In de nieuwe Market Garden boeken staat nu ook de lijst voor SS Kampfgruppe Euling, de verdedigers van Nijmegen
Dat is natuurlijk niet te negeren, dus de plannen zijn omgegooid en deze SS-ers zullen worden uitgebouwd naar die lijst
KG Euling had de tijd gekregen om zich flink in te graven in het centrum van Nijmegen, dus ze zijn een zgn. Fortified Company
Dat betekent loopgraven, prikkeldraad en mijnenvelden in de lijst, en de kunst is een monsterlijke verdediging neer te zetten waar de tegenstander zich helemaal op stuk kan lopen.
Klinkt saai, maar na al die jaren Dwergen spelen in Fantasy zie ik daar wel de charme van

Gelukkig hebben we op de club al flink wat loopgraven en dergelijke liggen dankzij Ben (

), dus die hoef ik niet meer te maken, maar in de lijst staan ook nog HMG Nests, FlaK Nests en Gun Pits waar ik toch voor aan de knutsel moet
Terrein maken is niet bepaald mijn sterkste kant (ik kan het wel, maar ik vind het gewoon niet leuk om te doen

), maar ik ben er toch maar gewoon aan begonnen
Als eerste een zgn. Gun Pit voor de beroemde 88-ers, Luftwaffe FlaK36

Deze staan al op een scenic base, die ik wil integreren in het ontwerp van de GunPit
Stap 1
creatief met balsa

Stap 2
nu is het nog gewoon een hek

Stap 3
wat meer balsa als vuller voor de zandhelling

Stap 4
met Milliput word de rest opgevuld

Stap 5
met zandpasta van Vallejo word de balsa/milliput helling ingesmeerd, en meteen wat puin er overheen gestrooid voor een wat 'stads' karakter

plastic H-profielen, houten balken en losse bakstenen, oorspronkelijk bedoeld voor treinbanen
Stap 6
de voorkant van de scenic base van de Flak krijgt de zelfde behandeling, en vormt zo samen een volledig omsloten GunPit

Erg tevreden over het resultaat
Nu even rustig de tijd geven om te drogen en dan heb ik erg veel zin om dit te gaan schilderen