Guy's vlammende oorlogsblog

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Re: Guy's vlammende oorlogsblog

Berichtdoor Beastherder » 09 okt 2011 13:32

Heel fraai! :tu:

Mijn Guard zijn zeer vereerd met het gezelschap B)

Die camo-netting werkt erg goed
op foto's van origineel zie je dat al die voertuigen helemaal vol hingen met zooi, dus ik zie dit graag

mijn pogingen tot camo-netting werken veel minder, volgens mij gebruik ik het verkeerde verband
welke gebruik jij?

ook gunner-conversie zeer indrukwekkend :yes:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Guy » 10 okt 2011 11:02

Thanks for the comments, langzaam maar zeker raakt de compagnie compleet.

Wat de camo-netting betreft, 't is gewoon verbandgaas wat ik uit een oude EHBO-kit heb gepakt
die ooit bij mijn ouders in de auto heeft gelegen. Naar mijn weten is het in ieder geval geen speciaal
verband, maar zal eens kijken of ik kan achterhalen wat op de verpakking staat.
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Guy
BOFH

Berichtdoor Guy » 30 jun 2012 20:13

Na lang wachten weer eens een update in dit blogje :D
Voor de 51st Highland Division ben ik aan het kijken naar mogelijkheden om het leger aanvallender te maken.
Met dat doel voor ogen wil ik een Breaching Group toevoegen. De Breaching Group bestaat uit speciale eenheden die
het de infanterie gemakkelijker moeten maken als het gaat om het aanvallen van versterkte posities.
Voor de battle kun je kiezen uit

- Royal Engineers; voor het aanleggen en afbreken van prikkeldraadversperringen en mijnenvelden
- Armoured Personel Carriers; zodat de mannen niet hoeven te lopen
- Sherman Crabs; tanks met mine-flails om mijnenvelden schoon te vegen
- Armoured Vehicle Royal Engineers (AVRE, meervoud AV'sRE); churchill tanks met hulpstukken en 290 mm mortier voor het
opruimen van bunkers en overbruggen van grote opstakels.

Afhankelijk van hoeveel punten je uitgeeft mag je 1 tot 4 'slots' van je Breaching Group opvullen met bovenstaande opties.
Voorlopig wil ik met slechts 1 slot spelen, kost 70 punten. Afhankelijk van de situatie kan ik dan de beste keus nemen.

Bij deze een WIP-foto van mijn eerste AVRE met SBG-brug.
De brug kan er van af, zodat deze gebruikt kan worden om diepe geulen, beekjes en wat al niet meer te overbruggen.
Afbeelding
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Guy
BOFH

Berichtdoor pijnappel » 30 jun 2012 21:20

geniaal, dit is echt een prachtig gemaakt Guy, fantastisch :worship:
Legers die ik speel: WHFB- Empire
pijnappel
Halfling disguised as Tzeentch

Berichtdoor Chris » 30 jun 2012 22:27

Dta ziet er cool uit ja :)
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Chris
Lord Lion-O

Berichtdoor Guy » 30 jun 2012 22:35

Dankjewel voor de complimenten jongens.
Mooie is dat er in Flames of War gewoon regels zijn om die brug daadwerkelijk te gebruiken.
Constructie is verder heel eenvoudig, met als onderdelen vooral oude sprues en twee 1:100 tuinhekjes
die ik een tijdje geleden op aanraden van Frank (beastherder) bij hem in de winkel heb gekocht.
Guy
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 01 jul 2012 16:47

Super! B)

Echt heel gaaf, Guy :thumbup:

Voortaan een Rivier op iedere speeltafel, speciaal zodat jij deze kan gebruiken :yes:

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Guy » 08 jul 2012 20:17

Beide AVRE's voor de Breaching Group zijn bijna af. Ik wacht nog voor beide tanks op decalls met het logo
van de 79th Armoured Division en bridging en unit markings.
Ik denk erover om voor de de AVRE zonder brug een fascine te maken, dat is een grote bundel hout die gebruikt
kan worden om een greppel mee te dempen.

Afbeelding

en een van de AVRE met brug
Afbeelding
Guy
BOFH

Berichtdoor Guy » 20 jan 2013 21:08

Tja, blogs bijhouden is niet mijn sterkste punt. Bij deze toch wat plaatjes van de dingen waar ik de laatste tijd mee bezig ben geweest.
Allereerst een peleton armoured cars, bestaande uit 3 keer de Daimler I en 2 Humber Light Reconnaissance Cars
Afbeelding
Afbeelding

En een serie Defrocked Priests, nog WIP

Afbeelding

Dit zijn omgebouwde Priests, normaal gesproken bewapend met een 105 mm howitzer. De Priest is een Amerikaans voertuig,
maar werd ook gebruikt door de Britten en Canadezen. Op een gegeven moment tijdens de campagne in Normandië liepen de geallieerden echter tegen een tekort
van 105 mm munitie aan. Op verzoek van de Amerikanen zijn de Britten en Canadezen toen gestopt met het gebruik van de Priest. Een slimme Canadees kwam op
het idee om het kanon weg te halen en zo - met behulp van wat extra stalen platen - een Armoured Personal Carrier te bouwen.
In Flames of War zijn ze onderdeel van de breaching group, net als de tank met brug hierboven.

De letters en cijfers op de voorkant verwijzen naar het 7de bataljon van de Black Watch, zodat de infanteristen weten in welke taxi ze moeten stappen.
Nog niet alle passagiers zijn klaar, deze jongens zitten wel alvast op hun plek
Afbeelding
Guy
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 20 jan 2013 21:50

Sweeeeet! :wub:

Al die rare britse voertuigen zijn toch zo snoezig ^_^

Ziet er strak uit, decals maken het echt af met dat beetje kleur, en die witte markings zien er fraai geïmproviseerd uit

(volgende keer wel eerst even stof en haartjes er af halen voor die close-up :wink: )

Beastherder
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Historische wargames