Martijn's Nurgle blog.

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Berichtdoor Squiggoth » 30 aug 2006 23:20

Update ...... Twee weken geen fuk aan Warhamster gedaan (okee, twee nieuwe Goblins half geschilderd) maar 't begint nu weer te kriebelen en ik ben bezig om wat meer characters te bouwen voor de campaign:

1) Weltheow the Putrsecent, de Battle Standard Bearer die oorspronkelijk in m'n leger zat (lelijk Limited Edition model, dus eruit gegooid na het Warhammer Weekend in Baarle-Nassau)

2) Bjarni Leperblight, de voormalig Kislevite captain die vorig jaar één van m'n banners aanvoerde nadat ie uit één van m'n andere banners was gekicked omdat ik was vergeten dat een Exalted Daemon als twee Hero Slots telt: klikkerdeklik voor fluff geschreven door Mr. Tjieter himself. :P

Oorspronkelijk wilde ik Weltheow maken van Orc/Chaos bitz uit m'n bit box:
Afbeelding
Ik heb dat een paar weken terug al eens geprobeerd met een (Breto)Nurgle-Champion en dat was best leuk om te doen:
http://i13.photobucket.com/albums/a285/ ... hex001.jpg
http://i13.photobucket.com/albums/a285/ ... hex002.jpg
http://i13.photobucket.com/albums/a285/ ... hex003.jpg
http://i13.photobucket.com/albums/a285/ ... hex004.jpg
Maar toen herinnerde me ik dit figuur nog, één van m'n eerste Nurgle-modellekes die oorspronkelijk als Lord bedoeld was - maar nooit afgemaakt omdat ik bleef steken op het sculpten van armen:
Afbeelding
Afbeelding
En die ga ik dus gebruiken om te verbouwen tot BSB ..... Zodra ik fatsoenlijke armen weet te vinden/sculpten. :unsure:

Weltheow en Bjarni tot dusverre:
Afbeelding

Toe bie kontinjoet .....
Squiggoth

Berichtdoor Benman » 30 aug 2006 23:41

Die dikke lijkt een beetje op die dikke uit Dune ..... de originele film uit de jaren 80 bedoel ik dan.
Goeie film trouwens ......... ben eigenlijk nog steeds op zoek naar een DVD.
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Benman
BOFH

Berichtdoor Squiggoth » 04 sep 2006 21:14

Ik ken Dune alleen van het PC-spel uit uhhh ..... '92 of zo, de boeken hebben me nooit geboeid en de film heb ik nooit gezien. Mocht ik ooit een Dune-DVD'tje vinden dan kijk ik 'm eerst effe en dan mag je 'm eventueel overkopen als ik niet goed vind. ;)

Ow ja, topic update .... Aangezien de heren Frank P. te N. en Ben L. te M. druk bezig zijn om hun legers klaar te maken voor de aankomende campagne heb ik besloten om niet achter te blijven .... Voor je het weet krijg je een reputatie van 'langzame schilder die nooit iets af krijgt' of zo. :whistle:

Vandaag dus een beetje aan het pielen geweest met twee ouwe Epic Great Unclean Ones, oftewel stand-in Plaguebearers/Chaos Warriors. Eentje had ik al geschilderd (klikkerdeklik!) maar ik was niet zo heel tevreden met het resultaat en dus heeft ie effe mogen zwemmen in de thinner .... Nu is ie groen.
Daarnaast ook nog een tweede Shakebearer/Plaguespeare, die Carnival of Chaos Plaguebearers zijn erg mooie modellen en nog leuk om te schilderen ook. Deze heeft een ouwe krullenpruik en een rare streepjesbroek. :P
't Is overigens niet alleen voor de Campaign dat ik Plaguebearers aan het schilderen ben .... 17 september is het Golden Griffon-toernooi en ik vind het saai om met exact dezelfde lijst als vorig jaar te spelen. ;)

Verder ben ik nog steeds druk aan het brainstormen over die BSB en mounted Exalted Champion. Ben heeft het idee van tentakels geopperd voor de BSB - makkelijk te sculpten en je kunt daar ook makkelijk een banner pole insteken en er weer uithalen wanneer dat nodig mocht zijn. Is wel een goed idee, nu nog een keer verzinnen waar ik de vlaggestok van ga maken. :)

En nu nog een plaatje:

Afbeelding

(Camo Green, Camo Green + Elf Flesh, Camo Green + Elf Flesh + Rotting Flesh, + nog meer Rotting Flesh, puur Rotting Flesh, wash met Tamiya Smoke, Purple Ink en Dark Green Ink en dan nog eens highlighten met Rotting Flesh ... Easy does it. ;))
Squiggoth

Berichtdoor Benman » 04 sep 2006 21:42

Hmmm, neem voor de vlaggestok misschien een echte bamboe satehspies. Die zijn nogal taai, hebben van zichzelf al een beetje houtstructuur die je met verf kunt "beitsen" (=glazen) waardoor de houtstructuur blijft doorschijnen.
Wanneer je dan die banner in en uit z'n arm/hand moet schuiven loop je minder kans dat de verf eraf gaat als wanneer je een plastic banner gebruikt.
Misschien dat je van te voren boven de arm/hand op de prikker nog wat noesten kunt boetseren. Niet eronder natuurlijk want dan gaat hij niet meer passen in de arm/hand. ^_^
Benman
BOFH

Berichtdoor Squiggoth » 04 sep 2006 21:49

Benman ........ you're the greatest ......... :wub: :P

Zo'n satehprikker is een goed idee .... Ik zat zelf al te bedenken of er een manier is om een fietsspaak te zagen met een babyzaagje.
Zonder dat het zaagje naar de filistijnen gaat dus ..... 'Aap noot mies a silly thing, and can't be done. ;)

Heb je die bamboe prikkers toevallig nog liggen? Ik heb hier alleen de standaard waaibomenhout-satehprikkers en ik weet uit ervaring dat je daar geen ruk aan hebt.
Squiggoth

Berichtdoor Death Rider » 05 sep 2006 13:02

ik heb nog wel een aantal sateprikkers liggen waarmee ik een pallisade aan t bouwen ben (zon 300 stuks dus) en dat bouwen schiet niet echt op.
ennieway, ik zal er dd-dag een paar meenemen als je wilt (en als ik t niet vergeet)
Death Rider

Berichtdoor Squiggoth » 05 sep 2006 13:17

Ben heeft ze al in z'n koffer zitten, maar in ieder geval bedankt. ;)

Zo, weer een pupke af en vanavond maar eens verder pielen aan die Plekberror met de pruik. Desert Yellow hoorntjes heerschen. :)

Afbeelding
Squiggoth

Berichtdoor Benman » 05 sep 2006 14:10

Dune (1984)

Baron Vladimir Harkonnen
Afbeelding
Benman
BOFH

Berichtdoor Skevan » 05 sep 2006 22:34

volgens mij heb ik hem op dvd, je zou hem misschine kunnen kopieren?
Skevan
BOFH

Berichtdoor Squiggoth » 09 sep 2006 18:22

Neem anders een keertje mee, kijken of die Mr. Harkonnen nog wat inspiratie oplevert. :)

W.I.P.: Figaro.
Afbeelding
Hip pupke. ;)

*edit*
Hotpants ..... :P

Z'n mantel ga ik schilderen met een hele ouwe Imperial Purple die ik ooit van Bob heb gekregen .... Heel fout kleurtje. :wub:

AfbeeldingAfbeelding

*edit*
Afbeelding

Da's een unit die ik vóór volgende week zondag af wil krijgen ... Het zijn 15 Plaguebearers, óf 13 Plaguebearers en een mounted Exalted Champion met een halberd en een Chalice of Chaos.
Toelichting: dat rare lelijke ding in het midden op de cavalry base, is een ouwe Bromathrax - in de oude Warhammer Roleplay/HeroHammer-regels waren dat Nurgle-avatars met (als ik het me goed herinner) M6 en verder alle stats zo ongeveer op 10, en ze hadden een automatische, ongeneesbare Nurgle's Rot met een straal van 2800 feet met de wind mee. Als Games Master gebruikte je de Bromathrax vooral om lastige spelers efficiënt uit het spel te schrijven geloof ik. :P
Ennieweej, ik heb lang lopen dubben over hoe je een Bro kan gebruiken in 6th/7th edition en ik bedacht me van de week opeens dat je Chaos Heroes daemonic kan maken via de Chalice of Chaos (aan het begin van de battle drinkt je Champion ervan en dan wordt ie Daemonic) .... een mounted Exalted Champion is redelijk perfect om een Bromathrax te 'simuleren', behalve dan dat een Exalted Champion geen 10 heeft op zo ongeveer al z'n stats. Oww, en hij kan W en T verliezen vanwege de Chalice of Chaos .... HeroHammer days are over. ;)

Ik heb nog een weekje de tijd om te bedenken of dit een Bromathrax wordt, of toch maar gewoon een unit filler die als twee Plekberrors telt met een gewone Mortal generaal .... Ik heb tegenwoordig genoeg modellen geschilderd om een beetje te kunnen schuiven met units voor 1500 pts. battles. B)

*edit*
.... En weer een Plekberror klaar. B)

AfbeeldingAfbeelding
Laatst bijgewerkt door Squiggoth op 10 sep 2006 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Squiggoth

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs