Bobske's WHFB Challenge

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Re: Bobske's WHFB Challenge

Berichtdoor Gotrek » 21 feb 2014 17:08

Hoi Bob, Leuk dat je aan dwergen denkt!
er is een plastic kit om een kanon of organ gun van te maken (ik vind het in verglijking tot de oude metalen geen gezicht, maar hij is er wel). de Boltthrower is zowieso eigenlijk al afgeschreven nu je er geen here engineer meer aan kunt zetten en een master engineer nu maar bs4 heeft. Een flame canon zou eventueel handig zijn als je naar meer punten gaat maar dan zit je tot nu toe nog wel aan het metalen model (tenzij je zelf wat kunt maken van een plastic kit).
Ik vind het moeilijk om te zeggen of een runesmith nu wel of geen nut heeft in een 1000pts lijst, dwergen zijn een stuk minder goed in anti magic maar of dit in 1000pts echt speelt is nog maar de vraag.
Hammerers zijn iig de keuze voor de niewe dwergen, ik heb er pas 1 battle op zitten (2000 pts), maar zij hebben hem gewonnen (2 attacks met GW +1 extra strength komt hard aan in de flank als je vast staat op een unit Ironbreakers met oathstone, ook voor black orcs).
Ik denk iig dat de dwergen makkelijk van hun oude gunline tactiek af kunnen (of niet als je dat liever speelt), en stuk leuker om te spelen maar ook om tegen te spelen zijn geworden.
Helaas is de nieuwe gyrocopter niet een geweldige centerpiece (verre van imo), maar hij is ook geen must have.
Houd er ook rekening mee dat Quarrelers en Thunderers nu ook heavy armour hebben en met shields dus ook een ideale flanking unit zijn (het zijn gewoon warriors met shooting geworden). Je zou dus kunnen nadenken om de Irondrakes en lonbeards te vervangen voor quarrelers en warriors om zo je unit Hammerers groter te maken (deze zullen onder vuur genomen worden en kunnen extra aantallen goed gebruiken).
Website: http://www.sanderschoonbeek.nl

I fight better drunk than you do sober
Legers die ik speel: WHFB: Dwarfs, Warriors of Chaos. WH40k Genestealer Cults
Gotrek
Chaos Squat with the hat of Abaddon

Berichtdoor Bobske » 23 feb 2014 10:25

HÉ Sander
leuk dat je mee denkt

Nou ja, alles van metaal en Finecrap valt af dus geen Flamecannon, grudgethrower of Boltthrower
Cannon vind ik idd ook niet mooi, en ik wil eigenlijk het liefst nieuwe modellen
De quarrelers en thunderers vind ik ook niet mooi

Maar heb nog wel een lijstje gemaakt
Gunline vind ik ook geen leuk idee.Heel de blackpowder en steamengines zouden van mij weg mogen, Het is Fantasy, geen steampunk (ik weet dat is weer heel iets anders)
Shieldwall vind ik wel vet

The New model Army

20 Longbeards met full command en shields
10 Hammers met full command
10 Ironbrakers met full command
10 Irondrakes met full command
Thane met oathstone (bellegar model)
Dragon Slayer

Dat is dan 963 modellen, dus nog 37 punten voor runen
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Bobske » 23 feb 2014 10:30

Full shield wall

20 Longbeards met full command en shields
20 Ironbrakers met full command
10 Irondrakes met full command
Thane met oathstone (bellegar model)
Dragon Slayer

Dat is dan 933 modellen, dus nog 67 punten voor runen

273 eur incl army boek

Ik blijf twijfelen dus misschien verkoop ik het Army boek wel weer verder
(ik mocht van Kellin ook geen Dwergen beginnen dat deed hij al)

Dus Kellin... Army Book Dwarves Nieuw 30 eur ;)
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 23 feb 2014 17:48

Kom op, Bob
Je kunt het! :cheer:

Dwergen zijn cool :hiho:
http://www.hivenovio.nl/forum/viewtopic.php?f=11&t=93&start=0

Helaas kan ik je maar weinig helpen qua tactisch advies (al mijn ideeën over dwerg-tactieken zijn van 2 edities geleden dus niet echt betrouwbaar) maar mijn morele support heb je ^_^

Als je je beperkt tot nieuwe plastics zijn je opties idd (voorlopig?) nog beperkt, maar vergeet de Miners niet, die zijn best netjes.

En vergeet de mensen buiten GW niet
Avatars of War heeft ook hele aardige dwergen-plastics
http://www.avatars-of-war.com/eng/web/index.php?option=com_content&view=article&prodcode=pl08&prodname=Dwarf+Thunder+Warriors&mediumcast=plastic&id=118&Itemid=115
http://www.avatars-of-war.com/eng/web/index.php?option=com_content&view=article&prodcode=pl01&prodname=Dwarf+Berserkers&mediumcast=plastic&id=118&Itemid=115

(en super-fantastisch-waanzinnig mooie characters, maar die komen niet door je 'geen metaal' limiet)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Gotrek » 23 feb 2014 23:11

