Rick's miniatuur crazyness

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Re: Rick's miniatuur crazyness

Berichtdoor shogun » 19 sep 2011 19:53

nou zoveel missle launchers heb ik niet hoor.. ik kan maar 20 raketten afvuren per beurt... :thumbup:
Stats are like bikini's. the show a lot but not everything.
Legers die ik speel: 40k: (chaos) marines, tyranids
shogun
Chaos Squat with the hat of Abaddon

Berichtdoor shogun » 30 okt 2011 20:28

update:

Ga weer eens verder met het orkfort. Voor het orkfort moet ik nog veel plaatjes plakken maar ik ben ondertussen ook bezig met de gretchins en nog wat loota's:

Afbeelding

rugzakje van gretchin:
Afbeelding

Grots die alles jatten wat los en vast zit..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

EN DIT IS MIJN FAVORIET: :tu:
Afbeelding

Nog twee loota's:
Afbeelding
Afbeelding

Voor de orkbar heb ik al een bierbrouwmachine gemaakt:
Afbeelding

We blijven bezig!
shogun

Berichtdoor Bobske » 30 okt 2011 20:50

allemaal weer cool Rick :tu:
Vooral doorgaan
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 30 okt 2011 20:54

Allemaal weer geniaal

wanneer krijgen ze een likje verf?
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor shogun » 30 okt 2011 21:03

bedankt! :tu:

[quote="Beastherder"]wanneer krijgen ze een likje verf?

Dat gaat nog wel even duren...alles moet eerst in elkaar zitten en daarna gaat het grote schilderplan beginnen.

Eerst moet ik nog een stuk of 30 loota's en 9 gretchins bouwen en de warboss biker met nob bikers (forgeworld) in elkaar zetten/coverten. Daarna gaan we eens beginnen met de ork skin. Wil een heel duidelijk schilderplan hebben en eerst testen zodat ik zeker weet dat het er goed uit gaat zien. Ik denk dat dit pas over een half jaar zal zijn, serieus.
shogun

Berichtdoor shogun » 02 jan 2012 14:41

Okay... aangezien ik weer terug ben van vakantie en de kerst er op heb zitten ga ik weer eens verder met mijn fort.

Ik heb de aparte onderdelen (battle weagons) op een base staan zodat ik ze mooi tegen elkaar aan kan zetten en het plaatwerk kan afmaken. Ik ben het plaatwerk nu zo aan het plakken dat als de wagens tegen elkaar staan het net lijkt alsof het 1 fort is.
Afbeelding

Ook heb ik een landingspad gemaakt inclusief deathkopta. Ik maak een grot die het ding aan het bijtanken is met een ongeduldige ork piloot.
Afbeelding

De bar met spoelbak is ook bijna af en ik weet al een beetje hoe ik de barruimte ga inrichten. De extra painboygrot die ik heb kan mooi met zijn dienblad drank rondbrengen.
Afbeelding

aan de bar zet ik een drork (= dronken ork) hij is zwaar zat en heeft zijn oogjes dicht. Ik wil alleen nog twee biermokken in zijn klauwen zetten.
Afbeelding

dan nog de vechtende orks en de bar is bijna af...moet alleen nog kijken waar de band komt te staan.. :grijns:
Afbeelding

de verdieping erboven had ik nog wat ruimte en ik wist nog niet wat ik hiermee wou doen. Ga er een mekshop van maken met een mekboy die druk bezig is met het maken van alle lootawapens:
Afbeelding

ondertussen knutsel ik ook door met de loota's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik ga even niet verder met de Nobbikers. Als de regels dit jaar gaan veranderen dan kan het zijn dat ze niet meer op dezelfde manier hun wounds kunnen verdelen. Ze zijn dan niet meer zo goed dus wacht ik even af..
shogun

Berichtdoor shogun » 09 feb 2012 15:48

Update!

Fort:
Moet nog een aantal plaatjes en bolts plakken maar het gaat al hard! sommige plaatjes kan ik pas plakken als ik het interieur af heb (Bar, toilet etc..) maar de grondlaag kan ik alvast er op verven. Zoals je ziet heeft de linker vleugel al de bruine roestige kleur.

Als het hele fort deze kleur heeft dan kan kan ik de hairspray and salt techniek gaan uitvoeren. Ik spuit er hairpray op en voordat de hairspray opdroogt strooi ik op de roestige plekken zout. Daarna gaat er een laag blauw over (met de airbrush). Met heet water en ruwe kwast kun je dan de hairspray en zout oplossen zodat je weathering/battle damage krijgt. daarna moeten al deze plekken nog worden gehighlight! :disturbed:

Ik heb even geen budget om een airbrush te kopen maar kan ook niet wachten! :)

foto's
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door shogun op 09 feb 2012 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt
shogun

Berichtdoor Terentius » 09 feb 2012 16:46

Dat begint er al echt awesome uit te zien. Ik zie trouwens op de tweede foto dat de orks stiekem followers of khorne zijn. Daar word ik wel blij van :wub:
...
Legers die ik speel: Chaos Space Marines & Dark Eldar
Terentius
Hormagaunts

Berichtdoor Chris » 09 feb 2012 22:58

Modelling for advantage! Cover save abuuuuuuuse!
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Chris
Lord Lion-O

Berichtdoor shogun » 10 feb 2012 08:07

@Terentius: Het moet een deathskull leger worden en die jatten alles wat los en vast zit. Ze volgend dus alleen khorne als ze iets waardevols hebben! " Blood for the blood god!!!! Oh, and try to find the rhino's door, please..." :D

@Chris:Helaas is het modeling to get a disadvantage.. Ik kan/ga er niks achter zetten aangezien het fort moet blijven staan om al die loota's te laten schieten. Ik zal zelf altijd line of sight vanuit de tanktracks bekijken want een normale Ork battle wagon is ongeveer zo groot, en het is niet eerlijk om de loota's vanuit de hoge toren te laten schieten die ik zelf heb gebouwt. Daar staat tegenover dat ik de tegenstander wel gewoon line of sight geef ten opzichte van mijn gehele fort. -_-
shogun

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs