Nieuwe Guard Codex

Kom hier om te babbelen over ruimtemannetjes en raketwerpers en andere futuristische verschijnselen. Baard met kaas is een veel voorkomend begrip in 40K.

Moderator: Skevan

Re: Nieuwe Guard Codex

Berichtdoor theWoodcutter » 20 apr 2014 12:07

Die conscripts met psyker en orders (zowel de precisionshots als de extra schoten) is echt te kazig. :sick: . In kleine punten aantallen (<1000) is het zeer naar om tegen te spelen (tenzij dat je een soort pannekoekenspam speelt) en het kost ook nog eens geen drol. In grote aantallen is het natuurlijk gemaximeerd op drie van die blobs, vanwege de psykers.
Science is made up of so many things that appear obvious after they are explained.
Pardot Kynes
Miniaturen schilderen eerste zaterdag van de maand? Zie https://djonijmegen.nl/jongeren/warhammer-scenery/
Legers die ik speel: WHFB: DoC/WoC/Skaven;Bretonnia BP; WH 40K:DA; AT; FoW: Finns, WGoA: Tethru, SAGA:Scots, Jomsvikings, Anglo-Saxons
theWoodcutter
Mastah

Berichtdoor Chris » 20 apr 2014 12:42

Vergeet alleen niet dat het onmogelijk is om 50 man in range te krijgen. Tegen Terrence konden er per combat maar ongeveer 20 slaan, door pile-in en terrein. Dit was redelijk worst case scenario, dat klopt. Maar alles in range, laat staan rapid fire range is echt een utopie. In potjes <1000 is het ook meteen met alle support erbij richting de 250/300 punten, wat met een vierde/derde van je lijst als deathstar mag tellen. Net zoals elke andere unit van die punten in dat formaat pot. Een deathstar met 6 inch movement, zonder outflank of deepstrike. Gooi er een tarpit unit van 50p voor en je hebt er bijna geen last meer van de rest van de pot. Hier, zoals bij elke game, telt: speel de missie. Dan is het echt meteen zo eng niet meer.
3 Van die blobs werkt niet, ivm tekort aan priests. Met 2 mis je al een 2e priest in een blob (wat je aan efficiency gaat kosten). En drie blobs is 150 pupkes alleen in je constripts, dan moet je de rest van je lijst ook nog. 3 Blobs = 3 platoons, dus nog minimaal 75 man erbij. Ken jij iemand met 375 infantry modellen? Die ze ook nog binnen een avond allemaal gemoved krijgt? En die het ok vindt dat ie geen punten voor wat voor anti tank support dan ook heeft? Ik zou niet rekenen op meer dan 1 blob per lijst :)
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Chris
Lord Lion-O

Berichtdoor Johan » 21 apr 2014 06:39

3 flyers zijn best wel kaas, maar ik vind de valkery niet echt heel erg brilljant en gebruik hem vooral als transport. Meer plasma is best een goede optie, maar ik heb weinig BS4 er in zitten. Alle chimera's droppen? Of alleen die van de 2 IS? 50 man conscripts op het bord lijkt me echt heel cool, ben benieuwd wat dan de reactie is van de tegenstander. Zou je die blob gebruiken om je home objectives te kampen? of juist om naar de andere kant van het bord te komen? Commisars nog een goede optie voor zo een blob
If you are going through hell, keep going.

"w. churchill"
Legers die ik speel: FOW: Duitsers (Grenadiers en Panzer), Amerikanen (3rd Armoured), Britten. Team Yankee: WarPact forces, Soviets, Britten, Amerikanen en Israeliers, SAGA Normandiërs, Anglo Danes, Anglo Saxons en Ieren
Johan
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor Chris » 21 apr 2014 08:57

Je hoeft niet perse bs 4 te hebben om plasma te gebruiken :). Je kan de veterans al de plasma geven, dan is het sowieso een non-issue. En ik bedoelde alleen de 2 is chimeras droppen. Die 2 is kunnen dan de home objectives campen, en gebruiken hun heavy weapon als support. Blob is om aan de overkant te scoren. Dan moet ie het wel wegschieten, ipv negeren. Commisar is een optie, maar priest geeft al fearless.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Chris
Lord Lion-O

Berichtdoor Johan » 21 apr 2014 16:52

klinkt goed, ik ga er eens mee klooien. ben je een grote fan van demo charges op SWT?

"w. churchill"
Legers die ik speel: FOW: Duitsers (Grenadiers en Panzer), Amerikanen (3rd Armoured), Britten. Team Yankee: WarPact forces, Soviets, Britten, Amerikanen en Israeliers, SAGA Normandiërs, Anglo Danes, Anglo Saxons en Ieren
Johan
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor Chris » 21 apr 2014 22:38

Mja, marbo is weg he. Moet toch een spirituele vervanging hebben :) En als ze uit flyer komen met 2 flamers doet het goed pijn, zeker voor die punten.
Chris
Lord Lion-O

Berichtdoor Johan » 22 apr 2014 03:53

iemand hier mist zijn marbo geloof ik wel heel erg :P

"w. churchill"
Johan
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor Chris » 22 apr 2014 08:38

Marbot was de koning :wub:
Chris
Lord Lion-O

Berichtdoor Johan » 22 apr 2014 10:27

Is zijn volgens mij rumors dat er nog apparte slides bij gaan komen voor elke factie. Wat denk jij? Credible? Op dit moment is het gewoon bagger voor iedereen met een al rahem, chenkov of marbo model. laat staan voor de mensen die moeite hebben gedaan via forgeworld een griffon, colossus of medusa te bemachtigen en een basilisk hebben opgeofferd om er eentje te converten. Voor die arty kan iemand dan nog forgeworld boeken spelen, maar goed, niet iedereen vind dat goed. :td:

"w. churchill"
Johan
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor Chris » 22 apr 2014 10:47

Catachan zal sowieso komen. De rest durf ik niet te zeggen. Bagger voor een enkel infantry model? Das wel redelijk overdreven :) Er zijn vaak zak single models uit een codex gegaan. Macharius, Schaeffers last chancers, Gaunt's Ghosts om alleen voor de guard al wat te noemen.
Volgens GW is FW 100% legaal in elke pot. Dat mensen daar moeilijk over doen is niet hun probleem. In FW heb je legaal de arty, dus hij is nog legaal te gebruiken. Nog afgezien van het feit dat de modellen sowieso al alleen maar FW waren (behalve de oude griffon dan). Iedereen die moeilijk doet over wel of niet units gebruiken die volgens GW mogen moet niet zeuren als jij dan ook units niet toestaat. 3 Hellturkeys? Nuh uh! Etc.
Kijk bv in Fantasy maar naar dat mensen nog steeds Regiments of Renown spelen. Doet ook niemand moeilijk over. Stok uit reet, dan heeft iedereen meer plezier.
Chris
Lord Lion-O

VorigeVolgende

Keer terug naar WH 40.000