Getting Medieval

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Getting Medieval

Berichtdoor Beastherder » 11 sep 2011 14:33

Al een hele tijd heb ik de geniale plastic modellen van de Perry's in mijn bezit, en nu ik ze gebruikt heb voor 1 van mn Mordheim warbands kon ik niet langer wachten om er eindelijk een echt Warhammer Ancient leger van te maken.

De modellen zijn geschikt voor heel veel europese legers in de 15e eeuw, maar na flink wat getwijfel heb ik er uiteindelijk voor gekozen om ze te schilderen als Bourgondiërs

Afbeelding

Het Bourgondische leger onder Karel de Stoute was een, voor zijn tijd, zeer professioneel leger en maakte gebruik van het beste wat er in 15e eeuws europa te vinden was: Pikemen uit Vlaanderen, ridders uit Frankrijk, kruisboogschutters uit Italie, haakbusschutters uit Duitsland en (mijn persoonlijke favoriet) boogschutters uit Engeland B)

Spel-technisch betekent dit dat ik dus toegang heb tot alle mogelijke modellen, en doordat ze kwalitatief vrij goed zijn zit je lekker snel aan een leuk puntenaantal -_-

Een ander voordeel van de Bourgondiers is dat ze in een korte periode ruzie hebben gehad met zo'n beetje iedere europese mogendheid (Karel de Stoute was érg ambitieus), dus er is een ruime keuze aan potentiele historische tegenstanders.
Ook hebben ze de mogelijkheid voor wat lokaal karakter, want uiteindelijk hoorde ook bijna heel Nederland bij het Bourgondische rijk.
En doordat ze een, voor die tijd, behoorlijk professioneel leger hadden, kunnen de modellen een redelijk standaard kleurenschema krijgen ipv dat iedereen in de kleuren van zn eigen plaatselijke edelman rondloopt. Iets wat het schilderen toch wat makkelijker maakt :yes:

De eerste modellen:

Pikemen, met bucklers
Afbeelding
Afbeelding

En Ridders te voet, met full plate armour en 2-handed weapons
Afbeelding
Afbeelding
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Re: Getting Medieval

Berichtdoor Beastherder » 11 sep 2011 14:59

En met heel wat knip en plakwerk staat er toch al een aardig legertje klaar om geschilderd te worden

20 Pike
Afbeelding

15 dismounted Gens d'Armes (= men at arms = 'ridders')
Afbeelding

9 Household Foot w halberds (deze unit is nu nog te klein, die word later uitgebreid)
Afbeelding

8 Handgunners
Afbeelding

8 Crossbowmen w Pavises
Afbeelding

2x7 Archers
Afbeelding
Afbeelding

Een oplettende lezer zal al door hebben dat dit allemaal ook ingezet kan worden als een Warhammer Fantasy Empire leger -_- , dus om die mogelijkheid open te houden heb ik ook al een bijpassende Wizard gevonden
De Perry modellen zijn iets kleiner als de huidige GW modellen, en ook 'dunner', maar deze jongedame past prima :yes:
Afbeelding

En dat geeft het volgende totaal plaatje
Afbeelding

Let wel, dit is dus de inhoud van slechts 2 dozen Perry plastics (waar ik ook al een complete Mordheim warband uit heb gemaakt) en 2 blisters metalen ridders te voet
dus 2x18 + 2x6,5 = 49 pond, oftewel ongeveer 56 euro
ik daag iedereen uit om te vergelijken wat dit zou kosten met GW mini's :unsure:

Voorlopig voorgenomen om eerst hier een flink stuk van te schilderen voor ik uitbreidingen aanschaf (een 2000pts legerlijst is natuurlijk al gemaakt) dus het wachten is waarschijnlijk op het uitkomen van de ridders te paard die er aan komen
http://www.perry-miniatures.com/pages.php?page=plastics-workbench (iets naar beneden scrollen)
maar er word aan gewerkt: (ze liggen daar echt op de stoelleuning :D )
Afbeelding

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 19 sep 2011 14:10

En een week verder levert weer 5 pupkes op

Afbeelding

Afbeelding

veel plaatstaal, dus dat gaat lekker snel

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Chris » 19 sep 2011 16:05

Is die met lans een speciale gast? Of kon ie gewoon geen halberd vinden? :)
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Chris
Lord Lion-O

Berichtdoor Beastherder » 19 sep 2011 17:04

Die hoort bij de unit pikes, maar omdat ie zichzelf vrij goed heeft ingeblikt schildert hij makkelijker mee met de full-plate jongens :yes:

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 08 apr 2012 18:55

:panic: http://theminiaturespage.com/news/1266406620/ :panic:

must....

have....

now!....

gelukkig hebben we iemand op de club die dit jaar naar Salute gaat, dus ik hoef niet lang meer te wachten

een Charles the Bold pupke (Karel de Stoute hier in nederland) is natuurlijk essentieel voor mijn bourgondië-thema leger, dus afgelopen donderdag de hele club afgegaan wie mee wil bestellen, want 3 dozen is wel wat veel

gelukkig heb ik Guy kunnen overhalen (er was niet veel moeite voor nodig, eerlijk gezegd), nu maar wachten tot Joost terug is :whistle:

tijd dus om weer s wat 28mm te gaan schilderen...

Beastherder
BOFH

Berichtdoor drava » 13 apr 2012 06:39

Oeh ziet er wel erg tof uit! Zeker het Bourgondische leger is iets wat ik wel verschrikkelijk tof vindt. Had je toevallig al besteld? Ik ben aan het twijfelen geslagen of ik ook niet wat wil mee bestellen :P.
They drown them in that shit

Zou ik daar extra knoflooksaus bij mogen?
Legers die ik speel: WHFB: Orcs & Goblins, Chaos Warriors en Vampire Counts 40K: Space Marines.
drava
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 16 apr 2012 15:29

Zomaar weer s 28mm geschilderd

ik kan het gelukkig nog steeds :grijns:

Afbeelding

@ Drava
Joost neemt ze voor me mee uit Engeland
Als jij ook wat wilt hebben zou je m misschien nog een bericht kunnen sturen, maar volgens mij moet hij nu al een kruiwagen meenemen voor alle spullen :D

Als ik later meer van de Perry's ga bestellen zal ik het je wel laten weten, dan is er uiteraard wel wat te regelen :yes:

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Guy » 16 apr 2012 20:09

Ziet er weer goed uit Frank, je bent t inderdaad nog niet verleerd :wink:
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Guy
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 29 apr 2012 14:58

[quote="Beastherder"]
must....

have....

now!....
[/quote]

En ik heb ze! :ole:

Heel veel dank aan Joost die ze voor mij uit Engeland heeft meegesjouwd :worship:

Joost heeft naast die Perry plastics nog meer voor me mee genomen (binnenkort hier vast ook te zien in nóg een project blog :wink: ), dus ik heb er nog niet meer mee gedaan dan over sprues heen kwijlen

Ik kan wel alvast zeggen dat ze er vreselijk goed uit zien, prachtig gedetailleerd, en dat de inhoud van de sprue heel slim in elkaar zit
Van alle kleine producenten van historische wargaming plastics zijn de Perry's echt de beste in het gebruik maken van de mogelijkheden van multi-part plastic :yes:

zo gauw ik er een paar in elkaar heb zitten zal ik ze hier laten zien, met ook een vergelijking met de GW Empire Knights

meer dan genoeg inspiratie dus om te blijven schilderen, dus ik heb weer een groepje pikemen klaar
hierna alleen nog de standard en unit champion en ik heb een complete unit van 20

Afbeelding
Afbeelding

Beastherder
BOFH

Volgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs