De ClubAvond

Kwebbel over de kleur van je onderbroek (die van mij is vandaag grijs) of de grootte van een bijzonder omvangrijke tulp in je tuin. Of over iets anders. Begin gewoon een Word Association Thread!
Voorheen ook wel bekend als hive cafe

Moderators: Bobske, Skevan

Re: De ClubAvond

Berichtdoor Lert » 22 okt 2011 14:32

M'n Lertcrons hebben van de SPESS MEHREENS gewonnen, dus dat is altijd goed - SPESS MEHREENS die verliezen.

Helaas verloren die SPESS MEHREENS (Samen met mijn lertcrons) ook de battle tegen de grijze nightjes - ondanks dat we de battle niet af konden maken was het al wel duidelijk wat er zou gebeuren.
Thousands of feet march to the beat, it's an army on the march. Long way, from home, paying the price in young men's lives
What's the price of a mile?
Legers die ik speel: Ingeblikte duistertjes (FOW), dronken russen (Bolt action en ook FOW)
Lert
Some guy in Mousillon ... smelling funny

Berichtdoor Bobske » 28 okt 2011 20:10

Het was weer gezellig druk
van zowel WHFB,WH40K en Mordheim waren er enkele battles en een enkele schildertafel.
Het lijkt me wel duidelijk dat onze club leeft.
Wie er verslag wil doen van de avond/zijn battle ga je gang :)
Ik doe voorlopig een stapje terug. :yes:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Bobske » 11 nov 2011 14:06

Het was goed druk en volgens mij had iedereen het uitstekend naar zijn zin.
De schildertafel was druk en er werd volop gespeeld, sterker nog het was vol.

Maar er kon nog wel een tafel bij als mensen hun eigen spullen bijhouden dus...:
-Hang je jas over je stoel
-zet je koffer/mini's etc onder je speeltafel
-idem met de terreindoos

mijn battle was fantastisch
2 mooi geschilderde legers op een mooie tafel en een spannend potje
1.500p Tyranids vs Flesh Tearers (Blood Angels succesor Chapter)
5 objective en deployment in tegengestelde tablequarts.
Ik begon met 2 objectives en kon naar 2 andere lopen in 1 beurt (fleet !) Dus ik bleef lekker zitten achter een gebouw en met extra cover van mijn venomthrope
20 genestealers met broodlord en 3 raveners kwamen outflanken en deepstriken om frank lastig te vallen.
Mijn hormagaunts en warriors met prime stormden 2 keer naar voren, eerst om scouts en laten teleporteerende terminators op te ruimen
(toxin sacs rule)
maar ja Frank zijn jumppack squad was ook troops dus hij had er ook twee objectives en conteste in de laatste beurt (6) met zo'n stomme overcharged engine (ik raak maar op 6-en) het laatste objective
We konden verder ook niks want dan moesten we bij de objectives weg
DRAW!
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Lert » 26 nov 2011 14:03

Is weer van alles gebeurd, de vaste mensen waren aan de tafels te spelen en te schilderen, plus wat nieuwe (voor mij) gezichten. Er is wat Dread Fleet gespeelt dat ik heb gezien, volgens mij wat Mordheim ook. Ik zelf heb twee kleine battles gedaan met m'n Lertcrons, en allebei verloren - maar veel lol gehad.

Eerst 750 punten tegen Blood Angels, toen 1000 punten tegen Chaos van grote vriend Andre. Mij staat vooral bij dat ene stukje combat wat serieus 5 beurten heeft geduurd totdat er ook maar iemand dood ging. Wat deed er wel mee in die combat dan? Nou, 10 Lertcron warriors tegen één nurgle marine. Juist ja, die ene nurgle marine heeft in z'n uppie 10 warriors tegengehouden voor 5 ronden totdat-ie eindelijk om zeep ging.
Thousands of feet march to the beat, it's an army on the march. Long way, from home, paying the price in young men's lives
What's the price of a mile?
Legers die ik speel: Ingeblikte duistertjes (FOW), dronken russen (Bolt action en ook FOW)
Lert
Some guy in Mousillon ... smelling funny

Berichtdoor TROLL » 27 nov 2011 13:25

Jep de afgelopen club avond was weer lekker druk :)

veel 40K battles ^^

heb zelf niet bijzonder veel mee gekregen omdat ik 3000pts WHFB speelde.

