NIEUWE EDITIE FOW!

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Re: NIEUWE EDITIE FOW!

Berichtdoor Benman » 18 maart 2012 16:43

Me no have hardback. :dunno:

Ach, tegen die tijd: Me buy third edition hardback. :wink:
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Benman
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 18 maart 2012 17:58

Die gratis softcover is nu uiteraard ook voor een appel en een ei op e-bay en dergelijke te vinden
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Skevan » 18 maart 2012 21:19

me want to play against ben then
With Ate by his side come hot from hell, Shall in these confines with a monarch's voice
Cry 'Havoc,' and let slip the dogs of war;That this foul deed shall smell above the earth
With carrion men, groaning for burial.
Skevan
BOFH

Berichtdoor Benman » 14 dec 2012 00:14

Ik zit er echt aan te denken om weer eens wat te gaan doen met FOW, het kriebelt iig wel maar ik zit me hier af te vragen of er nu zo vreselijk veel veranderd is dat een nieuw regelboek kopen een 'verplichting' is. Momenteel is het financieel nu even geen goudberg, vandaar.
Benman
BOFH

Berichtdoor Skevan » 14 dec 2012 00:50

als je echt wilt gaan spelen, mag je mijn grote ruleboek wel lenen om er weer in te komen. Volgens mij is er niet echt iets drastisch verandert een paar dingen. frank zou je het waarschijnlijk zo kunnen vertellen.
With Ate by his side come hot from hell, Shall in these confines with a monarch's voice
Cry 'Havoc,' and let slip the dogs of war;That this foul deed shall smell above the earth
Skevan
BOFH

Berichtdoor Skevan » 14 dec 2012 01:11

of voor 20 euro heb ik het mini rulebook gezien op ebay.
http://www.ebay.nl/itm/Flames-War-A5-Mi ... 500wt_1414
Skevan
BOFH

Berichtdoor Benman » 14 dec 2012 17:13

Thx Skevan. Ik heb op een boek geboden. ;-)

Zit nog wel te twijfelen waar ik mee ga beginnen: het tweede 2-squad pioneer team, de 4 Tiger tanks, de 2e 88 AT gun, Light infantry Gun Platoon, de 2e Sdkfz 7/1 (quad 2cm), de Heavy Artillery 15cm Howitzer box (4 stuks geschut), of de 4 Schwimmwagen (Recce platoon).

Keuzes keuzes. :dunno: ^_^
Benman
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 16 dec 2012 16:04

@Ben
Nieuwe editie heeft toch een aantal behoorlijk significante veranderingen :yes:
Basis van het spel is natuurlijk nog het zelfde, maar Assault heeft een paar grote verandeingen, Transports zijn nu véél nuttiger en zo talloze andere kleine veranderingen (en allemaal verbeteringen naar mijn mening -_- )

Ik zou dus wel zeker aanraden om dat nieuwe regelboek in handen te krijgen

Vast wel te vinden op E-bay idd, of in 1 van de 2 startsets die er nu zijn:
http://www.flamesofwar.com/online_store.aspx?CategoryID=13116
(die grote startset heeft briljante plastic mini's, maar ik kan me voorstellen dat je je schilder-stapel niet verder wilt uitbreiden)
http://www.flamesofwar.com/hobby.aspx?art_id=3543
Subcultures in Utrecht had, toen 3e editie net uitkwam, een mooie aanbieding van de oude startset (die met de 3 shermans en 2 stugs) voor de helft van de prijs mét het nieuwe kleine regelboek
Geen idee of ze daar toevallig nog wat van hebben liggen, maar waarschijnlijk zullen die wel op zijn.

De hardcover is overigens ook erg mooi, hoor
Zeker omdat je er ook het "Forces" boek bij krijgt, met de nieuwe 'standaard' legerlijsten
alleen een beetje duurder, hè :huh:

[quote="Benman"]Zit nog wel te twijfelen waar ik mee ga beginnen: het tweede 2-squad pioneer team, de 4 Tiger tanks, de 2e 88 AT gun, Light infantry Gun Platoon, de 2e Sdkfz 7/1 (quad 2cm), de Heavy Artillery 15cm Howitzer box (4 stuks geschut), of de 4 Schwimmwagen (Recce platoon).

Keuzes keuzes. :dunno: ^_^

Blijft een kwestie van smaak, natuurlijk, maar ik ben wel een fan die kleine, snelle recon-units (Armoured Jeeps for the Win! :thumbup: ) daar kun je het je tegenstander altijd lastig mee maken B)
Ik heb ook aan de verkeerde kant gestaan van Stefan's 15cm Howitzer, en ik kan je vertellen dat die dingen echt veel pijn doen :snif:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Benman » 16 dec 2012 18:44

Voor nog geen € 10,- en dat is met verzendkosten een mini-rulebook op de kop kunnen tikken. :wink:
Benman
BOFH

Berichtdoor Benman » 19 dec 2012 12:00

Ik zag dat alle 'Briefing'-pdf's ook worden aangepast aan de nieuwe editie. (Kennuh we weer gaan printuh :grijns: ) Ik zag dat met name ook de puntenwaarde van sommige units is aangepast. Wat me dan een beetje bevreemd is dat de 'oude' boeken als Fortress Europe, D-Day, etcetera ongemoeid blijven. Je zou verwachten dat wanneer de Briefings aangepast worden dat er ook gesleuteld gaat worden aan puntenwaarde in de andere boeken.

Maar dat is niet aan de orde? Ik lees zelfs op de site van FOW dat de versie van vóór Fortress Europe, Festung Europa, ook gewoon bruikbaar blijft. -_-
Benman
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Historische wargames