Vandaag een geweldige pot gespeeld tegen Bram.Mijn 4e battle met warriors of chaos. De setup was battle line (diagonale deployment zones) ik moest als eerste mijn gehele leger opzetten, waarna bram zijn leger opzetten en op een 6 de initiatief kon seizen, dit deed hij niet omdat zijn leger ging bidden naar een dame in een of ander meer.
Mijn infantry muur stond in het centrum van t veld tegenover de infantry muur van de brettonians, 40 peasants en 30 grail relic peasants ondersteund door 2x 10 archers.
Bram's grote knight bus stond aan de rechter kant van het veld, en aan de linker pegasus knights, yeoman horseriders en 2 trebuchets.
Mijn deamon prince, knights, warhounds en sorceror stonden op mijn linker flank, en de skullcrushers, andere warhounds en hellcannon op de andere.
De warhounds en yeomen gebruikte allen hun vangaurd move. En het spel begon.
In beurt 1 wilde ik met mijn knights de yeoman chargen, de paarden moesten duidelijk nog opwarmen en kwamen niet verder dan 2 inch door een gefaalde charge, de deamon prince sprong naast de brettonian peasants en flambeerde er een hoop. Ongetwijfeld was dit erg angst aanjagend voor de boeren maar door hun geloof in die zelfde dame als daarnet bleven ze staan... Mijn warhounds op de rechter flank stonden zo gepositioneerd dat ze een charge uitlokte van de ridders. De hellcannon opent vuur en legt 4 relic peasants om.
In beurt 1 van bram charged zijn generaal de warhounds aan de rechterkant die wegrennen en de generaal in het open laat.
De yeoman worden zo gepositioneerd dat de knights hen moeten chargen. boeren komen voor zover mogelijk naar voren, trebuchets openen vuur maar missen en de pegasus knights en gewone knights nemen positie in.
In beurt 2 chargen mijn skull crushers de general van Bram, ik weet hem slechts 1 keer te verwonden en leer al snel waarom hij zijn generaal zo voor mijn skull crushers durft te zetten. De blikken held had heroic killing blow (6jes to wound slacht elk model, ook monsters e.d.) helaas gebeurd dit niet voor bram en verliest hij met 2 puntjes, zijn generaal blijft staan. Mijn deamon prince charged de relic peasants, wint de combat, de peasants zijn wederom blessed door die dame en rennen hun benen onder t lijf uit en ontkomen de gevleugelde wraak van mijn deamon prince. De sorceror in mijn knights besluit een Remy (alleen op de wereld) te zijn en charged in zijn eentje de yeoman. Deze verliezen en rennen weg maar niet voordat ze mijn sorceror een keer in zijn oog hebben geprikt en hij 1 wound verliest. De yeoman ontkomen. De knights willen reformen maar halen hij LD test niet en kunnen alleen de reform maar geen move uitvoeren
In beurt 2 van bram charged zijn knight bus een van mijn warrior units, hoewel mijn warriors (met bsb) aardig ingeblikt zijn en best een stootje kunnen hebben houden de ridders van bram niet van stootjes uitdelen maar spelen ze liever stoomwals en rollen zonder enige moeite over mijn warriors

(Tijdens deze charge beweging sterven er meer ridders (3) door het bos waar ze doorheen moesten dan aan mijn warriors (0). De pegasus ridders chargen mijn deamon prince om hem nog even op te houden. Dit was succesvol want hij heeft ze geen haartje gekrenkt. De generaal van bram wordt een beetje bang van de skull crushers en zet t em op een rennen.
In mijn beurt 3 de sorceror charged wederom de yeoman hij wint, ze rennen weg en t catch spelletje blijft doorgaan. Mijn 2 unit warrior charged de rear van de pegasus ridders, een unit warhounds blokkeert de draai cirkel van de grote knight bus. Mijn skull crushers slopen de generaal. en mijn demon prince besluit wakker te worden en de pegasus knights te slopen en de warriors te pesten omdat deze nu voor niets gecharged zijn.
In de beurt 3 van bram reformed hij zijn ridders. ze kijken nu naar de deamon prince. de peasants staan klaar om gecharged te worden, trebuchets lossen stenen maar blijven missen.
In mijn beurt 4 charged mijn hellcannon de rear van de knights (wat hij ter nauwernood haalt). mijn hellcannon verliest de combat maar omdat hij een doorgedraaide deamon in een kartonnen doos is weet hij niet wat wegrennen is. en de combat gaat verder zijn blok ridders staat vast. Mijn deamon prince neemt positie in om de ridders te chargen, de warriors chargen de relic peasants die weer bij zinnen zijn gekomen na hun aanvaring met de deamon prince. de knights kunnen eindelijk verder bewegen en staan nu in positie om de peasants te chargen.
In Bram's beurt 4 gebeurd er weinig opzienbarends, de hellcannon combat gaat verder, trebuchets missen en peasants sterven.
In mijn beurt 5, de deamon prince charged, muncht door wat knights maar omdat ze nog een rang hebben zijn ze stubborn en blijven staan. De knights chargen de over gebleven peasants de skull crushers de relic peasants. Beide units stierven deze beurt of die erna. Mijn sorceror charged 1 trebuchet en sloopt de crew.
In de beurt 5 van bram cast brang +3 S en +3 A op al zijn characters, sloopt de hellcannon en wint combat, maar een deamon prince is een heldhaftige barry en rent nooit weg.
In de beurt 6 van mij weet bram mijn deamon prince 2 maal te wounden door zijn spreuk op zijn helden. Mijn deamon prince besluit een rust pauze te nemen en de inhoud van zijn neus interessanter te vinden dan het feit dat iemand een zwaard in zijn maag ramt en doet niets. Mijn sorceror charged de laatste trebuchet, sloopt 1 crew maar de rest blijft staan.
In de laatste beurt van bram verliest hij zijn trebuchet aan mijn sorceror en sterven de overgebleven ridders aan de deamon prince.
De battle was erg vermakelijk. Bram heeft geregeld pech gehad met was essentiele rolls maar heeft erg veel geluk gehad met zijn wardsaves. Wanneer de generaal in de bus knights was gebleven denk ik niet dat mijn deamon prince nog geleefd had.
De man of the match moet mijn sorceror zijn geweest die aan het eind van de battle geen wizard level meer over had maar wel 3 units gesloopt heeft in combat! Hij heeft nu de naam Remy, krijgt een steed of slaanesh omdat hij die hip vindt en gaat stiekem in zijn eentje in een hoekje zitten huilen omdat khorne hem geen blessing wil geven voor zijn harde slacht werk.
De hele battle report heeft niemand ook maar iets gelezen over een warshrine omdat dit ding rondjes heeft gereden, aanwezig is geweest maar verder helemaal niets heeft uitgevoerd.
Honourable mention gaat uit naar elke peasant op het veld die het geweld van mijn deamon prince van erg dichtbij hebben gezien maar besloten te heldhaftig te zijn om weg te rennen.
Nieuw army list voor 2500pts:
Lord: Deamon prince(235)
Wings(40), chaos armour(20)Mark of nurgle(10), lv2 wizard(70), soul feeder(10), flaming breath(30), +1 to hit weapon(15) 430pts
Heroes:
Exalted hero(110)
Battle standard(25), mark of tzeentch(10), talisman of preservation(45) third eye of tzeentch(10), halberd(6) 206pts
Chaos sorceror(110)
lv2(35), mark of slaanesh(5), steed of slaanesh(25),dispell scroll(25) (lore of shadows) 200pts
Core units:
18 warriors, shields, full command 300pts
18 warriors, shields, full command 300pts
5 warhounds, vangaurd 40pts
Special units:
10 chaos knights, ensorcelled weapons, full command 460pts
Rare units
3 skull crushers, ensorcelled weapons 234pts
1 hell cannon 210ts