Tomb kings Vs Gothic undead.

aan het begin van de battle leek het er op alsof het een makkelijke overwinning zou worden voor de Gothics.

alle kleine eenheden, wizards, warmachines en monsters werden zonder al te veel moeite uitgeschakeld.

Mijn opstelling begon vanuit een sollid centre, en 2 flanken die bestonden uit: knights, vargulf, spirit host en bats aan de ene kant, en dire wolfs en wraiths met lord aan de andere kant.

Mijn flanken gingen naar voren om zo snel als mogelijk spellcasters, warmachines en cavalry uit te schakelen. Dat deden ze best wel goed. het resultaat was dat ik aan beide kanten achter de vijandige infantry linie kwam. DIt was opzich allemaal heel leuk, was t niet dat de kracht van mijn tegenstander duidelijk niet zat in snelheid en schietkracht.

Simon had na beurt 3 denk ik al een erge hekel aan mijn leger gekregen omdat t ernaar uitzag dat ik een overwinning binnen zou slepen.

het probleem...
40 man Tomb gaurd met prince,
50 man skelletons.
7 chariots met tomb king.

De chariots en tomb king heb ik met veel geluk makkelijk kunnen slopen,
De tomb gaurd zijn een compleet ander verhaal.

Damn wat zijn die gasten hard zeg!

Uiteindelijk werd het een gelijkspel, ik had simpelweg de kracht niet om zijn grote units met enkele klappen t veld af te vegen.

Leer punten:
- Goedkope horde units zoals skelletons kunnen vreselijk lang blijven staan en zelf je meest elite units swampen. Als je de snelheid hebt om eromheen te gaan, doe dat dan! Is combat onvermijdelijk.. tja een rear charge, en genoeg attacks helpen maar zorgen er niet voor dat je er na 1 beurt doorheen bent.

- dure horde units zoals tomb gaurd... well ze zijn gewoon verschrikkelijk eng :huh: vooral omdat het undead zijn is ze van tafel krijgen echt geen simpele opgave. Zorg ervoor dat er geen chracters meer in staan na de eerste ronde van combat, de prince geeft zijn WS aan de unit. (DAT WIL JE NIET!) Verder zijn template weapons een must... head on tegen deze gasten in gaan is wel het stomste wat je kunt doen... en nja dat deed ik dus omdat er geen andere opties waren... Ze vreten werkelijk alles...

- Hierophant: het slopen van de gast die het tomb kings leger leven heeft gegeven is niet zo effectief als bij Vampires. De LD van de units in het leger zijn dusdanig hoog voor undead dat er niet veel in mekaar zakt. Daar komen nog prinsjes en koningen bij die de LD boosten.

- verder: ik moet leren 8th edition te spelen, en niet ergens tussen 7th en 8th in te zweven. Zijn er meer spelers die dit probleem hebben?

Laatste constatering: het hele aaah magic en monster mayhem... t valt allemaal wel mee hoor. Magic is de helft van de tijd niet zo effectief (winds of magic kunnen ook niet of nauwelijks waaien) en monsters kunnen nog steeds niet goed units infantry aan. T spel is veranderd maar ik vind t heel erg leuk en erg goed speelbaar :D
Legers die ik speel: Tomb Kings, Chaos Daemons, Legion: Imperial. Fallout Wasteland warfare
TROLL
Bandana Waddle Dee

Berichtdoor Bobske » 27 nov 2011 14:02

@ Theo dat probleem ken ik, maar dan met 40K, ik heb de 5th edition nog steed niet helemaal in mijn hoofd.(er zitten 2nd t/m 4th bij;)

Het was weer reuze gezellig en veel 40k
Ik zat aan de Schildertafel Joost (een beetje) te helpen met de Garden of Morr en wat Mordheim gebouwtjes voor Frank P./Bestherder en kornuiten te shilderen.

