Frank's Bolt Action

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Frank's Bolt Action

Berichtdoor Beastherder » 12 aug 2012 15:10

De wereld blijft samenzweren om mij tot nieuwe projecten te dwingen :P

Warlord Games (waar ik mijn romeinen al vandaan haalde) is al een hele tijd bezig met een uitgebreide range WO2 figuren in 28mm ('warhammer-schaal')
http://www.warlordgames.com/store/bolt-action.html

Tot nu toe kon ik de verleiding, met moeite, weerstaan, want er moest eerst een FOW-leger af en er is niet echt een goed en makkelijk verkrijgbare spelsysteem verkrijgbaar
Warlord had dat ook door, dus ging samenwerken met Osprey Publishing, Rick Priestly en Alessio Cavatore om een eigen spel te maken
Dat komt er dus binnenkort aan, en mijn eerste indrukken zijn erg positief

http://www.warlordgames.com/store/bolt-action/rules-books/bolt-action-rulebook.html
http://www.warlordgames.com/24500/rick-priestley-the-size-of-games-in-bolt-action/
http://www.warlordgames.com/24757/rick-priestley-the-role-of-morale-in-bolt-action/

Als eerste voorbereiding een doos plastics gekocht, om te kijken of mijn kleuren/highlight-schema voor FOW goed werken op de grotere schaal
Dat werden amerikanen, voornamelijk omdat die doos toevallig in Utrecht in de winkel lag. Nog geen idee of dat ook mn eerste serieuze poging tot een leger word, zo zonder legerlijst of regels. :dunno:
Coole ideeën genoeg natuurlijk; mijn bestaande FOW-legers vertalen naar een nieuwe schaal lijkt me erg gaaf, of juist meer gaan voor een elite SpecialForces-achtig leger dat in FOW niet echt tot zn recht komt :scratch:

Afbeelding
Afbeelding
om dezelfde reden ook nog geen unit of rank markings op de pupkes, daar wacht ik nog even mee
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Re: Frank's Bolt Action

Berichtdoor Beastherder » 12 aug 2012 15:26

Een tweede samenloop van omstandigheden was dat we op het werk een aanbieding binnen kregen van HobbyBoss 1:48 tanks
http://www.hobbyboss.com/plus/list.php?tid=50&TotalResult=19&PageNo=2

1:48 is iets groter dan de schaal van de pupkes (officieel 1:56), maar ik vind dat je er wel weg mee kan komen
(zeker met een 40% aanbieding plus werknemerskorting op toch al zeer betaalbare sets :grijns: )

dus nu heb ik ook een stapel Shermans, een landingsvaartuig en wat T34's en KV's op de to-do stapel liggen :roll:

de eerste zitten al in elkaar, dus hierbij:

Amerikaanse M4A3 76mm(W) Sherman
Afbeelding
Afbeelding

Duitse Opel Blitz truck
Afbeelding

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Chris » 12 aug 2012 15:45

Leuk spul.
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Chris
Lord Lion-O

Berichtdoor drava » 13 aug 2012 07:44

ZIet er gaaf uit, benieuwd of het nog serieuze concurrentie gaat worden van FOW.
They drown them in that shit

Zou ik daar extra knoflooksaus bij mogen?
Legers die ik speel: WHFB: Orcs & Goblins, Chaos Warriors en Vampire Counts 40K: Space Marines.
drava
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 13 aug 2012 11:38

[quote="drava"] benieuwd of het nog serieuze concurrentie gaat worden van FOW.

Nee, het word een concurrent voor 40k :wink:

Beastherder
BOFH

Berichtdoor mathijs97 » 13 aug 2012 12:43

als het echt 40k schaal is dan zou je ze alsnog kunnen inzetten als imperial guard mocht het spel niet leuk zijn/weinig animo.
handig! :yes:
lijkt me een leuk spel.
Legers die ik speel: 30k: World Eaters & Ultramar Auxillia Mordheim: Beastmen Black Powder: Östenreich
mathijs97
Suicidal Nurgling, playing with soap

Berichtdoor Beastherder » 23 sep 2012 17:59

Vorige week het BoltAction regelboek mogen lenen van Stefan (waarbij ook hierbij nogmaals hartelijk dank :worship: )

Regels zien er goed uit :yes: , lekker simpel en snel, met toch interessante tactische mogelijkheden.
Vooral de willekeurige volgorde waarin de units geactiveerd worden in een turn zal voor een heel unieke spelervaring zorgen.
Opvallend is ook dat de ratings van tanks en kanonnen zeer simpel zijn gehouden, iets dat Panzer-fanaten en Treadheads misschien zal tegenvallen, maar wat weer benadrukt dat dit spel draait om de infantrie.
Wie tank-battles wil kan zich beter met Flames of War bezig houden.

Ook meteen flink lopen knutselen met de leger-lijsten die in het boek staan, want das gewoon leuk om te doen, en ik moest nog steeds beslissen welk leger ik mee wil beginnen.

Voorlopig lijkt de keuze de Britse Commando's te worden.
Die zijn stoer en cool, een elite-leger dat in FOW niet echt tot zn recht komt, en met hun raids door heel Europa zijn ze 'fluffy' tegen zo'n beetje iedere tegenstander.
(en ik heb er al modellen van, maar das een detail :wink: )

Afbeelding

Legerlijst is ook gemaakt, en 1 doos plastics plus een machinegeweer, mortier en een Sherman is al genoeg voor 1000pts
Lijkt me een mooi streven

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 14 okt 2012 16:07

De eerste modellen zijn geschilderd

Gaat wat langzaam, met pen en papier er bij om het kleurenschema later terug te kunnen vinden, en een stapel referentie materiaal bij de hand om te checken wat de kleur van de knopen moet zijn ^_^

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

bij de doos krijg je ook decals voor Commando-logo's en rank-markings, maar die dingen glanzen enorm en het is dan weer lastig om het weer mat te krijgen, wat essentieel is om de illusie van stof te creëren.
Die heb ik dus toch maar ge-freehand

Afbeelding

Leverde nog even een research vraagstuk op over de vorm van het commando-logo, want de ene keer wees het geweer naar links, andere keer naar rechts
Ik snapte er niks van, tot het kwartje eindelijk viel: op beide shouders wijst het geweer naar voren! :o
(is uiteindelijk op het model niet te zien natuurlijk, maar ik vind dat belangrijk om te weten ^_^ )
Afbeelding

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Bobske » 15 okt 2012 16:59

ik blijf het zeggen...
maar voor de laatste keer, ziet er weer tof uit Frank :wub:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Chris » 15 okt 2012 20:18

Ik verwacht toch minstens dat het stiksel op de mouwen ook natuur getrouw is! Overdwarse steek met zij-slip. Echt, dat detailwerk, man man man.
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Chris
Lord Lion-O

Volgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs