Benman's Warhammer vrouwkes, anders dan Sisters of Sigmar

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Berichtdoor Beastherder » 10 sep 2006 17:19

Leuk Ben, en weer s wat anders

Als je nog wat meer modellen zoekt, ik kwam deze jongens tegen
Shadowforge
Je moet s kijken bij fantasy, en dan specifiek de Tribal en Valkyrie modellen. Volgens mij moeten die er uitstekend tussen passen.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Benman » 10 sep 2006 17:28

Owww, daar zitten zeker stoere modellen tussen zeg ........ alleen .... het is geen GW, hehehe. Eerst maar een zoveel mogelijk van die GW zien te verzamelen want anders wordt het ook te gek ook. ^_^
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Benman
BOFH

Berichtdoor Benman » 02 okt 2006 19:01

Zo, alweer 3 klaar. De een wat mooier dan de ander, maar dat ligt aan de sculpt. Tevens een Standard Bearer gemaakt van het Mordheim-vrouwke. 3x Raden wat de champion wordt....

Afbeelding
Afbeelding

Bijna 2 ranks:
Afbeelding
Benman
BOFH

Berichtdoor Squiggoth » 02 okt 2006 19:46

[quote="Benman"]De een wat mooier dan de ander, maar dat ligt aan de sculpt.

Hehe, je gaat nu toch niet beweren dat die klomp lood rechts op de foto met dat hele kleine slipje, de apenwenkbrauwen en de bos blonde .... uhhh .... loodkronkels op de kop geen mooie sculpt is? :laugh:

Die Chaos Amazon is errug strak geworden ... Mooi model met eenn goed gekozen kleurenschema, nu wil ik er zeker wel eentje hebben. B)
Ze is trouwens nog een flink stuk groter dan ik dacht, ondanks de stiletto-hakken.

Bijna 2 ranks

En een paar weken geleden had je met dezelfde pupkes nog drie ranks en wat extra modellen .... De nieuwe editie is kud. :P
Squiggoth

Berichtdoor Benman » 02 okt 2006 20:19

Tsja, in het echt zijn ook niet alle meisjes even mooi. :nono: Ik heb nog zitten denken om een grijze vuilniszak over d'r kop te sculpten, maar dat ziet er in fantasy ook zo maf uit. :P
Benman
BOFH

Berichtdoor Benman » 13 okt 2006 20:18

Nou, het zijn niet allemaal even goed gesculpte modellen, die van vóór 1990. Maar ik doe wat ik kan.

Zo kwam het modelletje via Ebay bij mij thuis:

Afbeelding

Zo ziet ze er nu uit met haar cocaine-/kikkeroogjes B) :

Afbeelding
Afbeelding

En hierna ook al weer 2 andere bijna klaar waaronder Sem Phox. :wub:
Benman
BOFH

Berichtdoor Squiggoth » 13 okt 2006 20:37

Het heeft stiekem wel 'n zekere charme, die ouwe miniaturen ..... Vreselijke sculpt maar de verf maakt nog een hoop goed. B)
Heb je over de ouwe verflaag heen geschilderd, of zit er echt maar zo weinig detail in die sculpt?

Dit is trouwens een site die je eens moet bezoeken: http://minipainting-guild.net/crap/craphome.html
Site waar mensen heel lelijke ouwe modellen oppimpen: http://minipainting-guild.net/crap/abstracity.html ;)
Squiggoth

Berichtdoor Benman » 13 okt 2006 22:01

Thx voor de URL's.

We zijn blijkbaar niet de enige die van kudsculpts toch nog iets proberen te maken.

En ja, het is een sculpt met bijzonder weinig detail. De riemen van de scheenbeenbeschermers en de schouderpalletten zijn bijvoorbeeld "koud" geschilderd. De ogen liggen óp het hoofd i.p.v. in het hoofd.
Misschien had ik moeite moeten doen met greenstuff maar ik vind originele modellen nu net zo okee. Niets mee gedaan, zo uit de mal gekomen. B)
Benman
BOFH

Berichtdoor Squiggoth » 13 okt 2006 22:31

Hehe, eigenlijk is het best geinig dat het gebrek aan ogen op dit model een teken is dat het een slechte sculpt is ..... Jakob Nielsen heeft onlangs een vrouwtje gesculpt waarbij hij opzettelijk de ogen als platte oppervlakken heeft gesculpt om zodoende de schilder complete vrijheid te geven met betrekking tot de gezichtsuitdrukking (klikkerdeklik!).

Op zich een leuk idee, maar het werkt alleen wanneer je als schilder veel gebruik maakt van licht-donker contrast. Sowieso zijn ogen IMHO de belangrijkste stukkies op veel modellen en er zijn maar verrekte weinig schilders die in staat zijn om fatsoenlijke symmetrische freehand-ogen te schilderen .... een kleine afwijking in de ogen en het model is meteen lelijk, zoals die smily: :blink:

En over ogen gesproken, ik ben vanavond ook fijn bezig geweest met oogjes ..... Stom genoeg heb ik Warmaster-modellen geschilderd met grotere ogen dan die van deze Troll. ;)

AfbeeldingAfbeelding
Squiggoth

Berichtdoor Benman » 13 okt 2006 23:07

Als ik ergens van gruw dan is het wel kleine ogen of ogen die slecht uit de mal komen. Verschrikkelijk pielwerk, maar ik ben er wel achter dat ik eerst de ogen doe alvorens ik het gezicht ga highlighten. :yes:

Alweer een klaar, en dit is een betere sculpt en dus ook iets beter verfwerk:
Afbeelding

Inmiddels 3 volle ranks, dus rankbonus 2. En nogsteeds niet één hetzelfde model in de unit. Next is Sem Phox en een female Thief. Daarna heb ik 2 modellen met lichamen al aanwezig in de unit, alleen hebben ze verschillende hoofden.

Maarja ...... de unit in Euro's loopt langzaam maar zeker naar de € 200,- :hc:
Benman
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs