Hoi Bob, Leuk dat je aan dwergen denkt!
er is een plastic kit om een kanon of organ gun van te maken (ik vind het in verglijking tot de oude metalen geen gezicht, maar hij is er wel). de Boltthrower is zowieso eigenlijk al afgeschreven nu je er geen here engineer meer aan kunt zetten en een master engineer nu maar bs4 heeft. Een flame canon zou eventueel handig zijn als je naar meer punten gaat maar dan zit je tot nu toe nog wel aan het metalen model (tenzij je zelf wat kunt maken van een plastic kit).
Ik vind het moeilijk om te zeggen of een runesmith nu wel of geen nut heeft in een 1000pts lijst, dwergen zijn een stuk minder goed in anti magic maar of dit in 1000pts echt speelt is nog maar de vraag.
Hammerers zijn iig de keuze voor de niewe dwergen, ik heb er pas 1 battle op zitten (2000 pts), maar zij hebben hem gewonnen (2 attacks met GW +1 extra strength komt hard aan in de flank als je vast staat op een unit Ironbreakers met oathstone, ook voor black orcs).
Ik denk iig dat de dwergen makkelijk van hun oude gunline tactiek af kunnen (of niet als je dat liever speelt), en stuk leuker om te spelen maar ook om tegen te spelen zijn geworden.
Helaas is de nieuwe gyrocopter niet een geweldige centerpiece (verre van imo), maar hij is ook geen must have.
Houd er ook rekening mee dat Quarrelers en Thunderers nu ook heavy armour hebben en met shields dus ook een ideale flanking unit zijn (het zijn gewoon warriors met shooting geworden). Je zou dus kunnen nadenken om de Irondrakes en lonbeards te vervangen voor quarrelers en warriors om zo je unit Hammerers groter te maken (deze zullen onder vuur genomen worden en kunnen extra aantallen goed gebruiken).