Verder was er Gerie met zij mordheim band en Irne met haar Dark Elves
Stefan/Skevan liep ook weer eens rond wat er leuk was.
Dreadfleet zag er best leuk uit maar ik ben niet zeewaardig gebouwd.
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

Bobske
BOFH

Berichtdoor Niobe » 28 nov 2011 10:18

Ik was er met mijn Dark Eldar maar goed, dat zijn immers Dark Elves in space... :P
Legers die ik speel: Dark Elves (over 10.000 pts, about 80% painted), Dark Eldar (WIP), (Orcs & )Goblins (future WIP), Saga: Skraelings and Vikings
Niobe
Prozac of Khorne

Berichtdoor Furios666 » 28 nov 2011 13:04

Wauw, goede opsomming, Theo :thumbup:

Het was een goede battle, ik dacht na 3 beurten dat het afgelopen was, maar m'n grote regimenten skeletten kwamen keihard terug.

Leerpunten van de battle:
- Ethereals zijn irritant, en Cairn Wraights keihard. Die gasten moeten echt kapot! Ze kostten me bijna de hele battle;
- Hordes skeletten zijn goed, en een horde Tomb Guard nog beter;
- Monsters zijn leuk en ook sterk, maar beter met een regimentje o.i.d. erbij...+ de Necrosphinx werkt psychologisch ook wel goed op de tegenstander met HKB;
- Magic is matig effectief, ik denk dat ik het maar houd bij 1 Hierophant en een aanvullende Light magic mage en klaar;
- beter deployen...twas weer eens een rotzooitje zonder strijdplan (dat zou ik toch beter moeten weten inmiddels).

Over 8e ed.
- Het spelverloop is wel vloeiender dan bij 7e. Je mag meten waardoor je minder afstanden aan het afwegen bent en...
- ...Je gaat niet continu afvragen of je wel of niet binnen charge-range bent. De afstand is toch random en de risk/reward is kleiner dus ook minder erg als je de charge een keer niet haalt, of gecharged wordt;
- Magic is leuk, maar niet superbruut. Ik denk dat al die kaas-verhalen ontstaan door de kazige spelers...als je een beetje "normaal" doet dan valt het volgens mij wel mee (Vroegah kon je immers ook geluk hebben en grote dingen killen met magic);
- Hordes zijn erg leuk. Die extra rank is niet kinderachtig, zeker niet als het killing blow tomb guard zijn :thumbup: ;
- Striking @ initiatief eindelijk zoals het hoort...en dat je altijd terug mag slaan met min. 2 ranks (indien ze nog leven, duh) maakt voor goede bloederige combats. Zo hoort het, mensen/skeletten/beesten/ridders zijn aan het knokken...er zullen dingen sterven!;
- Steadfast hebben we niet ondervonden aangezien het undead vs undead was, dus dat laat ik aan een volgende battle over.

Ik zou wel weer een potje willen doen. Ik heb genoeg ideeën om m'n legerlijst te verbeteren/veranderen dus dat komt wel goed. Maar dan wel iets kleiner zodat ik toch wat eerder naar bed kan :P
Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Furios666
Elf on a hot tin roof

Berichtdoor Bobske » 02 dec 2011 11:49

perfecte clubavond
Zeer gezellig druk
2x Mordheim
2x WHFB
2xWH40K
speeltafels

Een handvol schilderaars en wat kletsers
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

Bobske
BOFH

Berichtdoor Bobske » 09 dec 2011 11:41

Gisteren grote Tyranid attack battle tegn Rayn, tussen de 3.000 p tegen 1.500 van hem
Was erg leuk om eens met bijna al mijn nids te spelen.
Rayn had het ook goed naar zijn zin, alhoewel hij ook goed kan klagen ;)

Tyranids Attack nog even Finetunen.
Volgende week ben ik laat dus daar heb ik 2 weken voor
Veel mensen die vonden het ook leuk.

Er was weer 40K, fantasy en Mordheiem en wat schilderaars (met dank aan Dr. Dré voor het fixen van mijn kapotte Nids)
En traktatie van Irene die Jarig was geweest. :thumbup: :grijns:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

Bobske
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar De kroeg