Mijn Flames 0f War projectje

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Re: Mijn Flames 0f War projectje

Berichtdoor Beastherder » 03 feb 2014 16:38

Ik hoor jullie al denken "Hé, het was toch af?" :dunno:

Mijn para's zijn inderdaad volledig compleet, maar ik hou hier ook de voortgang van mijn Irish Guard tank-leger bij en daar is nog zat aan te doen
Lang geleden dat ik daar voor het laatst iets aan gedaan heb (ik moest een jaar, en 6 pagina's, terug) maar er is een belangrijke reden om weer vol voor mn Market Garden legers te gaan
(de duitsers krijgen binnenkort ook weer aandacht)

het is 2014, wat betekent dat het een jubileum jaar is voor veel belangrijke veldslagen
in Juni is het 70 jaar sinds D-Day, en dichter bij huis is het in September dus 70 jaar sinds Market Garden

Dat geeft me 7 maanden om te werken aan mijn MG ge-thematiseerde legers en iets hips te organiseren voor die tijd
(nog geen idee wat, ook daar heb ik nog 7 maanden de tijd voor :wink: )

Om te beginnen dus maar wat artillerie voor mijn Ieren: 2 Sextons
Afbeelding

Een unieke optie voor een Guard SP artillerie eenheid is een buitgemaakte Duitse SdKfz251, dus die mag niet ontbreken
Groen geschilderd met een stel flinke sterren er op om 'ongelukken' te voorkomen, maar het leek mij logisch dat ze het interieur nog in de originele kleur hadden gelaten
Afbeelding

Nog zonder bemanning, die staan alvast in de primer
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Lert » 03 feb 2014 19:00

Staat toch voor geen meter, ierse kleuren op een 251.
Thousands of feet march to the beat, it's an army on the march. Long way, from home, paying the price in young men's lives
What's the price of a mile?
Legers die ik speel: Ingeblikte duistertjes (FOW), dronken russen (Bolt action en ook FOW)
Lert
Some guy in Mousillon ... smelling funny

Berichtdoor Guy » 04 feb 2014 20:40

Dat .50 cal machine geweer staat daarentegen bijzonder goed :wink:
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Guy
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 23 feb 2014 18:33

De Sextons en halftrack hebben wat meer leven gekregen, nu met crew en viezigheid

Afbeelding

En de andere mensen nodig voor een artillerie-eenheid; Command, Observers en Staff teams

Afbeelding
Afbeelding

Na de reputatie van de Staff teams van mijn amerikaanse artillerie ( http://www.hivenovio.nl/forum/viewtopic.php?f=50&t=1741&start=60 ) kon ik het natuurlijk niet laten om ook deze jongens een kaart van Nijmegen en omgeving mee te geven
Afbeelding
Afbeelding

Ja, het model wijst naar de brug van Nijmegen
Nee, dat is geen toeval :wink:

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Guy » 23 feb 2014 21:17

Hip Frank!! Het wordt tijd dat je dat kaartje op het kopieerapparaat legt, de staf van de 5.5 inch batterij die natuurlijk nog gaat komen heeft die kaart ook nodig!
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Guy
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 23 feb 2014 21:54

5,5 inches staan zeker in de planning (gotta love big guns :D ) maar een eventuele landkaart gaat gewoon weer met de hand, hoor

Ik ben ondertussen aardig ervaren met die dingen, dus het gaat steeds makkelijker

Beastherder
BOFH

Berichtdoor drava » 24 feb 2014 17:07

Wauw erg gaaf, zeker tof dat je die kaart zo klein hebt weten te schilderen! Jammer dat ik niet ver genoeg kan inzoomen anders had ik vast mijn huis kunnen vinden ;).
They drown them in that shit

Zou ik daar extra knoflooksaus bij mogen?
Legers die ik speel: WHFB: Orcs & Goblins, Chaos Warriors en Vampire Counts 40K: Space Marines.
drava
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 09 maart 2014 21:03

ik ga rustig verder, dus weer 2 Sextons

Afbeelding

verder hetzelfde als de vorige 2, dus ik ga snel verder met:

OP Sherman
Afbeelding
Afbeelding

Ziet er uit als een gewone Sherman, en dat is ook precies de bedoeling
Een OP Sherman is een tank gemaakt als beschermde observatie-post voor een artillerie eenheid, dus het kanon is er uit gehaald en vervangen door radio's, landkaarten en verrekijkers.
Hij is dus nauwelijks bewapend, slechts een enkel machinegeweer in de romp.
Om te verbergen dat hij zo kwetsbaar is, heeft hij dus een dummy-loop gekregen. Dat is niet meer dan een stuk geschilderd hout op de plaats waar het kanon zou zitten.
Uiterlijke kenmerken zijn dus beperkt tot het ontbreken van het co-axiale machinegeweer (daarvoor in de plaats 2 observatie openingen) en de markeringen van een artillerie eenheid (76 op rood-blauw)
Ook opvallend is dat artillerie eenheden de divisie en regiment markering een stuk hoger op de romp hadden dan je bij de gevecht-tanks zag. Niet te controleren of dat bij alle eenheden zo was, maar ik heb het zo gedaan, ook om de OP Sherman toch een beetje herkenbaar te houden.
Ook niet terug kunnen vinden hoe zwaar zo'n OP Sherman was (dit in verband met de gewichtsaanduiding in de gele cirkel) maar het leek mij logisch dat ie wat lichter zou zijn zonder kanon.
Gokje -_-

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 16 maart 2014 18:30

wederom een (kleine) uitbreiding van de artillerie eenheid; een Matador truck om de Staff team te vervoeren

Afbeelding
Afbeelding

Niet helemaal correct, want het hoort eigenlijk een veel kleinere 15CWT truck te zijn, maar dit model is erg cool en, niet geheel onbelangrijk, gewoon bij mij op het werk te koop voor 2,99. -_-
Ik zeg dat een eenheid die gewiekst genoeg is om een duitse halftrack te stelen ook wel ergens zo'n grote, comfortabele truck heeft kunnen ritselen :yes:

En wederom een mogelijkheid voor het schilderen van Mickey Mouse camo
Voor degenen die gemist hebben wat Mickey Mouse camo is, hier heb ik het eerder uitgelegd http://www.hivenovio.nl/forum/viewtopic.php?f=50&t=1741&start=10

De Matador truck hoort eigenlijk de grote 5,5" kanonnen te vervoeren.
Ik heb hem wel eens 'in het echt' van dichtbij mogen zien, en het is een enorm indrukwekkend apparaat. Erg groot en 4-wiel aangedreven, echt een bullebak
Voor een idee van schaal, hij is dus hoger, langer en minstens zo breed als een Sherman tank :o
Afbeelding

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Guy » 16 maart 2014 20:50

Mooie truck!! Als ik ooit een 5.5" batterij ga bouwen weet ik ze bij deze te vinden
Guy
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Historische wargames