Hoi Bob,

dat is een leuk lijstje, maar zonder warmachines kun je die Dragon slayer wel weg laten. Omruilen voor een runesmith met 1 of 2 keer rune of spellbreaking. Als je hem 2 keer neemt dispel je de spreuk niet alleen maar word hij ook vernietigd op 4+ (dan kan hij dus het hele spel niet meer gecast worden). Nu dwergen geen eigen dispel dice meer aanmaken is dit dus eigenlijk wel een must (vooral tegen die fijne hex spells). Ook kan een runesmith een dispel dice channelen op een 6+ maar daar hoef je niet van uit te gaan. De Armour Piercing die hij daarintegen aan de unit geeft is wel weer heel erg fijn.
Verder zou ik de Longbeards een magic banner met Rune of Stoicism (stubborn) geven en de Ironbreakers hetzelfde plus een andere goedkope rune om het legaal te houden. Thane met Oathstone in de Ironbreakers en je hebt een 5+ parry save aan alle kanten. Daarna snel doorgaan met Hammerers want deze zijn echt hard (vooral als je een charge weet te krijgen).
Ik zit nu zelf te denken om misschien een unit van 20 Quarrelers met full Command in te zetten. Nu ze heavy armour hebben en ook de shieldwall bonus krijgen zijn het eigenlijk gewoon warriors geworden met shooty (dus ook stand and shoot).

ook zou ik het niet zo erg vinden om 2 dwergen spelers te hebben, met de nieuwe manier van spelen is het namelijk helemaal niet zo erg om tegen elkaar te komen (vooral niet met de nieuwe hatred rule en verschillende manieren van speel stijlen).

Kijk ook eens bij Scibor (volgens mij wel Resin en niet het goedkooptste maar deze miners zien er bv wel erg goed uit).

Afbeelding

Gotrek

Berichtdoor Bobske » 24 feb 2014 09:37

Dus Kellin... Army Book Dwarves Nieuw 30 eur

Dit was natuurlijk een geintje
Want Joost heeft al dibs geroepen als ik weer stop met dwergen. :snif:

Thanks, heren goed advies.
Tja die Lord met oathstone en parry save all round leek mij ook wel erg goed (en ik weet nog bijna niks van WHFB)

Die miners zien er erg vet uit

Tja, die Slayer vind ik super vet (Alhowel Chaims vriendin zei dat hij aan het dansen was???)
Maar zonder een unit slayers, tja.
Die van Avatars of War zijn wel cool, maar ik zie toch al meteen veel dezelfde poses/modellen.

Vraag: kunnen Hammerers en een great weapon en een shield? zo lijkt het wel in het army book maar zal wel niet mogen volgens de algemene regels?
(lijkt me ook dat de dan 3 armen nodig hebt)
Schilden vind ik gewoon gaaf en meer variatie om te schilderen.

En die Blog van je Frank, wat waren we nog jong (en slank) :)

Bedank voor het advies heren, ik twijfel nog verder.

M.... 1.000 p dwergen om het te leren en dan zien we wel weer...
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

Bobske
BOFH

Berichtdoor TROLL » 24 feb 2014 09:39

Als je hammerers een shield mogen in de lijst dan mogen ze die gewoon meedragen.

Vs shooting is dat dus +1 op je armoursave.

In combat gebruik je alleen altijd de greatweapons in de huidige editie. :)
Legers die ik speel: Tomb Kings, Chaos Daemons, Legion: Imperial. Fallout Wasteland warfare
TROLL
Bandana Waddle Dee

Berichtdoor Gotrek » 24 feb 2014 15:46

Hammerers hebben een Great weapon en een Hand Weapon in de regels (als ik het me goed herinner want ik heb mijn boek even uit geleend). Ze hebben de optie om shields te nemen en zouden dus de combat in kunnen gaan met HW en Shield. (als ze dan gecharged worden hebben ze ook de +1 parry safe (Shieldwall) in de eerste ronde van de combat). Model technisch zul je even moeten kijken hoe je ze in elkaar zet (aangezien het een dual kit is met Longbeards zitten er wel shields in de doos).

Gotrek

Berichtdoor TROLL » 24 feb 2014 15:52

Als ik me niet vergis moet je wanneer je het hebt een ander wapen gebruiken in combat dan je standaard hand weapon. Volgens mij hebben units in 8th niet meer de keuzes (mijn dark elf spearmen hadden niet de keus om hand weapon/shield te gebruiken :(
Legers die ik speel: Tomb Kings, Chaos Daemons, Legion: Imperial. Fallout Wasteland warfare
TROLL
Bandana Waddle Dee

Berichtdoor theWoodcutter » 24 feb 2014 15:57

Nope, dat mag (helaas) niet meer. Zodra je een "special" wapen hebt, mag je alleen dat gebruiken in combat. Een magisch wapen wint daar nog eens van (maar dat is hier niet aan de orde). Dus de Hammerers zullen altijd de Great Weapons moeten gebruiken.
De Hand Weapon + Shield bonus kan niet geclaimd worden zodra je een special/magic weapon in combat hebt, ook al is dat magic weapon een handwapen.

Even een voorbehoud maken:
Dit is natuurlijk niet waar als ze een speciale regel hebben die deze situatie wel toe laat, maar volgens het grote regelboek, is dat zoals het is. ^_^

Edit: ge-ninja-ed door Theo.... :tu:
Science is made up of so many things that appear obvious after they are explained.
Pardot Kynes
Miniaturen schilderen eerste zaterdag van de maand? Zie https://djonijmegen.nl/jongeren/warhammer-scenery/
Legers die ik speel: WHFB: DoC/WoC/Skaven;Bretonnia BP; WH 40K:DA; AT; FoW: Finns, WGoA: Tethru, SAGA:Scots, Jomsvikings, Anglo-Saxons
theWoodcutter
Mastah

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs