaad zonde ... Als ik vanavond thuis kom alleen effe de mouldlines weghalen en hier en daar oppimpen en dan vind ik 'm wel best. :)

*edit* Vandaag een mooie formule voor rood geleerd: Midnight Red B)

*edit2*
Deze week nauwelijks tijd gehad om te schilderen dus de Bolt Thrower en z'n crew zijn nauwelijks verder gevorderd dan vorige week. :dunno:

Ennieweej, groen bloed kruipt waar het niet gaan kan en vanmiddag ben ik dus maar eens begonnen aan m'n nieuwe generaal - Mr. Black Orc Big Boss.
Hij moet eigenlijk nog wat extra wapens en schilden krijgen (Armed to the Teef heerscht! B) ) maar ik had zin om 'm te gaan schilderen dus die extra wapens komen later nog wel een keer (hij heeft nu twee choppaz en een big choppa dus da's sowieso exact wat ie in de regels heeft).

Op m'n ouwe Black Orcs heb ik altijd de fout gemaakt om het metaal af te raffelen (drybrush tin bitz, drybrush boltgun, drybrush silver, klaar) maar daar Black Orcs voor 95% bestaan uit metaal moet dat nu maar eens afgelopen zijn .... Ben nu dus een middagje aan het kliederen geweest en nu begonnen aan glazes. Ik zit nog te twijfelen of het metaal lekker metalig laat (Black Orcs hanteren het no nonsense-beleid) of dat ik wat dags en manen enzo op z'n pantser ga schilderen (want een Big Boss mag wel wat pimp-ness hebben).
Zorg voor later ...... Nu lekker glazen. ^_^

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Squiggoth op 24 okt 2006 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Squiggoth

Berichtdoor Benman » 21 okt 2006 20:17

Hij's groot. :unsure:
Benman
BOFH

Berichtdoor Squiggoth » 22 okt 2006 22:25

Stom genoeg is me dat nooit opgevallen, maar dit model is inderdaad groot.
Sterker nog, hij is vrijwel even groot als de 40K Ork Warboss: http://i127.photobucket.com/albums/p147 ... calesa.jpg
Waarschijnlijk lijkt ie niet zo groot omdat de kop een stuk kleiner is .... Ik ben tegenwoordig een voorstander van minder grote hoofden op Orcs, kijkt stukken beter. B)
Greenskin Bosses, Big Bosses en Warbosses horen gelukkig groter te zijn dan de gewone Boyz omdat Greenskins hun hele leven lang spier- en botmassa blijven kweken, en de oudste, grootste en meest agressieve Orcs hebben de grootste spieren en dikste botten en zijn dus de baas .... tot er een nog grotere Orc langs komt wandelen met een grote knots.
Democratische verkiezingen zijn voor mietjes! :trout:

Begonnen met de huid terwijl het metaal droogt ..... Basecoat is een mengseltje van Chaos Black, Scorched Brown en Olive Green (een Vallejo verfje dat sterk lijkt op Catachan maar dan een pietsie grijzer).
Afbeelding

*edit*
Huid verder afgemaakt ..... Catachan Green en Vallejo Middlestone, tot puur Middlestone, daarna een Smerige Wash gemaakt - deze keer Chaos Black + Scorched Brown + Dark Green Ink + Purple Ink + Water - en daarmee niet alleen de huid maar ook het pantser een paar washes gegeven.

Daarna meer zwart aan de Smerige Wash toegevoegd en sommige pantserplaten nog wat vaker gewashed, op die manier krijg je een effect van pantserplaten die ooit zwart geschilderd waren maar inmiddels weer aan het afbladderen zijn.
Nou nog fatsoenlijke foto's leren maken. :P

http://i127.photobucket.com/albums/p147 ... oss007.jpg
http://i127.photobucket.com/albums/p147 ... oss008.jpg
AfbeeldingAfbeelding

*edit*
Nou begint ie ergens op te lijken ..... En de ouwe Tyranid Squigs zijn errug leuk om te schilderen, ik ga die niet alleen op character bases plakken maar ook door m'n Snotling Swarms heen mengen. :)

Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Squiggoth op 24 okt 2006 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Squiggoth

Berichtdoor The Duke » 23 okt 2006 19:18

:wub:
The Duke

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs