Gisteravond voor het eerst in een jaar mijn ratjes maar weer eens uit de kast gehaald om een battle te doen.
Dat beviel me eigenlijk wel weer goed! Het blijft toch een leuk leger!
Ik heb 2500 punten gespeeld tegen de brettonia van bram.
Zelf speelde ik de volgende legerlijst:
Zoals een goed skryre-fan betaamd... veel crazy weapons
Characters:Grey seer, BSB,
Flying carpet priest <-- first try!
Doomrokkit engineer
Engineer met 1 pistol. <-- 3 extra leadership op je slaves... voor 23 punten
Core:50 clanrats, 30 vermin, 2 mortars, 2x30 slaves, 3x6 giant rats
special7 Rat ogres, 14 jezzails, 2x7 gutter runners <-- 1 unit de complete battle vergeten
Raredoomwheel, plague cata, 2 warp lightning cannons
De brettonia... Wauw! Wat heeft hij daar een prachtig leger! en goed geschilderd!
Bram had een 5tal grote ridderunits van verschillende typen. Grails, realms, errants
1 lord, 1 bsb, een lvl 4 prophet, een lvl 2 damsel
40 men-at-arms, 20 archers, 1 trebuchet.
Battle:Zoals een goede ratten-generaal betaamd, heb ik mij slaves en giant rats opgeoffert om de brettonia te vertragen en een beetje extra te kunnen schieten.
Beurt 1 viel dat helaas vies tegen... 2 misfires... schade bleef beperkt.
Na beurt 2 gingen de dobbelstenen ineens erg bizarre resultaten vertonen, de meeste in mijn voordeel. 1 doomrokkit schot ( 30 punten ), molesteert 20 men-at-arms HIT! ... Een warp lightning ball, die in een unit grails 8 strengt 8 hits doet, no armoursaves...auwtsj!
Mijn doomwheel krijgt een charge op ridders... 4 combatrounds later is hij erdoorgeen met zijn bliksem en s6 impacthits.
Bram gooide ook wel een paar mooie rolls... bijvoorbeeld 8 ward saves op 5+, er 6 haalt, en daardoor mijn ratogres breekt.
Maar al met al was het geluk toch aan mijn kant.
Maar uiteindelijk word de battle gewonnen door de carpet-priest. Bram kon hem niet echt kapotschieten, met zijn T5... Door de grey-seer op lore-of-plague te laten rollen, en zijn spells tactisch in te ruilen voor spell 1 en spell 13, kon ik de spells voor de priest spells bijna kiezen.
D6 S5 hits, op elke unit binnen 12''.... dat konden de mensjes niet zo waarderen. Vlieg ertussen... KABOEM!
beurt 2 KABOEM, beurt 3 charge die archers... en ow eeuh KABOEM.

friggin' crazy.
Na beurt 4 zijn we ermee gestop. Het was laat zat, en de battle was wel een beetje bekeken. Bram had weinig combat-units meer over, die in de overige 2 beurten punten konden scoren... ik was weinig kwijt ( de ratogres en 2 giant rat-packs

).
achteraf De battle verliep een beetje ongebalanceerd. Het is wel duidelijk te merken dat skaven een modernere en daardoor sterkere lijst is als brettonia. Bovendien zijn die skaven shooty-stuff, met al hun "no armoursaves allowed" wel erg goed uitgerust tegen brettonia.
Daardoor snow-ball-de het wel erg snel uit controle.
Ik heb dik zitten genieten, van mijn ratjes die het goed doen... en ondertussen ook zichzelf nog af en toe om zeep helpen

Voor bram was het vast wat minder... maar ondanks zijn verlies vond ook bram het wel een leuke battle zij hij. gelukkig.
En het was in ieder geval gezellig.

Volgende keer lizards? die schieten wat minder goed