<Threadomancy>
De nieuwe legerboeken voor V4 hebben enkele units licht veranderd, dus na al die tijd moest er toch weer s wat aan de Amerikaanse Airborne gedaan worden.
Voor de 'gewone' Airborne infanterie is de grootste verandering dat de bazooka's en machinegeweren, die vroeger onderdeel waren van de HQ/weapons platoon, nu een upgrade zijn voor de infanterie units en dus niet meer los inzetbaar.
Effectief niet zo'n grote verandering, want die kon je vroeger ook al indelen bij je infanterie (en dat deed je eigenlijk altijd) maar betekent dat ik binnenkort maar s de unit herkenningstekens op de bases moet bijwerken.
De Glider infanterie heeft nu een M1919 machinegeweer team als standaard in hun platoon, en een optie voor een 2e 60mm mortier. *
Die had ik nog niet, maar even (

) zoeken in de Pile of Shame leverde wel de juiste modellen op.
Tijd om na al die jaren weer s wat Airborne te schilderen
Gelukkig had ik mn 'recept' voor de kleuren nog bewaard.

Ook bij deze moesten natuurlijk de 82e Airborne markings op de armen gedaan worden, maar dat was toch wat lastiger dan ik me kon herinneren van 'vroeger'.
Het zal de leeftijd zijn

Glider Infantry nu dus weer legaal in te zetten

* Overigens geen idee wat het nut is van een 2e 60mm mortier, behalve een extra lichaam om op te offeren, want een bombardement van 1 mortier is net zo effectief als die van 2
Of heb ik een regel gemist?
Maar goed, als je toch bezig bent kun je hem net zo goed ook even meeschilderen.